gewicht sr velg en aerox velg

BigW said:
Eigenlijk wel, hoe meer lucht je erin stopt, hoe zwaarder het wiel. Maar het gewicht van lucht is te verwaarlozen met een velg van 3 kg.

Heb je wel eens gewogen wat lucht weegt?? 8P

Beter kan je dan ook SD rijden..
Heb je ook geen schijf en bij rox velg een adapter waar ook nog eens 3bouten in zitten..

Ik weeg vanavond wel ff stnd rox achtervelg en stnd SR achtervelg..
En SR voorvelg.. heb geen Rox voorvelg thuis.
 
Last edited:
Net gewogen:

SR voorvelg: 3,75kg
SR achtervelg: 3,35kg

Samen: 7,10kg

Rox voorvelg: 3,65kg
Rox achtervelg: 3,80kg (Afgedraaide wiel adapter)

Samen 7,45kg (Bijde velgen gestraald)

Dus dan zou ik voor de SR velgen gaan..
 
Michael said:
iets voor Tinne misschien:P

En uiteindelijk nieuwe banden monteren..

Dan weegt je alweer meer.. :)

Ik kan wel begrijpen dat iemand zijn velgen laat afdraaien of cncén dat is ook meer om het idee (mijn mening)..

Het zo zo verwaardeloosbaar.. maja :) als je een zo licht mogenlijke scooter wilt moet je er wel rekening mee houden..

Dan zou ik het toch in SD en kleinere (voor)velg zoeken..
 
gewicht van de velgen is alleen bepalend voor het gehele gewicht.
als jij bedoelt dat hoe zwaarder de velg is hoe meer middelpuntzoekende kracht je hebt oftewel dat je scooter aangeslingerd word zonder gas tegeven door je velgen kan je wel vergeten.
maar het is wel gewicht besparend ook al kijk jij naar een paar kilo verschil :)
sr velgen zou ik dan doen.looks zijn ook belangrijk en zoveel zal je er nou ook wel weer niet van merken.
 
kan iemand het verhaal van mathijs hierboven bevestigen?
zit te denk namelijk om me toch maar sr velgjes aan te schaffen ipv de kiesler achtervelg en std rox voorvelg.
maar als dit alleen van belang is met het totaal gewicht vind ik dit niet waard.
kiesler achtervelg is dus 4,5 kilo en sr is 3,35.
dit is best nog wat verschil, iemand hier nog wat aan toe te voegen?
zit best wat haast bij want ken anders me rox of sr velgen gauw laten afdraaien/spuiten.
dus klopt het roterende massa verhaal dat erg negatief blijkt te zijn of het totaal gewicht verhaal wat dan alsnog een goede kilo schild maar waar ik het dus niet voor doe ivm een te vette kiesler achtervelg.
 
egt een sjaakie:p


ik denkt toch dat die sr velgen lichter zijn want als de velgen draaien wegen zo ook zwaarder dus hoe zwaarder de velg hoe zwaarder het is als de velgen draaien

toch?
 
Eigenlijk wel, hoe meer lucht je erin stopt, hoe zwaarder het wiel. Maar het gewicht van lucht is te verwaarlozen met een velg van 3 kg.

als je er banden warmers oplegt, worden je banden en de LUCHT heet zou dan MINDER gewicht moeten zijn, en veeel grip met die warme banden, maar is vast en zeker verwaarloosbaar de lucht, ik weet niet hoeveel het schilt als je er helium in zou doen?
 
maar zal die sneller zijn met lichtere velgen of juist niet heb nog ff zitten denken en met zwaarderevelgen als ie dan eenmaal opgang is moet ie volgens mij ook sneller gaan toch of zal het verschil daarmee klein zijn? graag een mening van een persoon met wat meer kennis hierover

als hij eenmaal op gang is?? is dus gelijk aan topsnelheid, dan zouden ze eventueel zwaar mogen zijn maar zolang je VERSNELD, moeten ze zo ligt mogelijk zijn zowel VOOR als ACHTER, maakt niet uit welk wiel er aandrijft, je gaat evenveel verlies meten met een zware voorvelg, als achtervelg.
 
natuurlijk weegt gecomprimeerde meer dan dat het niet gecomprimeerd is maar het is idd te verwaarloze. en met helium is ook een voordeel want dat is een stuk lichter dan lucht zelf anders kan het niet opstijgen in een vaste ruimte.

en lichtere velgen zijn ook een voordeel want je moet kijken naar de centrifugaal krachten. als je een wiel rond draait word het gewicht zoveel keer meer. dus met lichtere of kleinere velgen heb je minder last mee te nemen.

mijn visie<]
gr
 
wil je persee std. klasse rijden??

Anders zou ik SD blokje aanschaffen en sonic velgjes aanschaffen lijkt me t lichtst mogelijke:P

Anders zou eens kijken om uit aerox/sr velgen iets te cnc en(niet teveel uiteraard:P)

Veel suc6 ermee verder...
 
Back
Top