getunde minarelli verticaal

rabbitgsi

rabbit gsi
hallo ik ben arno 23 jaar en automonteur ben nieuw hier

ik heb een jaar geleden een rapido pista van mijn neefje gekocht maar krukaslagers lagen eruit.

dus heb heel het blok uit elkaar gehaald en er een hoop nieuwe onderdelen in gestopt en een hoop geld.

maar hij loopt niet lekker naar mijn zin.

er zit een nieuwe 70 cc dr cilinder op
17.5 mm delorto carb. met 90 sproeier dacht ik
orgineel spruitstuk wel hand shoke van gemaakt.
next uitlaatje
en open air filter die voor 95 % dicht is gemaakt anders loopt hij helemaal niet.

ik heb de luchtschroef 1.5 of 2 slagen open staan en heb net zo lang de sproeier afgesteld totdat de bugie een beetje bruin is.




-nu is het probleem dat als hij koud is niet harder rijd als 55 en nogal prutelt bij de 55 en af wil slaan.

als hij warm is wat heel lang duurt 5a6 km dan rijdt hij weer goed en loopt hij 75 op zijn top.

-ook heb ik het probleem dat hij af en toe bij het wegrijden heel hard trekt op zijn achterwiel en dan laat ik gas los en weer gas bij en dan trekt hij heel langzaam als je gas blijft houden als hij hard trekt is het net of hij overschakeld en ook were langzaam trekt maar de koppeling en alles is orgineel. de rollen heb ik iets andere in gedaan zwaarder geloof ik zodat hij harder trekt.

heb verder niet veel verstand van automaten doe mij maar een suzuki tsx dat was iets makkelijker sleutellen allemaal die heb er 3 versleten toen ik 16 was.

gr.arno ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat ik er evt. aan kan doen.
heb er veel geld ingestopt maar loopt niet naar mijn zin.
 
Advertisement - register to remove this

tja , tis maar net waar je verstand van hebt ;)

als je weet hoe het bij een scooter werkt ben je 2 keer zo blij met een scooter dan de gare tsx-en waar al 40 man aan hebben gesleuteld ;)
en alles is versletenvan tsx inmiddels.

mja , goed , een Rapido Pista is npu ook niet meteen het meest geweldige scootertje , het is ook geen normaal verticaal blokje , alles is net wat mindere kwaliteit en anders , de vertanding is overigens ook erg kort voor 70cc.

de std variateur is begrensd door een randje op de variobus.

verder moet je eerst zorgen dat je een std luchtfilter vind en die erop zetten, met zo'n gaar filter word het niks iig.

verder is een next uitlaat nou ook niet meteen een 70cc uitlaat maar moet wel goed kunnenlopen.

varioafstelling doet ook heel wat overigens.
 
ja dat dacht ik al mijn standaart luchtfilter was kapot hebben ze mee lopen hobby bobben.

die zal ik eerst eens vervangen.

heb gister de luchtschroef afgesteld zoals in de how-to staat beschreven .

nu bleek de 90 sproeier tegroot te zijn dus heb er nu een 80 ingedaan en de luchtschroef weer afgesteld ga vandaag weer rijden en kijken hoe de bougie er nu uitziet.

alvast bedankt gr.

en tsx'en hoeven niet allemaal gaar te zijn er zitten ook heus wel goeie tussen of je maakt er zelf een goeie van
 
heb net het orginele luchtfilter gevonden maar de aansluiting op carb. was kapot dus heb ik het openair filter kapot gesloopt en in het org. luchtfilterhuis gemonteerd zodat het org. filter er weer op kan.

zag ook dat de carb. er niet goed opzat ,hij zat niet ver genoeg in het spruitstuk nu wel.

heb ook de 6 gram rollen erin gezet want ik heb weer een keer de oude rollen erin gezet hoeveel gram die waren weet ik niet.
dus morgen ff proberen hoe hij zo loopt.

ook heb ik het vario busje met die ring wat afgeslepen zodat de vario iets dichter bij elkaar kan komen en dus iets harder zou moeten gaan.

gr.arno

dus morgen ff rijden en proberen wat hij nu doet .
 
Last edited:
heb van de week de scoot geprobeert en reed al een stuk beter met orgineel luchtfilter maar de rollen waren toch te zwaar heb er nu 5,4 gram inzitten en rijd goed.

heb er ook weer een andere sproeier ingezet met een 80 reed hij redelijk alleen wou af en toe een keer uitvallen heb er nu een 76 sproeier ingedaan want bougie was nog steeds meer zwart als bruin. al is het moeilijk te zien welke kleur hij heeft.

alleen start moeilijk nu maar heb de shoke kabel ook vervangen die moet ik nog ff opnieuw afstellen. en van de week een proefrit maken met de 76 sproeier

dit is mijn scooter rapido pista

11062007586.jpg

11062007582.jpg
 
met de 76 loopt hij goed alleen op max. snelheid begint hij iets te pruttellen???

daarna wou ik thuis de bougie controleren maar die ging kapot net voor ik de scooter uit wou zetten dus moet ff wachten tot ik weer een andere heb.
 
:( het zit weer lekker mee heb net een andere bougie geprobeert die doet het ook niet bobine kabel tegen het blok nog geen vonk.

nu zit er op de bobine 1 aansluiting die neem ik aan van de ontstekingspoel komt is dat een puls draad of kun je daar volt op meten ?
meet er helaas niks op tijdens het starten?

en 1 massa zit er buiten op het huis geschroeft.

iemand een idee wat het kan zijn of hoe ik de bobine of ontsteking kan controleren?

gr.arno en dat allemaal terwijl hij te koop staat en ik ervan af wil : (
 
Back
Top