Gevolgen benzinelek!!

ZAPC

Well-Known Member
Mensen.. Korte vraag: mijn scooter begint sinds enkele weken erg onregelmatig te lopen/ te schudden in zijn stationair zodra hij echt goed warm is gelopen. Soms slaat hij zelfs af voor het stoplicht etc.

Daarnaast ben ik net achter gekomen dat ik een goede lekage (scheurtje) in mijn benzineleiding heb welke vooral begint te lekken bij een warme motor. ( was me helaas nooit echt eerder opgevallen 8P )

--> dus allebei bij een warme motor??kan het iets met de benzine toevoer te maken hebben naar mijn carbu??

Nu ga ik morgen gelijk een nieuw benzineslangtje kopen.. los ik daarmee gelijk beide problemen op??

Advertisement - register to remove this

feit is dat je slang lekt, ik zou m gewoon ff vervangen:) kijk ff hoe die dan loopt. Blijft ie stotteren, check de kleur van je bougie ff en laat ff weten welke kleur die is. succes!

Okey das dan duidelijK! Ik hoop van harte dat door de vervaning van mijn benzineslangetje ik gelijk dat gedonder met mijn scoot kan oplossen!

Ik zal morgen het resultaat laten horen ( mits ik zo'n slangetje direct kan krijgen bij mijn dealer)

zou het zo snel mogelijk repareren.
kan anders zijn dat je scooter vlam vat en dus tot op de grond afbrand.
en ik hoor jullie al roepen van dat gebeurd mij niet.
nou roep niet te hard want het is gebeurd voor je het weet.
met een benzine lekkage moet je niet gemakkelijk om gaan.

Mensen, ik heb het geprobeert! Maar wederom problemen.. Ten eerste, toen ik het benzineslangetje van mijn carbu af trok liep er geen benzine uit mijn tank!?? maar goed.. nieuw slangetje ertussen gezet met veel gerommel. Op een gegeven moment moest ik even de luchttoevoer op mijn carbu ( die dikke slang naar mijn luchtfilter) verwijderen.

Wat denkje.. toen de luchttoevoerslang had teruggeplaatst en ik hem wou starten kwam er alleen maar benzine via mijn luchtfilter op straat terecht.. Heel vaag.. Heb hem dus nog niet gestart gekregen.. loop steeds te kicken..

Wat is hier aan de hand mensen??

Heb ook nieuwe bougie gekocht.. maar daar ligt het dus blijkbaar ook niet aan.

Last edited:
nou das niet vaag. zowiezo komt er geen benzine uit je tank zomaar omdat jij een vacuum systeem erop hebt zitten. als het goed is zie je vanaf je carb naar je tank nog een slangetje lopen. als je ook dat slangetje eraf haalt bij je carb en eraan zuigt, zie je ineens benzine uit je benzine slang lopen.
en verder zou ik gewoon ff checken of ie wel benzine krijgt, dus checken of de bougie nat word. anders is er iets niet goed met de carb. want je zegt nu eigenlijk dat er benzine uit je inlaat naar je filter toeloopt? kijk dan ff wat er gebeurt als je m zonder filter probeert te starten.

en dat er benzine uit je

Okey.. mensen.. dagje stilgestaan! en hij doet het weer!gewoon drie keer kicken en vrmmm. hadden we ons toch weer zorgen gemaakt om niks!

bedankt voor jullie tips..

topic mag gesloten worden

Back