Gilera DNA maakt veel herrie

DNA 01

New Member
Beste Leden,

Graag jullie hulp bij het volgende. Sinds gisteren maakt mijn brommer echt ontzettend veel geluid. Ik ben totaal niet technisch en ik weet niet hoe dit komt.

Alles werkt verder naar behoren. Hij start direct zowel electrisch als met de kickstart, rijdt erg vlot en alle electra werkt. 'T enige wat mij opvalt is, dat als ik wil wegrijden hij 1 á 2 seconden nodig heeft, voordat die daadwerkelijk weg is. Verder trekt die goed op.

Ik heb een filmpje gemaakt en op YouTube gezet voor de duidelijkheid. Klik hier:

Ik stel jullie reactie met hierin jullie kennis en advies erg op prijs.

Alvast bedankt en een fijne Pasen.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn huisgenoot vertelde mij dat het misschien aan de krukaslagers en/of zuiger is ligt... maar dit zou enorm in de kosten gaan, mocht dat echt zo zijn. Hoe denken jullie hierover?
 
Voel eens of de Vario speling heb , op en neer , of hetzelfde bij je vliegwiel , heb je daar speling ? ..Ja... krukaslager(s) Kapot.
Drijfstang kan ook speling hebben ... echter je geluid van het filmpje lijkt er op dat de Scooter verzuipt.
 
Uit laat is niet originele en is een herrie ding..

En je hebt duidelijk ergens een lek zitten..

1. Er kan een gaatje in de uitlaat of bocht zitten.

2. Je uitlaat pakking is kapot.

3. Kop pakking kapot.

4. Stuk van je blok of cilinder gescheurd.


Mijn tip is, kijk even of je ergens uitlaat gas vandaan ziet komen aan de voorzijde van je uitlaat of cilinder.... Beter haal je de uitlaat er ook even eraf en kijk je hem even na op gaatjes.. Denk dat er ergens eentje zit bij de voorbocht wat je misschien niet goed kan zien.
 
Back
Top