Gezocht: (retro) scooter suggesties

Lesley

Member
Hallo allemaal,


Met deze thread wil ik graag aan iedereen suggesties vragen. Mijn vriendin zoekt een leuke retro scooter om 3 keer per weeks circa 25km te rijden.

Ze zoekt een scooter die er leuk uit ziet. Zoals eerder gezegd een retro scooter of heel misschien iets anders, een zip bijvoorbeeld vond ze ook leuk.

Wel zoekt ze iets wat niet al te duur is aangezien ze het koopt en zal moeten onderhouden van een supermarktbaantje. Dus iets betrouwbaars is ook wel leuk.


Hebben jullie suggesties? Alles is welkom!

Ps: het zal wel een scooter van 45km worden, geel kenteken dus
 
Advertisement - register to remove this

Ben van mening dat de meeste retro achtige scooter gewoon troep is.. Het blok is verder wel oke ook al is het geen A-merk ding.

Bij die china retros gaan vaak de kappen kapot (breken, scheuren of bij demontage breken ze af, of je moet ze breken omdat de kappen aan het frame gerot zit), of de schroeven breken af omdat het bagger kwaliteit schroef werk is.

Je kan tegenwoordig alleen kiezen een yamaha 4takt wat kwa kwaliteit denk ik wel het beste is.
Dan de piaggio die ook wel nog kwaliteit is.
Daarna kom je al gauw uit bij sym of kymco.. en peugeot.
En daarna is het alleen nog china spul.

Yamaha en piaggio is dan voor het doel dan al veelste duur.
Dan kan je kiezen tussen een sym, kymco en een peugeot

Van de sym zou je kunnen kiezen tussen een cello of een fiddle II(S) als het retro moet zijn.

Peugeot verkoop ook een retro genaamd django.(china). Alleen hun verkopen het als top of the line scooter.. En eigenlijk is deze scooter veelste duur voor wat je krijgt(zit hetzelfe china blok onder als bij de kisbee, frame zelfde kwaliteit, kappenset is twijfel achtig goedkoop).. De basis ligt dan bij de peugeot kisbee. Zelfde blok, hogere kwaliteit kappenset (zoals die op de new vivacity zit) ook de bepalating schroeven zijn kwaliteit wel beter dan de echte china brol. Kisbee bied je voor een china achtige scooter ook een kunstof benzine tank, en ook kan je hier het meeste benzine in kwijt. 6,3 liter in totaal. Verder geen luxe digitale teller, wel een basis kwaliteit teller die niet te onderscheiden is van een betere kwaliteits scooter.. (in de meeste chinese scooters zit een prul van een km teller in)

Dus of die optie van hierboven zou kunnen, of je moet geluk hebben om goedkoop een django te kunnen scoren (zou hier geen volle pond voor een nieuwe voor willen betalen) En als niet retro optie misschien een kisbee? Het is een vrij compacte scooter, en eigenlijk alles wat je nodig hebt om voor a naar b te komen.. Wat voor de originele onderdelen kunnen wat prijzig zijn, maar er zijn genoeg alternatieve onderdelen te vinden die goedkoop aan te komen zijn.. Aangezien heel veel 139qmb onderdelen compatible met elkaar zijn. 2ehands aan onderdelen genoeg te vinden (zelfde verhaal als de oude peugeot vivacity 2t van 1999 t/m 2008.. (reden veel mensen op)

Voor de sym zijn de onderdelen wel iets duurder.
 
Ik had een Kymco Like 125cc die in principe hetzelfde is als de 50cc.
Ik was hier erg tevreden over ook over de kwaliteit van de Tuperware.
Verder is een Piaggio Zip ook wel interessant, deze kost in Belgie 1575,- Euro nieuw.
De Kymco Agility Euro 4 is hier al te koop voor 1299,- Euro nieuw, al is dit niet echt een retro.
De Peugeot kisbee kost hier overigens 1599 Euro nieuw, ook een heel mooie scooter.
In tegenstelling met Nederland betaal je hier geen afleveringskosten.
 
Hartelijk dank voor je reactie, eurokit! Zal ik zeker wat hebben. Vanaf welke prijs zit je minimaal ongeveer goed aan een scooter? Ze kent wel een scootermaker die eventueel dingen aan de scooter kan doen voor een zacht prijsje.
 
Hm ja een zip zie ik overal voorbij komen maar niet echt lager dan rond de 1000 euro. Ik ga nog eens kijken naar die kymco dan. Dankjewel sparky!
 
Nadeel van de zip zijn wel die kleine wielen. Kan het weten wat ik heb ook een 2t zip gehad en kwa bouw zijn het dezelfde scooters, al heeft de nieuwere model een 4takt motor..

Zou een zip eigenlijk alleen nog overwegen als je een snor model zou kopen. Voor een brom model is de scooter eigenlijk vrijwel gevaarlijk te noemen door die te kleine 10 inch wielen.. En als je er toch ermee wilt rijden, doe er tenminste hoge kwaliteit banden direct eronder anders word het echt een schuif apparaat.. Ben vaker ook zowat onderuit geschoven met nat wegdek en 45km/u. Het ging zo vaak fout dat ik de scooter liever verkocht wilde hebben. Ook een ketting slot gaat lastig door het achterwiel.
 
Aah oke daar hou ik dan rekening mee. Wordt een geel kenteken dus lijkt me dan idd niet verstandig. Zijn de Sym mio goede scooters? En de Kymco Agility?
 
Enigste wat ik van de sym mio weet is dat het een kleine scooter is..
Kymco agillity is wel oke. Maar wat ik er persoonlijk niet mooi aan vind is de goedkopere uitstraling en die slechte / goedkopere kilometer teller..

Dan heb je bij een kisbee al betere kappen en zeker een betere teller die het niet onderdoet voor de wat duurdere 1700+ scooters.

kymco agillity (teveel china looks)

oud kisbee (meer europese looks)

nieuw kisbee

Kisbee is de enigste scooter die leuk mee komt in het onderste markt segment.. Een v-clic wil je echt niet hebben want die is veel slechter kwa kwaliteit. Dan heb ik het vooral over kmteller / kabelboom electra en kappen ect. Dat is echt een flinke stap terug.
 
Back
Top