Gilera dna start niet na terugvoeren.

Tommass

Well-Known Member
Goedemorgen mede forum gebruikers,

ik heb al heel lang niets gepost omdat ik veelal nieuwe scooters gereden heb. Maar sinds een jaar ben ik in het bezit van een prachtige gilera dna gp experience uit 2004. Ding is machtig mooi en alles is origineel op de uitlaat na.

nu heeft de vorige eigenaar hem alleen ingereden tot 4800 km. en een handgemaakte leovinci uitlaat eronder laten zetten. Vario ring eruit en hij reedt 80. daarna heeft hij hem in een verzameling gezet en heb ik hem gekocht.

Reedt als een malle, maar omdat ik geen wokmelding wilde, heb ik hem laten terugvoeren naar 54 km/u. Nu komt het probleem! Daarna heeft hij nog 2 keer een stuk gereden en viel hij uit. Wilde niet meer starten, terug naar de scooterzaak die hem teruggevoerd heeft en die zei dat de carburateur smerig was.
Alles schoongemaakt en weer rijden. Niet dus! tot 500 meter niets aan de hand en weer uit.

nu heb ik heel lang geen tijd gehad ivm werk en eigen webshop.. maar ben nu langzamerhand begonnen te kijken. Nu komt het echte probleem! Ik weet niet meer wat er kan zijn. Ik heb de brandstofpomp vervangen, benzine vervangen, benzine filter vervangen, benzine slangen vervangen voor nieuwe. Maar hij wil maar niet starten, hij gaat aan en zodra ik een inimini beetje gas geef valt hij uit. En ook zonder gasgeven is hij na 2 minuten weer uit...

waar kan dit aan liggen?

Carburateur is standaard, wel helemaal droog en schoon. sproeier is 68 en open. Hulpsproeier is ook open.
bougie is schoon en droog, brand mooi. Vonkt goed.

Wat kan het zijn?
Ik wil er graag weer op rijden maar dit wordt een gebed zonder eind.
 
Advertisement - register to remove this

Je zal gewoon meer moeten testen om uit te sluiten. Valse lucht, compressie, toch de afstelling en ga zo maar door.

ik zou zelf denken als je de gasschuif open gooit en hij gaat uit dat je afstelling niet goed is. Maar het is vooral gokken omdat je op gehoor als vaak hoort wat er aan de hand is en dat gaat lastig zo ;)
 
De kleur van de bougie aflezen terwijl je het gas van de scooter niet eens kan opendraaien is natuurlijk niks zeggend.

Ik heb geen idee wat de scooterzaak allemaal gedaan heeft om de scooter te begrenzen maar is de sproeier gewoon niet te klein voor deze niet originele uitlaat?
 
De kleur van de bougie aflezen terwijl je het gas van de scooter niet eens kan opendraaien is natuurlijk niks zeggend.

Ik heb geen idee wat de scooterzaak allemaal gedaan heeft om de scooter te begrenzen maar is de sproeier gewoon niet te klein voor deze niet originele uitlaat?
dat denk ik ook. Welke maat zou jij erin doen? verder trekt hij geen valse lucht of anders. ik heb best wel veel scooters gefixt maar dit nog niet eerder gehad.
 
Back
Top