giet ijzer buigen ?

Tha Boss Playah

Well-Known Member
ik heb een streetmagic en de vorige eigenaar is ermee op ze bek gegaan en nu is die stepje aan de linker kant zegmaar iets naar binnen gebogen maar het stepje is niet krom maar dat stukje frame waar ie aan vast zit is iets naar binnen gebogen... hoe kan ik dit recht maken ??? kan ik het verhitten en terug buigen/slaan zonder dat het breekt? ( het is dus giet ijzer ) weet iemand hier meer van ?


alvast bedankt laters joerie
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me dat het dan echt meteen breekt. Als je gietijzer ook maar zachtjes laat vallen, breekt het vaak al direct. Dan kun je het wel ietsje verhitten, maar ik vrees dat hetzelfde gebeurt.

Nick.
 
Formula50 said:
Lijkt me dat het dan echt meteen breekt. Als je gietijzer ook maar zachtjes laat vallen, breekt het vaak al direct. Dan kun je het wel ietsje verhitten, maar ik vrees dat hetzelfde gebeurt.

Nick.


ja maar het is immers ook gebogen zonder te breken... dus zou het op een of andere manier toch wel terug te krijgen zijn ?
 
als je het frame zelf bedoeld,waardat je dat stepje met 2 bouten vastschroeft, dat krijg je niet meer terug gebogen, is staal, stukje ijzer waar je stepje zelf aanzit kan je nogwel rechtkrijgen tussen de bankschroef normaal
 
Roedi.. said:
als je het frame zelf bedoeld,waardat je dat stepje met 2 bouten vastschroeft, dat krijg je niet meer terug gebogen, is staal, stukje ijzer waar je stepje zelf aanzit kan je nogwel rechtkrijgen tussen de bankschroef normaal

ow ja het is echt dat stukje frame waar die bouten in gaan zegmaar... hoezo krijg je dat nie meer normaal breekt het als je het probeert ofzo ?
 
nee het gaat niet breken maar tis echt fucking moeilijk omdat daar het frame heel dik is, volgens mij ga je een dikke pers nodig hebben ofzo :p, ik heb ook een street gehad en met teveel gas te geven(mina speedblok eronder) sloeg ik achterover en was mn achterstukje (waar je achterspatbord over zit) van het frame gebogen, daar hebben we een dikke autokrik tussen gezet om het recht te krijgen, je raad het al, krik helemaal geplooid, frame had nog geen mm meegegeven.. en daar is eig het frame het dunste van heel de boel..
 
Roedi.. said:
nee het gaat niet breken maar tis echt fucking moeilijk omdat daar het frame heel dik is, volgens mij ga je een dikke pers nodig hebben ofzo :p, ik heb ook een street gehad en met teveel gas te geven(mina speedblok eronder) sloeg ik achterover en was mn achterstukje (waar je achterspatbord over zit) van het frame gebogen, daar hebben we een dikke autokrik tussen gezet om het recht te krijgen, je raad het al, krik helemaal geplooid, frame had nog geen mm meegegeven.. en daar is eig het frame het dunste van heel de boel..



hahaha wow ja dat klinkt wel heftig maar ik zat te denke he als ik me kale frame heb en dat stukje met die 2 gaten zegmaar in de bankschroef zet en het een beetje verhit moet ik toch wel een stukje komen ??
 
kaj said:
Een enorme beunoplossing: Met de Moker :D
nee gewoon warm stoken met een snij brander bijv. als het van het frame zelf is, is het zeker geen giet ijzer, en kan je het gewoon rood gloeiend stoken en buig je het gewoon met een tang alle richtingen op die je wilt.........


giet ijzer is heel bros en heel zwaar dus daarvan zullen zeker geen frame van maken

latersr
 
als je wilt weten als het ijzer of giet ijzer is pak je een slijptol.. je pakt een stukje van je frame wat niet opvalt.. en als er kleine sterretjes van afkomen is het gietijzer en bij grotere vonkjes is het gewoon ijzer... kijk anders voordat je slijpt op een stuk ijzer wat dar voor vonke van af komen..en probeer het dan op het frame..
 
Tha Boss Playah said:
hahaha wow ja dat klinkt wel heftig maar ik zat te denke he als ik me kale frame heb en dat stukje met die 2 gaten zegmaar in de bankschroef zet en het een beetje verhit moet ik toch wel een stukje komen ??
je kan het proberen met verhitten ja maar dan moet het ook echt heet zijn, niet geschoten is altijd mis zoals ze zeggen ;)
 
Back
Top