Gevaarlijk?

Noah0492

New Member
Hey allemaal,

Mijn scooter was gestolen (stuurslot getrokken)
Paar dagen later zijn ze ermee gevallen na een achtervolging... En opgepakt.

Scooter dus weer terug met flink wat schade er is iets bij het voorvork afgebroken alleen ik weet niet wat het is en kan het ook niet vinden..

Mijn vraag is dus: Is er kans dat dit afbreekt en mijn stuur los komt van mijn voorvork? Zou erg gevaarlijk zijn vandaar dat ik dit vraag.

GR Noah


IMG_20210614_190017__01.jpgIMG_20210614_191036__01.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ten eerste: wat een t-lijers...........
Ten tweede: het is een simpel nokje dat is afgebroken en vormt geen direct gevaar i.v.m. het stuur, sturen en de voorvork...
Ten derde: zou dit voor het zicht en voor je gevoel deze wel repareren/vervangen...
Helaas denken nog veel mensen dat een stuurslot voldoende is om diefstal tegen te gaan.
Niets is minder waar.
Een ruk aan het stuur is voldoende om deze te breken.
Tip:
Gebruik een goedgekeurd ART-slot.
Hiermee bedoel ik een kettingslot met minimaal 4 sterren...
Hoe meer sterren, hoe langer het duurt om deze open te maken...
Post automatically merged:

laat me raden die gene was in overvecht achtervolgd volgens mij heeft een maatje die scooter gezien toen de dief eropzat
Huh...???
 
Ik ben een grote fan van schijfremsloten eentje met alarm kost nog geen 50 euro en zelfs als het alarm hun niks interesseert krijg je ze veel minder makkelijk los dan een ketting of beugelslot
 
Ik ben een grote fan van schijfremsloten eentje met alarm kost nog geen 50 euro en zelfs als het alarm hun niks interesseert krijg je ze veel minder makkelijk los dan een ketting of beugelslot
Dat kan natuurlijk ook...!!!
Eigenlijk maakt het niet uit welk slot men gebruikt.
Het gaat erom dat de notoire dief aan een ding gebrek heeft en dat is: TIJD...
 
Last edited:
Hoop dat ze iedere cent mogen vergoeden die jij in tijd en geld in je scooter moet steken.
In realiteit zullen ze er wel met een taakstraf 40hu vanaf komen.
 
Ik ben een grote fan van schijfremsloten eentje met alarm kost nog geen 50 euro en zelfs als het alarm hun niks interesseert krijg je ze veel minder makkelijk los dan een ketting of beugelslot
Heb ik mij ook in vergist. Breken ze binnen 1/2 seconden open met een wrik. Mijn scooter had vroeger ooit een schijfremslot met alarm. Binnen 10 seconden was die weg.
 
Anti robos slot is ook een handig slot. Maar ook met een ketting aan de vaste wereld vastmaken.
Maar met een accu slijptol krijg je alles doormidden, en niemand die er wat van zegt.
 
Heb ik mij ook in vergist. Breken ze binnen 1/2 seconden open met een wrik. Mijn scooter had vroeger ooit een schijfremslot met alarm. Binnen 10 seconden was die weg.
hmmm dat wist ik nog niet. Had wel een keer gezien at ze met een speciale bout ze open konden buigen door hem in de beugel te draaien, maar dat ging niet zo snel.

Slot als deze (https://www.louis.nl/artikel/abus-g...ledig/10001947?filter_article_number=10001947) zou dan (op een paar minuten slijpen na) vrijwel onmogelijk open te breken moeten zijn. Zit alleen geen alarm in helaas.

Sorry als ik dit topic een beetje kaap maar vindt het wel interessant
 
hmmm dat wist ik nog niet. Had wel een keer gezien at ze met een speciale bout ze open konden buigen door hem in de beugel te draaien, maar dat ging niet zo snel.

Slot als deze (https://www.louis.nl/artikel/abus-g...ledig/10001947?filter_article_number=10001947) zou dan (op een paar minuten slijpen na) vrijwel onmogelijk open te breken moeten zijn. Zit alleen geen alarm in helaas.

Sorry als ik dit topic een beetje kaap maar vindt het wel interessant
Haha heb mijn antwoord al dus helemaal prima (;

Zat zelf over een GPS tracker na te denken tuurlijk weerhoud het het weghalen niet.
Maar ergens onder een kap/buddy plakken eens in de 40+- dagen opladen..

Mochten ze hem stelen en je bent er op tijd bij weet je hem vrijwel altijd te vinden.
 
Haha heb mijn antwoord al dus helemaal prima (;

Zat zelf over een GPS tracker na te denken tuurlijk weerhoud het het weghalen niet.
Maar ergens onder een kap/buddy plakken eens in de 40+- dagen opladen..

Mochten ze hem stelen en je bent er op tijd bij weet je hem vrijwel altijd te vinden.
Apple heeft ook een gadget om iets terug te vinden. (Apple airtag) Wij hebben er één gekocht om te testen. Werkt via WiFi signalen en passerende telefoons. En dat werkt ook. Stroomvoorziening is een knoopcel.
 
Back
Top