Gilera runner 50cc naar 70cc

Justin de vries

New Member
hallo mensen
Ik heb besloten om mijn 50cc naar een 70cc te maken alleen weet niet welke setup ik hier voor moet halen en wat het beste zou passen voor een hoge top met veel trek kracht?!
Setup is inclusief krukas, overbrenging en membraan antwoorden zou ik erg waarderen
 
Advertisement - register to remove this

hallo mensen
Ik heb besloten om mijn 50cc naar een 70cc te maken alleen weet niet welke setup ik hier voor moet halen en wat het beste zou passen voor een hoge top met veel trek kracht?!
Setup is inclusief krukas, overbrenging en membraan antwoorden zou ik erg waarderen
Je kan het 100 setups noemen, ik zou zelf even research doen zodat je weet wat je ECHT wilt. De fijne kneepjes kunnen de meer ervaren mensen je vast mee helpen die met setups als de jouwe gewerkt hebben
 
Als je nou even Google had gebruikt had je je antwoord al gehad. Hoe moeilijk is dat nu? Er komen hier steeds vaker mensen die denken dat wij wel even alles voor hun gaan uitzoeken maar zo werkt het dus niet.
Ik heb al genoeg op gezocht maar zelf weet ik niet welke set het beste is en de ervaren mensen op dit forum weten dat vaak wel.
Post automatically merged:

Je kan het 100 setups noemen, ik zou zelf even research doen zodat je weet wat je ECHT wilt. De fijne kneepjes kunnen de meer ervaren mensen je vast mee helpen die met setups als de jouwe gewerkt hebben
Oke ik ga dan een airsal cilinder pakket uittesten!
 
Als je nou even Google had gebruikt had je je antwoord al gehad. Hoe moeilijk is dat nu? Er komen hier steeds vaker mensen die denken dat wij wel even alles voor hun gaan uitzoeken maar zo werkt het dus niet.

Wat vriendelijker verwoorden kan nooit kwaad :)

@Justin de vries ik kan prima opnoemen wat "het beste" is, maar "het beste" is redelijk afhankelijk van wat je precies wil bereiken.

Hoe duidelijker je vraag is, hoe beter we je kunnen helpen. En als jij een goede vraag stelt, zorgt dat ook dat mensen eerder geneigd zijn je goed te helpen :)

Er is inderdaad hier enorm veel over te vinden met de search en ook als je zoekt per cilinder veel informatie te vinden wat je kan verwachten. Maar met alle onderdelen, het werkt met elkaar samen. Dus als je het ene vervangt, dan moet je ook kijken om eventueel het andere aan te passen.
 
Wat vriendelijker verwoorden kan nooit kwaad :)

@Justin de vries ik kan prima opnoemen wat "het beste" is, maar "het beste" is redelijk afhankelijk van wat je precies wil bereiken.

Hoe duidelijker je vraag is, hoe beter we je kunnen helpen. En als jij een goede vraag stelt, zorgt dat ook dat mensen eerder geneigd zijn je goed te helpen :)

Er is inderdaad hier enorm veel over te vinden met de search en ook als je zoekt per cilinder veel informatie te vinden wat je kan verwachten. Maar met alle onderdelen, het werkt met elkaar samen. Dus als je het ene vervangt, dan moet je ook kijken om eventueel het andere aan te passen.
Yes bedankt voor de info zal der aan werken!
 
Een ontgrensde runner blaast al 80+ makkelijk overigens, maar iedere zijn keuze
Mijn setup op mijn runner is nu yasuni z, dellorto 17,5mm , naruku variateur set met 5,5 gram rollen en malossi drukveer wit en witte trekveren deze loopt nu rond de 75 ik heb geen idee hoe en heb alles al kwa vernauwingen er uit gehaald ik zelf heb geprobeerd af te stellen maar hierdoor gebeurden er niet veel!
Post automatically merged:

Dit zou ik persoonlijk niet doen, airsal is qualitatief niet echt je van het
Oke bedankt ik heb zojuist een dr70 besteld voor de lageren toeren!
 
Die rollen zijn veel te licht, maar goed je hebt nu een dr70 besteld.....

Al jouw andere zaken moeten dan op orde zijn met die dr70. Je moet goed googlen, ik kan dat niet allemaal gaan typen voor je.

Eigen ervaring dr70, zip sp 98 gehad, warmloper na 1 week, was kut. Had alleen de cilinder en uitlaat aangepast, was dom.

ik wens je succes, en raad dus aan goed te googlen
 
Die rollen zijn veel te licht, maar goed je hebt nu een dr70 besteld.....

Al jouw andere zaken moeten dan op orde zijn met die dr70. Je moet goed googlen, ik kan dat niet allemaal gaan typen voor je.

Eigen ervaring dr70, zip sp 98 gehad, warmloper na 1 week, was kut. Had alleen de cilinder en uitlaat aangepast, was dom.

ik wens je succes, en raad dus aan goed te googlen
Dr70 is een top cilinder, als je gaat bewerken moet alleen weten wat je doet of het laten doen. Anders kan je idd je cilinder naar de klote helpen.
 
Dr70 is een goede cilinder. Zelf zou ik er ook een andere uitlaat onder hangen die wat beter geschikt is voor de dr70.
Ja ik had al van meerdere mensen gehoord dat het een aanrader was voor beginners, welke uitlaat raad jij aan? Heb eventueel nog een sito plus liggen die nog in top staat is!
Post automatically merged:

Die rollen zijn veel te licht, maar goed je hebt nu een dr70 besteld.....

Al jouw andere zaken moeten dan op orde zijn met die dr70. Je moet goed googlen, ik kan dat niet allemaal gaan typen voor je.

Eigen ervaring dr70, zip sp 98 gehad, warmloper na 1 week, was kut. Had alleen de cilinder en uitlaat aangepast, was dom.

ik wens je succes, en raad dus aan goed te googlen
Zeer mooie zip! Ik heb een koso meter en ga vooral oppassen met het inrijden ik hoop dat het uiteindelijk wel gaat lukken.
 
Yasuni R of gianelli shot of iets soortgelijks. De sito plus kan ook als je niet wilt opvallen. Wederom zoek even via de search, dr70 is denk ik de meest gebruikt 70cc dus heel veel topics over te vinden.

Vergeet de scooter ook niet opnieuw af te stellen
 
Yasuni R of gianelli shot of iets soortgelijks. De sito plus kan ook als je niet wilt opvallen. Wederom zoek even via de search, dr70 is denk ik de meest gebruikt 70cc dus heel veel topics over te vinden.

Vergeet de scooter ook niet opnieuw af te stellen
Ja het afstellen moet goed komen! Is mijn yasuni z niet goed genoeg want ik vindt het namelijk wel zonde om hem nu weer weg te doen naar 2 weken.
Post automatically merged:

Ja het afstellen moet goed komen! Is mijn yasuni z niet goed genoeg want ik vindt het namelijk wel zonde om hem nu weer weg te doen naar 2 weken.
Ze roesten wel weg alsof het niks is terwijl ik hem elke keer naar het rijden poets met 4takt olie of wd40.
 
Yasuni z kan ook maar je zal niet alles uit de cilinder kunnen halen, je moet je goed informeren voordat je met opvoeren begint. Welke setup goed bij elkaar past en wat goed samen kan lopen.
 
Dikke vette tip wat research betreft, die cilindertjes en uitlaten bestaan al 20 jaar en ik heb er zelf ontieglijk veel baat bij gehad om gewoon eens een tijdje op t forum rond te struinen. Dan zul je uiteindelijk mensen vinden die vanalles geknutseld en geprobeerd hebben waar jij lekker je voorde el uit kan doen.
Kijk wel uit, want er zijn er ook een paar die wel een hoop vertellen maar weinig zeggen. Als je snapt wat ik bedoel.
 
Yasuni z kan ook maar je zal niet alles uit de cilinder kunnen halen, je moet je goed informeren voordat je met opvoeren begint. Welke setup goed bij elkaar past en wat goed samen kan lopen.
Ja ik wil me overbrenging aanpassen naar full malossi en malossi membranen met de 70cc, het is een laagtoerige cilinder hierdoor ga ik even kijken wat ik er uit krijg met de yasuni z!
Post automatically merged:

Dikke vette tip wat research betreft, die cilindertjes en uitlaten bestaan al 20 jaar en ik heb er zelf ontieglijk veel baat bij gehad om gewoon eens een tijdje op t forum rond te struinen. Dan zul je uiteindelijk mensen vinden die vanalles geknutseld en geprobeerd hebben waar jij lekker je voorde el uit kan doen.
Kijk wel uit, want er zijn er ook een paar die wel een hoop vertellen maar weinig zeggen. Als je snapt wat ik bedoel.
Bedankt voor de tip! Ik ga nog even wat research doen en dan ga ik hem der op knallen!
 
Wat vriendelijker verwoorden kan nooit kwaad :)
Helemaal gelijk in.
Mijn woordkeuze en toon had zeker beter gekund.
Alleen is het nogal frustrerend als hier mensen met vragen komen terwijl het vaak lijkt alsof ze zelf niks van onderzoek hebben gedaan onder het motto van iemand anders zoekt het wel even voor me uit. Vandaar ook mijn minder nette reactie. Als TS nou zelf al had aangegeven wat hij zelf al uitgezocht had m.b.t dit onderwerp dan had het al heel anders uitgezien denk ik zo.

Ja ik wil me overbrenging aanpassen naar full malossi en malossi membranen met de 70cc, het is een laagtoerige cilinder hierdoor ga ik even kijken wat ik er uit krijg
Met een yasuni z ga je inderdaad niet alles eruit halen.
Wellicht is het voor een 70DR wel weer geschikt maar dat weet ik niet zeker. Ook dat kan lekker lopen. Mijn Beta ark 70dr met een tecnigas next r liep echt als een malle. Wil je echt zo'n malossi cilindertje dan zul je toch ook een bijpassend uitlaatje moeten zoeken. Maar misschien vind je 70dr wel al hard genoeg? Ik vond het in ieder geval aardig snel.
 
Back
Top