Gilera runner 50 cc Wheelie

mcjefix

Well-Known Member
Hoi,

Een vraagje over een wheelie maken op een runner 50 cc, het lukt me zegmaar wel om hem in de lucht te krijgen en als ik eenmaal in de lucht ben en me balans wil houden door gas te geven ploft ie gelijk weer neer.. Het lijkt net of hij dan geen power meer in t blok heeft.. Dit heb ik trouwens ook gewoon als ik normaal rijd, als ik stilsta en weg rij hoor je eerst heeeeele lage toeren en dan knalt ie er in een keer uit.. Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt?

Gilera runner sp pro 50cc
17,5 dellorto carb,
sproeier 72
rollen : malossi 4gr
Drukveer : paars
Trekveertjes(moet ik nog even kijken, heb hem pas net)
Uitlaat : Leovince touring

Alvast Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

met zo'n uitlaat gewoon een standaard drukveer gebruiken , als je een zwaardere drukveer gebruikt moet je vaak ook weer zwaardere trekveren gebruiken..

gewoon Malossi wit nemen dus , is nagenoeg gelijk aan standaard , rollen zijn wel erg licht btw! meestal zal je zo rond de 5/5,5 gram zitten minimaal..

verder vind ik de Touring niet echt een geweldige uitlaat , ik zou liever de standaard uitlaat gebruiken , of een andere goeie uitlaat..
 
Ik heb toevallig nog een standaard drukveer liggen dus zal die wel even proberen, andere rollen ook 4,7 heb ik zou dat ook een optie zijn? En over de touring, deze had ik eerst onder een andere runner zitten ( me oude) en daar reed ik ook gewoon lekker mee en kon ik ook wheelies alleen weet ik die setup niet meer omdat mijn broer dat destijds had gedaan...
ik zal die drukveer proberen en dan laat ik het even weten! alvast bedankt
 
Back
Top