Gierend geluid Zip Sp

Samstruwer

New Member
Beste,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb al een tijdje een gierend geluid uit m’n carterkap. Ik dacht eerst dat het de vertanding was, dus nieuwe lagers en olie erin gezet en dat bleek het ook niet te zijn. Na goed geluisterd te hebben hoorde je het geluid alleen wanneer je gas gaf en boven de 40km per uur. Wanneer je gas los deed hoorde je helemaal niks meer ook niet bij hoge snelheid. Er zit al een nieuwe v snaar in omdat ik dacht dat je die hoorde. Maar het geluid blijft.

Groet Sam
 
Advertisement - register to remove this

6DAAE15A-96A3-4ADE-A39D-C6E25F67B224.jpeg
Post automatically merged:

Voor zover ik kan zien niks geks! Alles draait soepel, geen vet en geen rare plekken op de snaar die nieuw is
 

Attachments

  • 05CB3499-B307-4535-B337-9CD068E1E019.jpeg
    05CB3499-B307-4535-B337-9CD068E1E019.jpeg
    446.8 KB · Views: 29
  • E14D4728-811C-48C5-9A9B-F97C2A8D76C4.jpeg
    E14D4728-811C-48C5-9A9B-F97C2A8D76C4.jpeg
    415.1 KB · Views: 30
Foto van de bovenkant van de v snaar. ?

Aan de onderkant heb je er wellicht wat meer aan. En dan maar boven beetje buigen.. Kan je zien of er geen scheuren erin staan.

Wat je ook een kan doen is je achterpoelie en toquedriver uit elkaar halen.. Alles even goed schoon maken en nieuwe poelie vet er tussen doen. Kan ook zijn dat de poelie niet mooi liniaire opent.
 
Ja dit dat ik dus ook, alleen tegen wat? Ik keek en er waren geen slijtage plekken op de olie-snaar. Hij loopt wel dicht langs het Carter alleen daar is niet veel aan te doen.
Post automatically merged:
Demonteer je snaar en kijk of je t geluid dan nog hebt zoniet snaartje vervangen.
 
Heb even een nieuwe snaar erop gezet, nog steeds. Nu ook de volledige overrange van een andere scooter zonder piep erop gezet, nog steeds hetzelfde geluid
Post automatically merged:

Nu heb ik een vraag, kan het de vertanding zijn of niet? Het is boxen de 45 km per uur, en alleen wanneer je gast geeft
 
Heb even een nieuwe snaar erop gezet, nog steeds. Nu ook de volledige overrange van een andere scooter zonder piep erop gezet, nog steeds hetzelfde geluid
Post automatically merged:

Nu heb ik een vraag, kan het de vertanding zijn of niet? Het is boxen de 45 km per uur, en alleen wanneer je gast geeft
Als je alle losse onderdelen vario v snaar koppeling van een andere hebt getest en het nog steeds is. Zijn je lagers gewoon kapot. Dat is echt een k*t klus.
 
Back
Top