Gewicht rolletjes typhoon met DR70

marius

Vroaaaarrr
Een vraagje,

Ik heb hier een puch typhoon uit 2000.
Al 3 jaar in mijn bezit met standaard cillinder, sito+ uitlaatje en alles ontgrenst. Tevens zit er een andere overbrening in het differentieel achter (wat voor verhoudingen weet ik niet, enkel dat het er eentje is met rechte tanden wat niet origineel is).

Ding liep altijd goed met standaar cillinder, maar aangezien de zuigerveertje begonnen te verslijten en ik graag meer kracht wilde heb ik nu een DR70 gemonteerd.
Sproeier heb ik nu goed denk ik, pakt goed op, geen dip, geen buaaap, en geen gestotter op hoge toeren bij volgas.
Ben nog aan het inrijden dus ff rustig aan.

De vario is naar mijn weten origineel, ook de drukveer is een originele, en koppelings veertjes zijn niet veranderd.
Gewicht van de rolletjes is 10 gram per stuk, heb ze wel vernieuwd omdat tijdens demontage er 1tje op de grond is gevallen die door de hond kwijt gemaakt is (geen smoesje..:) )dus kwam ik er eentje tekort.
Ik heb het idee dat die 10 gram wat te zwaar is, het ding trekt goed op, volgens mij zonder dip, maar echt snel vind ik het nog niet.

Ik vind de top niet belangrijk de scooter word door ons gebruikt op vakantie met zijn 2en er op de bergen in dus trekkracht is het belangrijkste.
Nu loopt het ding ongeveer 85 op de teller, waarschijnlijk nog wel wat harder maar aangezien ik nog aan het inrijden ben wil het niet te lang door drukken.

Dus wat voor rolletjes met deze set up, volgens mij moet ik toch makkelijk met een dr70 het voorwiel behoorlijk licht voelen worden bij optrekken..

alvast dank voor de reacties..9||6
 
Advertisement - register to remove this

10 gram is erg zwaar , origineel is zelfs lichter , zo rond de 8 gram.

maar een DR 70zal iets meer toeren moeten draaien dan een standaard cilinder , daarvoor zullen dus de rollen iets lichter moeten.

een autowheelie is nooit gegarandeerd , dit hoef je ook niet altijd te verwachten want het ligt gewoon aan meerdere dingen. en het is eigenlijk ook niet eens zo geweldig , zelf een goeie wheelie maken is veel mooier om te kunnen..
 
Back
Top