Gilera DNA

Status
Not open for further replies.

DNAMAN

Well-Known Member
dna4.jpg


In Januari 2002 heb ik deze Gilera DNA gekocht (standaard 3600 km)
Na 1000 km STD te hebben gereden, kocht ik een Ixil Twin:nosmile:.
Dit ding was een grote ramp
ophanging en bouten bij cilinder braken af.
Dus ik moest een nieuwe cilinder. Na even zoeken op internet vond ik een Gilardoni 70cc maar na een niet zo'n grappig gesprek met mijn pa ging dat feest niet door. Het werd uiteindelijk een MHR 50.

Door de trillingen van de loshangende ixil uitlaat was het asje van de waterpomp rond gedraaid. Toen ben ik alles maar uitelkaar gaan halen. Meteen SKF Race lagers erin gezet.

blok1.jpg

blok2.jpg


uitlaat.jpg


Motorisch
Cilinder: Malossi MHR 50cc (beetje bewerkt)
Uitlaat: Bidalot C20
Carburateur: DO 22 mm
Luchtfilter: Doppler Air System
Vario: Malossi Multivar
Koppeling: MHR Delta en huis met koelribben
Membraan: Malossi Carbon
V-snaar: MHR Kevlar
Spruitstuk: Malossi MACSI
Ontsteking: Oud type vliegwiel en Malossi CDI
Lagers: SKF Race
Remmen: Formula remblokken

dna1.jpg

dna2.jpg


Uiterlijk

Buzetti zijstandaard
Stickers laten maken (bij Licht en Letters Rijnsburg)
Progrip handvaten
Booskijker in remlicht
Witte bandenletters
Carterkap gepolierd en gaten bij koppeling geboord
200 watt versterker
Sony Xplod 2 x 100 watt
4 x Blauwe Neon
1 x Paarse Neon
10 x Power LED
2 x Nightrider
Stroboscoop ventielen
Toeter-Alarm
Disc man
Achter extra brede band (Bridgestone Hoop 150/70 - 14)

dna3.jpg



Wat wordt nog veranderd:

Motorisch:
MHR 50 en carters laten tunen (stage 5) bij Koopmans Doel 13 a 14 pk
Malossi recht spruitstuk
Doppler as
Andere Carb 25 mm

Uiterlijk:
Zilver spuiten en rode vlammen stickerset
Boxen in plexiglas maken met powerleds vanaf de zijkant er doorheen laten schijnen. Binnen in alles met leer bekleden en op de bodem een spiegel met een logo erop;).

Dit project gaat niet alleen over motorisch
(als ik hard wou gaan had ik wel een zip gekocht:))

zeg maar wat jullie ervan vinden:)

kijk voor DNA Evo 70 cc project op Project Gilera DNA
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

genig, die ledjes in je koplamnp zijn erg apart. motorisch leuk, uiterlijk ook :) ik ben niet zo voor muziek in een scoot maar, van mij krijg je 5 sterretjes hoor :]
 
lijkt wel een kermis attractie met die blauwe neon lichten !! hahaha ;) ziet er wel leul uit !! succes verder !!
 
Ik hou persoonlijk niet van die neon plaatsings. Je setup is wel heel erg lekker maar je uiterlijk is toch gewoon standaard? of.. zie ik nu wat verkeerd.

mayB zijn dit pics van tijdens de verbouwing oid.
Wel leuke dna hoor :)


*edit* net iets teveel neons, en haal die geluidsinstallatie er toch uit beetje sjonnie *edit*

Booskijker is btw wel V@
 
netjes alleen wel een beetje een kermis :rolleyes:

edit: was is nou je top met deze setup /edit
 
zeer bruut maar goed idee om over te spuiten vin persoonlijk dat rode niet bij blauwe neon staan
 
Originally posted by Teunios
Ik hou persoonlijk niet van die neon plaatsings. Je setup is wel heel erg lekker maar je uiterlijk is toch gewoon standaard? of.. zie ik nu wat verkeerd.

mayB zijn dit pics van tijdens de verbouwing oid.
Wel leuke dna hoor :)


*edit* net iets teveel neons, en haal die geluidsinstallatie er toch uit beetje sjonnie *edit*

Booskijker is btw wel V@



Hij heeft onderaan duidelijk staan dat hij hem Zilver gaat spuiten
 
mooie dna :) klasse alleen zou ik persoonlijk kwa uiterlijk meer doen dan alleen neon.... maar das jouw smaak he :) kom je naar lelystad ? misschien kenne we een keertje sprinten daar ;)

greetz
 
Dit gaat er nog aan het uiterlijk gebeuren

Uiterlijk:
Zilver spuiten en rode vlammen stickerset
Boxen in plexiglas maken met powerleds vanaf de zijkant er doorheen laten schijnen. Binnen in alles met leer bekleden en op de bodem een spiegel met een logo erop.
 
DNAMAN in da house:
Gilera DNA.....

Cool bike I have waited a long time to see a real hot DNA and this one is getting there, the black Koopmanns DNA is another of my favorites...

By the way, the MACSI is mounted wrong, it should always be above the carb or otherwise it will not perform correctly...

DP says: Good work.....
 
heel tof projectje maaruhh "binnenkant met leder overtrekken en boxen in plexi " ????????? al eens aan een auto kopen gedacht ?? :d of wachte tot ge er ene kunt kope :p ben grote fan van optische tuning , vooral bij autos. maar het zo ver drijven bij n scoot ??? gaat ma toch ietsjeeeeeee te ver sorry
keep op the goo work ;-)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top