Gilera Runner 125cc hexagon blok

ILLuSi0nQ

New Member
Ewa forum,

Ik heb laatst een hexagon 125cc lc blok onder mn runner rst frame gezet, alleen zit er nu dus een nippeltje op m'n cilinderkop waar koelvloeistof uit komt, niet met kleine hoeveelheden maar letterlijk alles wat betreft koelvloeistof dat rii m'n cilinder gaat.
Hier een foto van de nippel(nummer 1):
FeqmORguTcCLX5c0mJVGdQ.png


Iemand zei tegen mij dat ik er een slangetje op moet zetten en dat slangetje dicht te doen door middel van een tyrap en een boutje, nou heb ik dat gedaan maar blijft dat slangetje ontploffen in de zijkant.
Omdat dat slangetje bleef ontploffen heb ik de hele kop eraf gehaald en van binnen een boutje in de nippel gedaan waardoor er niks meer uit kwam, nu is de grote slang die aan de kop hangt dus ontploft. (nummer 2)

Waar dient die nippel eigenlijk voor? En wat moet ik doen?

Groet
 
Advertisement - register to remove this

Misschien is het voor de ontluchting van de kop.. Zodat er geen lucht in de bovenste gedeelte van de kamer blijft hangen.. Dus dat de lucht via dat kanaaltje kan ontsnappen... Ik denk dat dit er zit omdat mij lijkt dat een 125cc nogal veel KVS verplaatsing heeft met de waterpomp.


Waarschijnlijk loopt er een dikke nylon rubbere slang via die nippel, naar de nippel op de radiator van die scooter. Dan maakt het ook niet uit dat er KVS er door gaat, want het gaat dan toch weer retour radiator.. De radiator heeft altijd een optie tot ontluchting (waar de lucht kan ontsnappen)

Door het nou dicht te maken, kan de lucht in de KVS kamer niet ontsnappen en zet je de hele KVS kamer onder druk.. En daarom knapt er ergens een slang.. Als dat systeem open is naar de radiator dan zou je geen druk opbouw hebben..


..Ik heb het idee dat het voor de Carburateur verwarming is .

Dat was ik eerst ook aan het denken, alleen dan heb je geen retour leiding.. Hier zit er maar een nippel op.
 
Last edited:
Back
Top