Gilera DNA 70cc brandstofprobleem

Patrickvdv

New Member
Hallo iedereen,

Een jaar geleden heb ik een gilera DNA gekocht. De brommer had toen problemen met valse lucht en het inhouden als ik over hobbels rijd. Ik vond dat geen probleem omdat ik het blok toch zou gaan reviseren maar nou een jaar later na de revisie heb ik nog steeds het probleem dat de brommer inhoud bij hobbels.

Wat heb ik aan de brommer vernieuwd?:

krukas
lagers
cilinder
spruitstuk
carburateur
luchtfilterelement
brandstofpomp
brandstofslangen
brandstoffilter

Nadat ik dit allemaal gedaan had heb ik nog steeds het probleem met het inhouden als ik over hobbel rijd. Als ik over een hobbel rijd valt al het vermogen weg en begint de brommer een knetterend/verzuipent geluid te maken. Dit duurt dan 3 a 4 seconden voor hij weer vermogen krijgt( hij krijgt weer vermogen omdat ik dan slomer ga en dan heb je minder last van de hobbels). Als ik dan weer verder rij over hetzelfde soort pad is valt hij vanzelf weer weg. De brommer heeft nergens last van bij gladde asfalt wegen.

Een ding wat ik zeker weet is dat het een brandstofprobleem is omdat als ik een fles aan de zijkant van de brommer hang en de benzine naar de carburateur laat stromen doormiddel van de zwaartekracht is er niks aan de hand en kan ik over hobbels rijden zonder problemen ook heb ik inplaats van de benzinetank een fles aan de vacuumpomp gekoppeld en toen had ik nog steeds het probleem met inhouden bij hobbel dus er zit niks in de tank wat de brandstof blokkeert.

Ik heb onderhand echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn en zou hier wel wat tips bij kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor de mensen reageren,

Patrick
 
Advertisement - register to remove this

Als je zegt dat hij het wel goed doet als je de benzine uit een flesje haal moet je het idd in de benzinetoevoer zoeken.
Heb je een originele brandstofpomp en vacuüm gekocht? Slangen niet geknikt?
 
De slangen zijn niet geknikt en de originele brandstofpomp heb ik er op gezet. De brandstofpomp die er hiervoor onder zat was niet de originele en toen had ik ook nog steeds het probleem met wegvallen.
 
Ik ben er achter gekomen wat nou het probleem was. Op de vlotter stond teveel druk omdat de vacuumpomp van zichzelf teveel druk levert waar mijn carburateur niet tegen kon ( de meeste scooters krijgen gwn de benzine door de werking van de zwaartekracht dus een lage druk). Ik heb dus de druk van de pomp naar de carburateur verlaagt met een kraantje ( kan ook met een langere of nauwere benzineleiding maar een kraantje is verstelbaar dus kan je de beste druk afstellen)
 
Back
Top