Gezocht gianeli metal piaggio

PiaggioFreak1996

Well-Known Member
Ben al een eeuwigheid opzoek naar een gianeli metal voor mijn zip type 3, ik weet dat ze heel moeilijk te krijgen zijn maar niet geschoten is altijd mis, dus als je er nog 1 hebt laat het even weten.
 
Advertisement - register to remove this

Wil je er vast erbij vermelden dat de metal op een piaggio blok een slecht presterende uitlaat is. En dat hij op minarelli pas echt goed deed.
Op piaggio maakt hij ook de meeste herrie.
 
Ow bedankt voor het melden, van horen zeggen scheen het een enorm goeie koppel pijp te zijn, ik ben al tijden aan het prakeseren omdat ik persee een std look pijp op mijn zip wil, had al het idee om die lang blok esm uitlaat te nemen maar er gewoon een korte pia bocht op te doen maar zelfs die kan ik al niet vinden.
 
Wil je er vast erbij vermelden dat de metal op een piaggio blok een slecht presterende uitlaat is. En dat hij op minarelli pas echt goed deed.
Op piaggio maakt hij ook de meeste herrie.

Ik heb metal gereden met een complete winkelvoorraad aan 50 en 70 cilinders op piaggio lc aangezien dit toch wel een van mijn favoriete 'classic' uitlaten is. Een metal is geen gewone uitlaat, laat dat voorop staan (een expansievat met geintegreerde demper loopt nooit 100%) maar dat gezegd hebbende loopt het wel heel erg goed voor wat het is (een maffe uitlaat met een bijzonder uiterlijk). En op 70cc schaalt het ook op met een snellere cylinder. (Op 50cc niet).

Als we 100% even als theoretisch max vermogen aanhouden op een gemiddelde uitlaat als Yasuni R..
-Op 50cc standaard loopt het 100%, geen merkbaar hoger vermogen met een andere 'betere' uitlaat.
-Op 50snel loopt het precies zoals 50 standaard, werkt gewoon niet want de powerband schuift niet op.
-Op een gemiddelde laag/mid 70cc loopt het rond 80%, je levert flink in op topvermogen maar alsnog is het vele malen sneller dan een 50cc.

Ik heb er zelfs mee rondgereden met evo70,17.5mm, en dat ging exact gelijk op met een corsa+forrace,21mm.
 
Ben al een eeuwigheid opzoek naar een gianeli metal voor mijn zip type 3, ik weet dat ze heel moeilijk te krijgen zijn maar niet geschoten is altijd mis, dus als je er nog 1 hebt laat het even weten.

Zelf met DR70 een tijdje mee rond gereden, loopt inderdaad ook prima met een DR70, trekt lekker snel op.
Vooral een nieuwe Gia Metal uitlaat met een koude motor geeft een leuk blikkerig geluid, wordt na een tijd wel minder.
Op ebay italie kom je nog is af en toe een Giannelli Metal tegen, weet niet zeker of deze de goede is;
Aidix weet het denk ik wel.

 
Last edited:
Back
Top