gilera runner 180cc ,nieuw blok hulp nodig

nikkie_visser

Well-Known Member
hey allemaal.

ik ben bezig met een blok opnieuw op te bouwen een m08 motorblok met dubbeldisk, hierbij volgen wat specificatie's die ik eraan gaat doen.

-malossi 172cc cilinder
-pm tuning 54mm krukass
-malossi multivar vario
-polini maxispeed koppeling
-malossi torque driver
-malossi anti torso
-malossi v-snaar
-dellortho 25mm carburateur
-malossi vl16 membraam
-malossi mhr uitlaat
-hpi ontsteking
-alle lagers komen nieuw + keeringen

nou was mijn vraag dus hierbij, ik heb een basis afstelling nodig kwa sproeier maat om mee te beginnen heeft iemand hier ervaring mee of een voorkeur als richtlijn?

mijn hpi ontsteking afstellen, ik heb wat stukjes gelezen erover maar de meningen verschillen hierbij, heeft iemand een link of een simpele uitleg? aangezien ik een langere slag heb is mijn afstelling van de hpi zowiezo all anders dan een normale 180cc?

en bij de multivar zit een witte drukveer is dit voldoende? de scooter winkel hier heeft me ook zwarte trekveren meegegeven voor me koppeling die moet het goed doen volgens hun, zelfde als de rolletjes die bij de multivar zitten.


ik hoor graag jullie ervaringen en kennis hierover.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf eerlijk gezegd geen ervaring met motor scooters.. Maar:

nou was mijn vraag dus hierbij, ik heb een basis afstelling nodig kwa sproeier maat om mee te beginnen heeft iemand hier ervaring mee of een voorkeur als richtlijn?

Weet niet wat er standaard erin zit kwa sproeier.. Maar ga dan eens 8 maatjes omhoog en probeer het gewoon eens uit.. Een Basis afstelling bestaat overigens niet, elk moterblok heeft een andere afstelling.. Dan ga je eens kijken of het blok niet veel heter word als normaal.. Dus kijken naar syptomen.. Hij kan ook gaan sputeren of zo.. En dan zie je al snel of dat er te weinig of te veel krijgt.. Aan de hand daarvan ga je hoger of lager met de sproeier.. Totdat je de juiste gevonden hebt... Het is geen magie, je moet het echt proberen.. Anders heet afstellen ook geen afstellen.

en bij de multivar zit een witte drukveer is dit voldoende? de scooter winkel hier heeft me ook zwarte trekveren meegegeven voor me koppeling die moet het goed doen volgens hun, zelfde als de rolletjes die bij de multivar zitten.

Zou zeggen probeer het gewoon met de afstel onderdelen die je hebt.. Als het niet loopt dan merk je dat snel genoeg of je een zwaarder drukveer of zwaardere trekveren nodig hebt.. Werkt precies hetzelfde als op een 50cc scooter..


Alleen let wel op dat je tijdens het afstellen je het blok niet zwaar gaat belasten, aangezien je afstelling dan niet optimaal is en dus eventueel schade zou kunnen veroorzaken als je de boel wel te veel belast..

Teveel belast = (snel optrekken, hoge top rijden, gewoon alles wat op dat moment niet goed voor het blok is) Maar een normaal testritje kan je er prima mee doen.. En merk je dat de boel te warm word.. Doe dan gewoon wat rustig aan of zet de motor dan even uit om de temperatuur te laten zakken.
 
Ik heb zelf eerlijk gezegd geen ervaring met motor scooters.. Maar:

nou was mijn vraag dus hierbij, ik heb een basis afstelling nodig kwa sproeier maat om mee te beginnen heeft iemand hier ervaring mee of een voorkeur als richtlijn?

Weet niet wat er standaard erin zit kwa sproeier.. Maar ga dan eens 8 maatjes omhoog en probeer het gewoon eens uit.. Een Basis afstelling bestaat overigens niet, elk moterblok heeft een andere afstelling.. Dan ga je eens kijken of het blok niet veel heter word als normaal.. Dus kijken naar syptomen.. Hij kan ook gaan sputeren of zo.. En dan zie je al snel of dat er te weinig of te veel krijgt.. Aan de hand daarvan ga je hoger of lager met de sproeier.. Totdat je de juiste gevonden hebt... Het is geen magie, je moet het echt proberen.. Anders heet afstellen ook geen afstellen.

en bij de multivar zit een witte drukveer is dit voldoende? de scooter winkel hier heeft me ook zwarte trekveren meegegeven voor me koppeling die moet het goed doen volgens hun, zelfde als de rolletjes die bij de multivar zitten.

Zou zeggen probeer het gewoon met de afstel onderdelen die je hebt.. Als het niet loopt dan merk je dat snel genoeg of je een zwaarder drukveer of zwaardere trekveren nodig hebt.. Werkt precies hetzelfde als op een 50cc scooter..


Alleen let wel op dat je tijdens het afstellen je het blok niet zwaar gaat belasten, aangezien je afstelling dan niet optimaal is en dus eventueel schade zou kunnen veroorzaken als je de boel wel te veel belast..

Teveel belast = (snel optrekken, hoge top rijden, gewoon alles wat op dat moment niet goed voor het blok is) Maar een normaal testritje kan je er prima mee doen.. En merk je dat de boel te warm word.. Doe dan gewoon wat rustig aan of zet de motor dan even uit om de temperatuur te laten zakken.


oke thanks! ja dan gaat ik even kijken water er normaal gesproken in de orginele carburateur zit en gaat ik even knutsleen daarmee

heb vroeger vaak zat me scooter afgesteld kwa veren rolletjes en sproeiers maar ik dacht dat een 180cc toch iets nauwkeuriger luisterde kwa schade
 
Back
Top