Gilera runner 150cc A2 omkeuren naar A1

SBL

New Member
Hallo,

Ik heb een gilera runner 180cc (150cc op kenteken) maar aangezien ik bijna mijn A1 rijbewijs heb zou ik er een met 125cc op kenteken willen. Dat dat er meer vermogen in zit dan staat aangegeven op kenteken vind ik prima. Ik zie voor mezelf een paar mogelijkheden, maar misschien dat een van jullie advies kan geven over de beste optie. Zonder geldig rijbewijs op een A2 motor rijden ben ik sowieso niet van plan.
De eerste optie lijkt mij om deze te verkopen en dan een andere runner zoeken die wel op A1 kenteken staat. Echter zou ik het liefst de runner die ik nu heb willen houden omdat hij motorisch in zeer goede staat verkeerd.
De tweede optie is om de scooter terug te voeren naar A1 met 125cc. Ik neem aan dat ik hiervoor naar Lelystad zou moeten en dat dit dan ook een prijzige optie gaat worden. Voor deze keuring lijkt het mij ook geen mogelijkheid om de motor op een andere manier af te knijpen zodat de 180cc cillinder erop kan blijven. Ik neem aan dat ik hiervoor dus ook een 125cc cillinder moet monteren en de motor opnieuw moet afstellen.

Wat is jullie advies in deze situatie?
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top