Gierend geluid Zip Sp

Samstruwer

New Member
Beste,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb al een tijdje een gierend geluid uit m’n carterkap. Ik dacht eerst dat het de vertanding was, dus nieuwe lagers en olie erin gezet en dat bleek het ook niet te zijn. Na goed geluisterd te hebben hoorde je het geluid alleen wanneer je gas gaf en boven de 40km per uur. Wanneer je gas los deed hoorde je helemaal niks meer ook niet bij hoge snelheid. Er zit al een nieuwe v snaar in omdat ik dacht dat je die hoorde. Maar het geluid blijft.

Groet Sam
 
Advertisement - register to remove this

Zijn je lagers gewoon kapot. Dat is echt een k*t klus.
Valt allemaal wel mee hoor

Maar trek die overrange er eens uit, zorg dan dat je wiel los is van de grond en draai eens rustig met je achterwiel. Het optimale is natuurlijk dat je amper weerstand voelt. Maar dat kan wel wat tijd kosten. Maar als je lagers van je vertanding zijn versleten of je vertanding zelf is misschien kort gereden.
 
Valt allemaal wel mee hoor

Maar trek die overrange er eens uit, zorg dan dat je wiel los is van de grond en draai eens rustig met je achterwiel. Het optimale is natuurlijk dat je amper weerstand voelt. Maar dat kan wel wat tijd kosten. Maar als je lagers van je vertanding zijn versleten of je vertanding zelf is misschien kort gereden.
Ligt erg aan het onderhoud van de scooter als die slecht is onderhouden. Kan je alvast geld bijleggen voor wat je nog meer gaat aantreffen.
 
Dingen die helemaal kapot zijn.
Noem eens iets dan? Want de overbrenging is allemaal al vervangen he. Dus in ergste geval een complete vertanding en lagers.... Je carters zullen bij je vertanding echt niet kapot lopen hoor, of het moet wel heeeeel slecht in elkaar zitten.
Kan altijd van alles kapot lopen, dat hoef je mij niet te vertellen
Maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Maar als de topicstarter misschien een filmpje kan maken dan kunnen we wellicht het een en ander uitsluiten.
 
Noem eens iets dan? Want de overbrenging is allemaal al vervangen he. Dus in ergste geval een complete vertanding en lagers.... Je carters zullen bij je vertanding echt niet kapot lopen hoor, of het moet wel heeeeel slecht in elkaar zitten.
Kan altijd van alles kapot lopen, dat hoef je mij niet te vertellen
Maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Maar als de topicstarter misschien een filmpje kan maken dan kunnen we wellicht het een en ander uitsluiten.
Hij heeft een filmpje gemaakt bij eerste pagina. Nee het was meer als voorbeeld sommige dingen gaan gewoon stuk en als je ze openmaakt werkt het gewoon niet meer moet je het weer vervangen. Als alles nog dicht is bespraar je veel.
 
Hij heeft een filmpje gemaakt bij eerste pagina. Nee het was meer als voorbeeld sommige dingen gaan gewoon stuk en als je ze openmaakt werkt het gewoon niet meer moet je het weer vervangen. Als alles nog dicht is bespraar je veel.
Maar met dat filmpje kan ik weinig eerlijk gezegt.
Maar als je een beetje wil leren sleutelen is het op de manier opentrekken en nakijken toch het beste. Over het algemeen moet je een blok gewoon compleet uit elkaar kunnen trekken en weer in elkaar zetten zonder wat te vervangen op de pakkingen en een keering na.
Maar dat heeft me ook een hoop afgebroken bouten in het carter gekost, maar weet nu wel wat ik wel en niet moet doen.

Maar Sam als je de scooter.met het achterwiel.van de grond zet en met de hand draait hoor je het dan ook?
 
Maar met dat filmpje kan ik weinig eerlijk gezegt.
Maar als je een beetje wil leren sleutelen is het op de manier opentrekken en nakijken toch het beste. Over het algemeen moet je een blok gewoon compleet uit elkaar kunnen trekken en weer in elkaar zetten zonder wat te vervangen op de pakkingen en een keering na.
Maar dat heeft me ook een hoop afgebroken bouten in het carter gekost, maar weet nu wel wat ik wel en niet moet doen.


Maar Sam als je de scooter.met het achterwiel.van de grond zet en met de hand draait hoor je het dan ook?

Toch is een geluid in de lager heel lastig te lokaliseren. Zeker als het pas geluid maakt op 40-50km/uur.

Heb eerlijk gezegd exact hetzelfde probleem met een Vespa LX 4t2v. Ook de vertanding zag er prima uit en lagers gedaan.
Olie snaar zal het niet zijn zoals aangegeven wordt, want ik heb een ketting.
 
Back
Top