gianelli shot op een evo70 met vlinderpoort

Status
Not open for further replies.

yussii

Well-Known Member
hey ik ben nog niet echt gevordert in scooters maar ik heb zelf een mbk nitro met een shot. ik heb nu een polini evo70 gehaald en ik wil die er op zette maar ik ben bang dat mijn uitlaat te laag toerig is of is dat niet waar en wat kan ik doen om mijn setup beter te lateb gaan ? en mijn evo is getuned :p
 
Advertisement - register to remove this

dat loopt prima , maar zet je er bijv. een c-16 of zelfs een c-20 op zul je wel wat verchil merken.

maar een shot zal er zeker goed op lopen.

alleen snap ik niet waarom je dan zo'n cilinder koopt 8P
 
hehe ik heb deze cilinder gekocht omdat ik wou een 70cc hebben en ik vond deze voor een heel goede prijs en die is nog vrij nieuw. maar ik heb nog de eerste versie met vlinderpoorten ik heb gehoort dat deze beter is dan de nieuwe. en wat zou ik nog allemaal moeten doen zodat het beter gaat en zeker niet vastpeert ofzo? danku
 
hehe ik heb deze cilinder gekocht omdat ik wou een 70cc hebben en ik vond deze voor een heel goede prijs en die is nog vrij nieuw. maar ik heb nog de eerste versie met vlinderpoorten ik heb gehoort dat deze beter is dan de nieuwe. en wat zou ik nog allemaal moeten doen zodat het beter gaat en zeker niet vastpeert ofzo? danku

weet je wat ik altijd zo vaag vind mensen die net een scooter hebben gekocht en meteen stoer en popi jopi van de daken schreeuwen ja ik ga een 70cc kopen terwijl ze niet beseffen hoe het zaakje nou werkt ten 1e die 70cc evo is 1 van de snelste 70cc cylinders op de markt samen met de speed manston etc hij is ongeschikt voor het dagelijks gebruik en ongeschikt voor op de openbare weg het maakt te veel lawaai het zuipt te veel en dat ding trekt wheelies(als hij goed is afgesteld) dat wil jij niet weten en als je met die cylinder wordt aangehouden nou dan hoop ik voor je dat je een hele goeie part time baan hebt want die boetes zijn niet mis

punt 2 de onderdelen die noodzakelijk zijn om een evo goed te laten lopen

flinke carburateur binnenrotor andere krukas koppeling membraam een hele goeie uitlaat zoals een c20 of 21 (die heb ik nog wel te koop voor je)andere vario(heb ik ook nog voor je liggen) koppeling enzv

punt 3 om dit voor elkaar te krijgen is ervaring nodig een beunschuur en het juiste gereedschap en vrienden/familie die je kunnen helpen
 
hmm wat bedoelt je met niet geschikt voor dagelijks gebruik bedoel je da alleen omdat dat die veel herrie maakt of kan die da niet aan ?
 
Zoals er staat: Veel lawaai, zuipt veel, is een beest, heeft veel onderhoud nodig, is niet goedgekeurd voor de openbare weg...
 
hmm wat bedoelt je met niet geschikt voor dagelijks gebruik bedoel je da alleen omdat dat die veel herrie maakt of kan die da niet aan ?

een evo cilinder is niet bepaald bedoeld voor dagelijks gebruik ,het is overigens ook gewoon zonder om zo'n cilinder te gebruiken!

mja , wat is de rest van je setup?
 
op dit moment heb nog voor de rest nog een orginele vario met andere loodjes en ook een orginele kopeling met gele trekveren witte druk veer en een orgineele carbu. nu met orginele 50cc haal ik 85 en maar ik maak nog wat overtoeren in het begin ik ga wat iets zwaardergaan met mijn loodjes. ik ga mijn krukas gaan moete vervangen als ik mijn evo daarop wil en ook een andere carbu 19 denk ik maar is de kans groot dat mijn cilinder vastloopt het is ook om naar werk te gaan enz..
 
dragstar4life je hebt eigenlijk helemaal gelijk

maar toch nog wat info mocht je er aan beginnen


koop een dr 70 ben je beter mee af, betrouwbaar slijt vast, mits je hem niet inrijd.

die evo naait niet zo gou vast maarja het slijt wel heel hard ik weet niet hoelagn je moet gaan rijden om naa rje werk te gaan maar de heleweg volgas gaat je niet lukken

mocht je het wel doen tja

krukas vervangen(doppler asje)
rode drukveer van mallosi(of orgineel zo stug mogelijk)
trekveren zo strakmogelijk dus omega zwarte(voor stnd koppeling dacht ik)
je ''loodjes'' wij noemen ze rollen kun je nooit wat van zeggen omdat dat nog wel verschild dus eerst spul er op zetten en dan kijken wat die doet dan kkun je pas bepalen ik moet lichter/zwaarder in ''loodjes''

19 mm wil wel(ik zou 24/28 mm doen maar die passen niet in je orginele spruitstuk(21mm nog wel)), gianellie shot ook wel aleen het presteerd dan heel wat minder.

dragstar4life je hebt eigenlijk helemaal gelijk
 
Met zon setup mag die over uren gaan draaien
om de benzine te betalen.8P

Neem gewoon een dr70 voor vervoer.
Minder zuipen enzovoort.
En goedkoper.
En je kan je std carb houden.
Dr70 is lekker laagtoerig dus heeft kracht op een laag toeren gebied.
Dus kan die ook lekker lopen met een std uitlaat.
Wat weer leuk is voor minder bekijks van de politie.


ben het er mee eens zoals ik al zei in me vorige bericht maar mocht die er aan beginnen we hebben hem gewaarschuwd en toch geholpen:)
 
Uhmzz jullie hebben allemaal wel gelijk hoor daar niet van, maar ik gebruik mijn evo ook wel voor op straat, niet altijd maar als ik soms ff een pak melk moet halen ofzo pak k de rox :p

Ik heb mn setup compleet erop aangepast dus houd ie dat wel (check mn project). Evo's zijn zeer goede cilinders die het wel vol kunnen houden op straat mits de rest van de setup derop aangepast is.

Maar ik ben het idd met jullie eens dat hoe hij dit wilt gaan laten werken niet gaat werken....
 
bedankt allemaal voor julie reactie en ik heb besloten om mijn evo nu effe aan de kant te houden vermits ik naar werk moet gaan enzovoort is het betrouwbaarder om met een orginele cilinder te rijden. en in die tijd ga ik wat spullen verzamel onder andere een krukas koppeling vario carbu spruitstuk membraam en ontsteking. en normaal gezien moet ik vanaf augustus niet meer met de nitro naar werk en dan kan ik wel met een betere setup mijn evo erop zette

maar mijn evo is getuned hoe kan ik zien als die goed is getuned of als da amateur werk is?
 
bedankt allemaal voor julie reactie en ik heb besloten om mijn evo nu effe aan de kant te houden vermits ik naar werk moet gaan enzovoort is het betrouwbaarder om met een orginele cilinder te rijden. en in die tijd ga ik wat spullen verzamel onder andere een krukas koppeling vario carbu spruitstuk membraam en ontsteking. en normaal gezien moet ik vanaf augustus niet meer met de nitro naar werk en dan kan ik wel met een betere setup mijn evo erop zette

maar mijn evo is getuned hoe kan ik zien als die goed is getuned of als da amateur werk is?

door foto's te maken + poortmapje en op forum plaatsen
 
Uhmzz jullie hebben allemaal wel gelijk hoor daar niet van, maar ik gebruik mijn evo ook wel voor op straat, niet altijd maar als ik soms ff een pak melk moet halen ofzo pak k de rox :p

Ik heb mn setup compleet erop aangepast dus houd ie dat wel (check mn project). Evo's zijn zeer goede cilinders die het wel vol kunnen houden op straat mits de rest van de setup derop aangepast is.

Maar ik ben het idd met jullie eens dat hoe hij dit wilt gaan laten werken niet gaat werken....

evo's zijn zeer slijtvast als je ze goed onderhoud en de juiste setup hebt ik reed 15000km met mijn 50cc evo toen maakte een stel wouten een eind aan al het plezier maar ik gebruikte hem elke dag heb natuurlijk wel een keer de zuiger moeten vervangen omdat deze versleten was maar in de handen van deze clown hierboven gaat een evo nog geen dag mee
 
evo's zijn zeer slijtvast als je ze goed onderhoud en de juiste setup hebt ik reed 15000km met mijn 50cc evo toen maakte een stel wouten een eind aan al het plezier maar ik gebruikte hem elke dag heb natuurlijk wel een keer de zuiger moeten vervangen omdat deze versleten was maar in de handen van deze clown hierboven gaat een evo nog geen dag mee

Mee eens :p
 
als je een evo hebt wil die meestal wel 13/14k draaien. als je er een std uitlaatje of yasuni r opzet dan kan je cilinder nooit in z'n optimale toerental draaien, waardoor je prestaties volgens mij ook bagger zijn?
 
als je een evo hebt wil die meestal wel 13/14k draaien. als je er een std uitlaatje of yasuni r opzet dan kan je cilinder nooit in z'n optimale toerental draaien, waardoor je prestaties volgens mij ook bagger zijn?

dat kan meevallen , een shot bijv. draait zo tussen de 11,500 a 12.000 tpm op een evo , maar doet het toch wel zeer degelijk hoor.

de combinatie uitlaat/cilinder maken een eigen prestatie , het is niet meteen dat het bagger loopt , nu kun je natuurlijk wel nagaan dat een c-20 oid er stukken meer uit haalt maar vergeleken met bijv. een stage6 pro met shot zal een evo het toch wel even wat beter doen.

een R weet ik niet ,is 1 die ik niet op een evo heb geprobeerd ,shot wel..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top