Gietijzer lassen?

spNk

Livin' Loud
Een tijdje geleden is bij mijn cilinder een boutje afgebroken. Deze heb ik toen uitgeboort, en er m8 (geloof ik?) in getapt. Nu werkte dit allemaal mooi en aardig, maar bleek dat er niet echt veel draad gangen in zaten. Dit ging wel goed, maar uiteindelijk is er gewoon een stuk uit de cilinder gebroken. Nu wou ik dit dus laten lassen (stukje draad eind erin), maar ze vertelden mij dat omdat het gietijzer was de hele cilinder warm gestookt moest worden en dat het dan nog maar afwachten was of het goed zou gaan. Dit geintje zou me 50 euro gaan kosten, wat mij imo beetje te duur is.
Nu zat ik eens te denken, als ik nou gewoon de hele flens eraan vast laat lassen (uitlaat heeft losse flens), dan zou het imo een stuk beter gaan omdat de hele uitlaat poort dan al verhit word? Of sla ik hier de plank mis? Heb weinig tot geen verstand van lassen.

mvg,

Ramon :)

Advertisement - register to remove this

Gietyzer is heel moeilijk te lassen omdat wanneer je een stukje last moet je even wachten en de spanning eruit "kloppen" met een hamer want anders als die afkoelt word de spanning te groot en springt je cilinder in een paar stukjes:)
Denk dat je beter een ander cilindertje koopt bespaart je een hooooop problemen

Grts

50 euro dan ben je bijna bij een nieuwe cilinder, en anders verneuk je ook weer een flens en kan me niet voorstellen dat het goed gaat eigenlijk. en je zit vast aan die uitlaat.

ik heb laatst ook even getest met een gietijzer cilinder versus c02 , dit gaat wel maar bedenk wel dat het boren en tappen in een las wat moeilijker is.

verder heb ik nog een tip voor jou , zet er meteen tapeingen in , dan kun je het draad in de cilinder ook niet zo gauw verneuken , en draai de uitlaat vast , en niet TE vast.

ook zijn er verlooptapeinden te koop , deze zijn m7 aan de ene kant en m6 aan de andere , dan past je uitlaat of flens zonder aan te passen.

dat moet je nou net niet doen , dan kun je echt je cilinder weggooien als dat draad kapot gaat , je moet oplassen ,en dan weer gaatje boren , draad tappen en gewoon tapeind erin draaien.

@SPNk , waar woon je dan?

dat moet je nou net niet doen , dan kun je echt je cilinder weggooien als dat draad kapot gaat , je moet oplassen ,en dan weer gaatje boren , draad tappen en gewoon tapeind erin draaien.

@SPNk , waar woon je dan?

Ik woon in Hattem, onder Zwolle. Maar een tapeindje lassen wel dus niet? Das wel jammer dat was namelijk de makkelijkste manier geweest. (Overigens is dit nog dezelfde cilinder als die met die kras erin, dus het is geen ramp als ie stuk gaat, reed overigens nog wel perfect met een andere zuiger)

@R3-parts, scootshop.be klinkt toch vrij belgisch. ;)

Edit:

Reactie terug van Dijkman,
Halllo ramon
Ik kan alle matriaal soorten lassen
Alleen gietijzer kan ik niet
Ik vraag mij af of het wel te lassen is
Met vriendelijke groet,
Scooterparadijs Jos Dijkman / Lemelerveld.
www.josdijkman.nl/shop
Jullie zelf zijn er zeker van dat het kan?

Last edited:
Back