gewicht sr velg en aerox velg

Sjaak

WNH crew
ik zou niet weten in welke topic ik dit moet gooien maargoed.

ik zit zelf met een kiesler achtervelg en een normale aerox voovelg.
ik zou graag willen weten hoeveel een aantal velgen wegen.
kiesler achtervelg
aerox voorvelg
sr velg voor
sr velg achter
als iemand dit toevallig los heeft liggen ergens thuis dan zou ik dat zeer graag willen weten.
alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

bedankt man petrik dus eigenlijk heb zo een kiesler velg geen voordeel:S misschien wat meer grip maar dat zal ook wel niet echt zo een heel groot voordeel zijn
 
maar zal die sneller zijn met lichtere velgen of juist niet heb nog ff zitten denken en met zwaarderevelgen als ie dan eenmaal opgang is moet ie volgens mij ook sneller gaan toch of zal het verschil daarmee klein zijn? graag een mening van een persoon met wat meer kennis hierover
 
Hoe zwaarder je velgen, hoe meer "last" je hiervan hebt.

Veel natuurkundig verstand heb ik niet, alleen weet ik wel, dat het roterende massa is. Roterende massa is enorm belangrijk. Hoe minder je ervan hebt, hoe minder "kracht" er nodig is om je te verplaatsen.

Om deze reden zijn er veel mensen die hun velgen laten afdraaien, of laten CNC'en.
 
sjoerdmetgeleletters said:
wat heeft bar hiermee te maken?
lucht = geen gewicht?

Eigenlijk wel, hoe meer lucht je erin stopt, hoe zwaarder het wiel. Maar het gewicht van lucht is te verwaarlozen met een velg van 3 kg.
 
denken jullie dat er voordeel voor mij inzit om over te stappen van me kiesler achter en std rox voor naar een paar sr velgjes?
het gaat mij dan om het sprinten he... grip is dus ook een factor aangezien volgens mij de sr velg nog dunner is dan een std aerox achtervelg ofniet?
 
hoe bedoel je precies? ik heb het niet over afdraaien gehad ik wil alleen weten of sr velgen lichter zijn en of lichtere velgen voordeel hebben.
als het lichter is heb het wel voordeel dat maakte sander al duidelijk en dan kan je het nog lichter maken door het af te draaien enzo.
oke dat is nu dus duidelijk nu wil ik alleen nog weten of sr velgen lichter zijn dan aerox velgen of misschien weet iemand nog andere gelijke velgen die ook licht zijn waarbij je een kleine wiel aan de voorzijde kan monteren dat zou helemaal perfect zijn.
dit heb ik bij aerox al eerder gezien met 3 spaaks velgjes op een zwarte aerox maar dat is sd en ik heb dus dd.
iemand misschien?
 
achter een beta velg en voor een sonic velg?
als je t over gewicht hebt, heeft de voorvelg er niets mee te maken omdat die niet 'aangedreven' word maar voortgeduwd dus t gewicht daarvan is net zo belangrijk als t gewicht van je kappen bijvoorbeeld.
enneh...klein velgje op een rox is natuurlijk wel seksie :+
 
Tommy. said:
achter een beta velg en voor een sonic velg?
als je t over gewicht hebt, heeft de voorvelg er niets mee te maken omdat die niet 'aangedreven' word maar voortgeduwd dus t gewicht daarvan is net zo belangrijk als t gewicht van je kappen bijvoorbeeld.
enneh...klein velgje op een rox is natuurlijk wel seksie :+

Het blijft wel roterende massa lijkt mij?!
 
idd , een voorvelg is ook belangrijk . Alleen minder belangrijk als een achtervelg , aangezien deze word voorzien van het vermogen . Hoe lichter je achtervelg is , hoe minder kracht hij hoeft te zetten om die in beweging te zetten / houden / voortstuwen , hoe meer vermogen je op het wegdek neer kan leggen :).
 
Back
Top