Gilera Runner 50cc gaat niet sneller!

VanoRunner

New Member
Hey mensen, ik ben nieuw hier en dit is mn eerste post. Zal het zo duidelijk mogelijk maken.

Scooter: Gilera Runner 50cc 2005 (purejet op papieren maar heeft een carb dus omgebouwd)

Probleem: loopt niet harder dan 60 gps (!!)

De runner:
- std 50cc piaggio cilinder
- 17,5 dellorto carburateur
- Sito plus ontgrenst
- varioring verwijderd
- 5,0 gram rolletjes
- nieuwe V snaar

Mijn scooter loopt dus niet harder dan 60gps. Ik wil hem het liefst 50cc houden en geen andere cilinder erop zetten. Ik weet dat andere runners met deze 'setup' ongeveer de 80 halen.

Wie kan mij helpen?!
 
Advertisement - register to remove this

Varioring is eruit, vario zelf zit er nog in haha. Helemaal std alleen was mn starterkrans niet helemaal netjes meer. Maar denk niet dat het hier aan ligt.
 
Nee starterkrans heeft er niks mee te maken. Ik denk zelf dat het aan je uitlaat ligt. Als ik een bepaalde uitlaat op mijn speedfight gooi dan haal ik de 60 ook niet. Puur omdat een speedfight wel van een beetje tegendruk houd. Probeer je oude uitlaat eens :)
 
Last edited:
Luchtfilter al nagekeken? Ga eens een stukje rijden en als je op de top bent je vingers / hand op de carburateur / luchtfilter zodat hij bijna geen lucht krijgt. Als je dan opeens wel door trekt moet je groter in sproeier :)
 
Ik heb hem gekocht met deze uitlaat. Hij trekt wel gewoon normaal door zonder dipjes, eerste 2 meter alleen een beetje overtoeren. Waar moet ik mn hand precies zetten om mn luchtfilter te verstoppen?
 
Je hebt een carburateur zeg je? Daar zit een plastic luchtfilter op neem ik aan. Desnoods haal je die kap er even af, en dan rechtstreeks op je carburateur met je hand? Of als je er wel bij kan dan luchtfilter dicht houden
 
Ik ga dit weekend even langs mn vaste scooterzaak voor een grotere sproeier, zwaardere (denk 5.5gram) rollen en om te kijken of ik nog mn begrenzing bij mn membraan en luchtfilter heb
 
Back
Top