Gilera runner 50cc dip en zwarte troep bij eerste uitlaatbocht.

TiesKMN

New Member
Ik heb een bj2013 gilera runner rst 50 cc, hij heeft ten aller eerste een dip waarbij als hij niet warm is hij niet harder dan 20/25 gaat. Hij lijkt een beetje te spartelen en na een paar minuten gereden te hebben durf ik hem iets verder te trekken. Ook rookt hij hier enorm bij vooral witte rook, naarmate je er mee rijd word het steeds minder totdat het normaal is. Als je kijkt waar de uitlaat tegen het blok aan zit, zit om de pakking en overal eigenlijk allemaal zwarte troep wat lijkt op plakkerige inkt. Ik heb nu een nieuwe uitlaat besteld, omdat in die andere een deuk zit. Daarbij ook een nieuwe pakking, want die ander is wat ik denk lek. Ligt dit probleem aan de pakking die lek is? Of is er motorisch iets niet goed met de scooter dat hij zo'n enorme dip heeft en die troep etc??

Ik zie graag een reactie en ik hoop dat jullie een verklaring voor dit probleem hebbe, bedankt alvast jongens!
 
Advertisement - register to remove this

Witte rook betekent vaak dat er koelvloeistof in de cilinder komt en verbrand wordt.
Zit je kvs tankje nog vol?
Vul anders je kvs tankje af en laat je scooter lopen zonder dop op de tank, zie je nu bubbeltjes komen in het tankje? Geef ook een beetje gas om dit te bekijken.

De lekkage komt waarschijnlijk door een lekke koppaking of o-ring.
 
Back
Top