Gilera Runner 180cc

player99

Well-Known Member
Hallo mensen

Heb een Runner 180cc kunnen overkopen van een vriend maar er is werk aan.

Als ik koelvloeistof in het reservoir giet loopt het er letterlijk uit aan de cilinder. Alle slangetjes zitten goed volgens mij.

Kan dit ook de oorzaak zijn dat ie niet start?

Volgens men vriend gebeurde dit spontaan toen ie aan het rijden was. Hij viel eerst uit, daarna starte ie hem terug om verder te rijden. Thuis aangekomen wou ie niet meer starten en zag hij dat de vloeistof er allemaal uit liep?

Wie kan me helpen??


Grtz
 
Advertisement - register to remove this

koppaking lek oid?

kijk eerst even goed waar het vandaan komt , maar waarschijnlijk is ie toch al stuk nu en kun je meteen eigenlijk wel de cilinder lospakken , ook met het oog op de lekkage..
 
Dus cilinder eraf en nieuwe koppakking moet volstaan normaal?

Komt er langs de rand van de cilinder uit.


Is dit de reden dat iet niet start?
 
Hey

Ben bezig met de cilinder eraf te halen maar zit beetje vast.

Ik krijg het kunststof cilinderdeksel er niet af. Heb al de slangen verwijderd en de 4bouten maar de het deksel geraakt er niet af?

Het zit los want kan het beetje bewegen maar het zit vast ter hoogte waar de bougie in moet.

En heb ook opgemerkt dat de KVS uit het bougiegat loopt

Hopelijk kan iemand me helpen


grtz
 
dan is sowiezo je pakking lek. ik zou ook als je alles er af hebt je carter ff goed doorblazen met een luchtpistool zodat alles er uit is. je kan proberen de cillinder voorzichtig los te tikken met een kunstofhamer. met nadruk op voorzichtig!
 
Dus ik moet het kunststof cilinderdeksel er normaal af krijgen? Zit ie nergens meer vast? Het lijkt of ie vastzit ter hoogte waar de bougie hoort?

Welke pakking moet ik dan juist bestellen? De pakking die tussen de cilinderkopdeksel en cilinderkop zitten, dus de cilinderkopdekselpakking of is het het de cilinderkoppakking zelf die achter de cilinderkop zit?

http://www.easyparts.be/showdrawing...-d36105/Cylinder_Head_And_Induction_Pipe.html

grtz
 
gewoon een pakkingset voor de hele cilinder..

waarschijnlijk klemt de O-ring ter hoogte van de bougie wat , als je alle bouten los heb van de kop moet ie gewoon los gaan.
 
of er zit vloeibaare pakking tussen inplaats van normale pakking
dat ut drm vast blijft zitten;)


als je er niks van af weet zeg dan ook gewoon niks,
naartuurlijk doe je geen vloeibare pakking op je kop,
en vooral niet met LC
(nog nooit gezien, tenzij je een dwaas bent)

mvg
 
Last edited:
Ik smeer wel eens wat vloeibare pakking aan de koppakking bij een LC cilinder, zodat het allemaal beter blijft zitten (als alles vetvrij is enzo willen die pakkingen en o-ringen er wel eens uitvallen). Is niets mis mee, maar daarvan zal het niet echt vast gaan zitten.

Denk eerder dat er was oxidatie/roest op de tapeinden zit waardoor het een beetje vastgekoekt is.
 
En bij een AC zie ik ook geen probleem om dit te doen, dat zal beter afdichten dan zo'n aluminium koppakking (die je er ook tussen moet doen natuurlijk, anders klopt de ruimte tussen cilinder en cilinderkop niet meer).
 
bij ac is het in principe niet nodig en zal ook niet lekken , nog sterker , sommige koppen kunnen dicht zijn ZONDER pakking!!

maargoed , bij LC , en vooral bij goedkope cilinders als Airsal e.d. komt het wel vaker voor dat er iets een beetje lekt , dan kun je even wat siliconepakking gebruiken ..

ik gebruik het ook wel om de o-ringen op hun plaats te houden soms , maar dat kan ook met een beetje vet.
 
Dank je wel mensen

Onderdelen binnen gekregen vandaag geplaatst en starte na paar keer kicken

Gilera Runner 180cc voor 650euro inclusief onderdelen

Grtz
 
Back
Top