Gilera DNA blijft op 5k toeren hangen

jamiex98

New Member
Hallo ik heb sinds kort een Gilera DNA hij blijft hangen op 5000toeren en komt niet vooruit als ik hem wat warm laat lopen rijd hij maar 20 a 30kmh ik kwam ook een begrenzer tegen die in de bobine/cdi zat die heb ik eruit gehaald in de hoop het probleem te verhelpen ook de rolletjes na gekeken en die. Waren goed probleem nog steeds niet verholpen wie o wie kan mij helpen
 

Attachments

  • IMG-20210808-WA0027.jpeg
    IMG-20210808-WA0027.jpeg
    119.2 KB · Views: 9
  • IMG-20210808-WA0029.jpeg
    IMG-20210808-WA0029.jpeg
    73.3 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

ik kwam ook een begrenzer tegen die in de bobine/cdi zat die heb ik eruit gehaald
Ik neem aan dat die twee gele draden het andere uiteinde zijn van die jackplug waarmee je de begrenzer inschakelt.

Ik weet niet hoe dit werkelijk aangesloten zat maar dit vraagt om een kortsluiting.
Hopelijk heeft de vorige eigenaar geen sluiting gemaakt tegen de rode draad want dit is de pickup-input en deze is zeer gevoelig, je blaast daarmee het ingangscircuit op waar in vele gevallen de ontsteekcurve wordt gedefinieerd.
Dus hier zou je probleem kunnen liggen maar uiteraard is dit koffiedik kijken.

Maar eerst eens met de simpele dingen beginnen en je brandstof circuit nakijken (vacuumkraan-brandstof slang-brandstoffilter-carburateur-spruitstuk-vacuumslang-membraan)
 
Ik neem aan dat die twee gele draden het andere uiteinde zijn van die jackplug waarmee je de begrenzer inschakelt.

Ik weet niet hoe dit werkelijk aangesloten zat maar dit vraagt om een kortsluiting.
Hopelijk heeft de vorige eigenaar geen sluiting gemaakt tegen de rode draad want dit is de pickup-input en deze is zeer gevoelig, je blaast daarmee het ingangscircuit op waar in vele gevallen de ontsteekcurve wordt gedefinieerd.
Dus hier zou je probleem kunnen liggen maar uiteraard is dit koffiedik kijken.

Maar eerst eens met de simpele dingen beginnen en je brandstof circuit nakijken (vacuumkraan-brandstof slang-brandstoffilter-carburateur-spruitstuk-vacuumslang-membraan)
Benzine slangen spruitstuk membraam carburateur zitten er nieuw op ook de cilinder en die 2 gelen draadjes zaten in de connector gepropt van m'n cdi
Post automatically merged:

Wat zou ik dan moeten vervangen als er wel kortsluiting geweest is
Benzine slangen spruitstuk membraam carburateur zitten er nieuw op ook de cilinder en die 2 gelen draadjes zaten in de connector gepropt van m'n cdi

Ik neem aan dat die twee gele draden het andere uiteinde zijn van die jackplug waarmee je de begrenzer inschakelt.

Ik weet niet hoe dit werkelijk aangesloten zat maar dit vraagt om een kortsluiting.
Hopelijk heeft de vorige eigenaar geen sluiting gemaakt tegen de rode draad want dit is de pickup-input en deze is zeer gevoelig, je blaast daarmee het ingangscircuit op waar in vele gevallen de ontsteekcurve wordt gedefinieerd.
Dus hier zou je probleem kunnen liggen maar uiteraard is dit koffiedik kijken.

Maar eerst eens met de simpele dingen beginnen en je brandstof circuit nakijken (vacuumkraan-brandstof slang-brandstoffilter-carburateur-spruitstuk-vacuumslang-membraan)
En ik haalde die 2 draaden van links en rechts af en voor de rest was er niks aangesloten op het midden dus dan zal dat rood en geel zijn
 
Last edited:
Wat zou ik dan moeten vervangen als er wel kortsluiting geweest is
Dan zou je de cdi moeten vervangen maar als de twee buitenste waren aangesloten, rood en groen dus, zat dit goed aangesloten maar je weet nooit wat de vorige eigenaar nog heeft uitgespookt.

Heb je geen vriend of bekende die een scooter heeft met dezelfde cdi, misschien dat je even de cdi kon wisselen.
 
Dan zou je de cdi moeten vervangen maar als de twee buitenste waren aangesloten, rood en groen dus, zat dit goed aangesloten maar je weet nooit wat de vorige eigenaar nog heeft uitgespookt.

Heb je geen vriend of bekende die een scooter heeft met dezelfde cdi, misschien dat je even de cdi kon wisselen.
Cdi heb ik inderdaad verwisseld met een andere cdi van een DNA hij deed nog steeds het zelfde
 
Voor mij is deze topic gesloten benzine ontbrand niet goed ook met een nieuwe bougie niet ook ben ik er achtergekomen dat mijn krukas een lichte kromming heeft en de koppeling niet aangrijpt dus ik ga het blok opnieuw bouwen
 
Back
Top