Gianelli Black Gun op Wallaroo

WallaMichiel

Well-Known Member
Hoi ,
Ik ben vandaag de Gianelli Black Gun uitlaat gaan halen voor m'n Wallaroo (Nieuw in de winkel) , alleen heeft de kerel er geen uitleg bij gegeven en is het veel te ver weg om terug te gaan.
Ik vind namelijk maar niet hoe deze in elkaar moet zitten , er zijn wel zoveel buisjes en boutjes etc. bij ! ö

Iemand ervaring met deze uitlaat ?

Mvg.
 
Advertisement - register to remove this

Na een tijdje heb ik hem dan toch in elkaar gekregen :p
Maar nu moet ik hem er nog onder krijgen , weer hetzelfde geklooi als bij m'n vorige wallaroo , als je de bouten door de gaatjes van de cilinder hebt gestoken (zonder schroefdraad) moeten er dus nog moeren op langs de bovenkant ,anders blijft hij niet hangen , alleen kan je hier maar amper aan dus moet je deze met een schroevendraaier vasthouden . Maar de moeren verschuiven altijd , heeft er iemand hier tips zodat dit makkelijker is of zit iedereen altijd zo te klooien? :p

Mvg.
 
Ik had ooit een zooitje van die m6 moeren gekocht welke iets groter waren, voor steeksleutel 12 ofzo geloof ik. Deze blijfen hier precies in hangen.

Als je goed kijkt zie je ook dat er een vorm van een moer in zit.
 
Je kan trouwens ook gewoon van die blokjes gebruiken

0003714938.jpg


Die draaien ook niet mee.
 
Oké , hij zit er nu onder , blijkbaar stak er langs de ene kant zo'n vierkant moertje in dat inderdaad niet mee draaide , enkel aan de andere kant stak zo'n moertje dat wel meedraaide , heb maar weer hetzelfde geklooi gedaan als altijd xd
En dan op het einde maar snel volledig vastgezet met rakijak , met een sleutel kan je er niet aan door de veringen van de uitlaat..

Maar nu zit ik met de volgende vraag :
Mijn walla reed met de originele uitlaat iets van een 63km/u , en op topsnelheid liep ie ook goed.
Nu dat de Black Gun er onder zit loopt ie trager (ik weet niet hoe snel want heb hem enkel getest door wiel gewoon te laten draaien , heb er nog niet mee gereden. Maar je ziet duidelijk dat m'n wiel minder snel gaat nu.)
Ook qua optrekken gaat ie nu veel trager , en op topsnelheid stottert hij..

In het begin moet ik me choke open zetten zodat hij redelijk trekt , en zodra hij op snelheid komt moet ik m'n choke weer dichtzetten , anders stottert hij nog harder..

Bij de originele uitlaat is het gat van de uitlaat (tegen de cilinder) trouwens veel groter dan bij de Black Gun (3 keer zo groot fso) , maar de uitlaat is nieuw uit de winkel en op internet vind ik nergens iets dat een Black Gun begrensd is ofzo dus begrensd denk ik niet?
Als je in de uitlaat kijkt ( vanaf waar hij normaal tegen de cilinder zit) zie je gewoon precies een plaatje in de uitlaat en daar het gaatje in..
Ik weet niet of dit een begrenzer is ofzo?

Wat te doen om hem terug sneller te laten lopen zonder nieuwe cilinder te steken ofzo..

Mvg.
 
waarom denk je meteen aan een nieuwe cilinder?
de meeste mensen hier weten als ze een nieuwe uitlaat kopen er meer moet gebeuren dan het enkel te monteren.

zoiets moet je gewoon afstellen.. sproeier, gewichtjes, trek en drukveer. als je dit niet goed doet zal het nooit netjes optrekken en lekker lopen.
 
Omdat de Gianelli Black Gun naart schijnt beter loopt op 70cc..
En bij m'n vorige walla had'k er Gianelli krulpijp onder gestoken en voor de rest moest er niets aan veranderd worden , daarom..
Blijkbaar nu dus wel , maar ik doe zelf nooit iets qua motorisch , het enige wat ik doe aan m'n brommers is spuiten , andere uitlaat , andere handvaten etc. Alles qua uiterlijk eigenlijk.. Qua motorisch gedeelte ken ik er niets van.
 
Owja trouwens , voor de duidelijkheid ;
Als ik m'n brommer start moet ik de choke openzetten om hem naar snelheid te krijgen , als hij half zijn snelheid is moet ik de choke weer dichtzetten anders stottert hij , dan trekt ie door naar volledige snelheid , daar blijft hij even hangen , dan vertraagt ie weer en moet ik de choke weer paar seconden open zetten en dan weer dicht om hem terug naar snelheid te krijgen . En zo blijft het zich herhalen..
Als ik hem gewoon stationair laat draaien dan doet ie gewoon normaal , valt niet uit ofzo..
 
wat jij hier beschrijft is logisch want de sproeier is veel te klein!!! rij er maar niet te veel mee want als ie zo arm loopt zal ie wel een keer vastnaaien. stel hem eerst eens fatsoenlijk af. Het werkt niet zo dat je een uitlaat erop zet en dat je meteen zonder zorgen aan het rijden kunt. De carburatie en de overbrenging zal hierop afgestemd moeten worden.
 
Kon het toch niet laten om eens een klein testritje te maken , als je er zelf op zit zie je nog altijd beter hoe hij rijd etc.
Hij reed nog maar 37km/u terwijl hij met de originele uitlaat 63 reed ! Ö

@RobertV , grotere sproeier laten steken en hij rijd beter dan of?
 
En welke maat sproeier zou je dan ongeveer moeten nemen?
Voor alles origineel , behalve de uitlaat dan..

En kan een kelk ook een verschil maken dat ie beter gaat rijden ofzo?

@491Gt
Ik zou het liefst gewoon deze uitlaat behouden , heb er 4 uurs voor in de auto kunnen zitten en heb hem tenslotte toch nog 80 euro's betaald :p

Ik zoek hem dan ook gewoon binnen te doen en hem daar volledig te laten bijstellen etc. zodat ie volledig loopt zoals ie zou moeten lopen..
Wat gaan ze hier dan zoal aan doen?
Grotere sproeier steken en carburateur bijstellen denk ik zelf dan?
 
Back
Top