Getril Vario houd topsnelheid tegen..Help

Bartnl

Well-Known Member
heej,
ik ben bart,
heb nu al paar maandjes me aprilia sr viper.
steeds kleine probleempjes die ik zelf kan oplossen..

maar heb nu al een tijd last van me vario , die egt hard trilt bij 45Km/H
kheb hem al paar keer uit elkaar gehaald , en vanmiddag gekeken naar me rolletjes, die waren aardig versleten en verschillendx|

dus ik nieuwe gehaald de orginele.
maar hij rijd nog precies hetzelfde.
nou had ik een tijd terug ook gezien dat me laatste tandwiel (dus tegen me carter aan), dat die speling heeft, maar soms oowk weer nietx|
maar dat kleine tandwieltje rechts eronder, die heeft wel Altijd speling , terwijl die gwn goed vast zit met 2 imbusjes, en nog nooit los gehad.

me krukas lagers zijn tijdje geleden al vervangen, dus dat kan et nie zijn..

ik word er helemaal gek van , want ik ben best veel onderweg, en zo word het alleen maar erger , dus het liefst rij ik gwn niet nu..

hopelijk heeft iemand een goed antwoord,
Mvg Bart.:#
 
Advertisement - register to remove this

varioring zal geen trilllingen veroorzaken denk ik..
eerder vergeten een shimmetje (opvulring) te monteren waardoor je half poulie (dat ding links in je carter met die vinnen erop) gaat slingeren en geluid / trillingen gaat maken
 
Me vario ring is er al uit;)

Hmm kweet niet precies welk ringetje je bedoelt , maar laatst zat zon ringetje ook gwn heel los en viel er af, maar toen ik vanmiddag um eraf haalde was die weg:S maar het geluid is precies hetzelfde, dus zoveel verschil is et niet , en blijft bij 45Km/H dat geluid maken..
 
misschien is dat wel je shim :)
als het niet goed vast zit gaat die ronddraaien, wordt ovaal en uiteindlijk kan die wel eens eraf knappen oid..

haal je vario er eens af en vertel in welke volgorde er wat afkomt..
dus eerst de moer - sluitring blablabla
 
dit heeft heel waarschijnlijk niks met je vario te maken.\

het kan eigenlijk vanalles zijn.

het kan je vertanding zijn bijv. maat ook je silentblock , ofwel blokrubber als je het zo wilt noemen ,deze gaan bij viper ook vaak kapot , deze zit op het subframe , die vervolgens weer IN het frame komt.
 
Hmm dat Blokrubber ken ik niet..
maar het getril komt egt bij me vario vandaan,
en als het me blokrubber zou kunnen zijn, waar kan ik die vinden melf??

ken niet veel mensen die wat van vipers af weten duss:p zou wel fijn zijn:D
 
in je frame (blok eronder weg ,subframe eruit etc., en voor je krukas kun je kijken of die niet slingert aan de uiteinden.

en anders even eruit halen als je met het blote ook niks ziet , en laten meten.
 
Aan je moterblok zit een stuk zwart ijzer. En dat ijzer zit van aan je frame. Tussen dat zwarte ijzer en je frame zit een rubber die de klappen opvangt bij het veren van het blok. Die kan kapot / uitgelubberd zijn. Door deze te vervangen door een nieuwe zal deze weer dempen zoals die vroeger deed. Een uitgelubberd rubber zal dat nooit meer doen.

De krukastap heeft volgens mij iets te maken met je krukas, dat is het tapdraad waar je de moer op draait.(waarschijnlijk zit dan de half poelie er ook schuin erop) Ik vermoed zelf dat er iets is met je krukas. Waarschijnlijk is deze krom of zit de krukas een beetje scheef in het blok. Daardoor draait de krukas niet recht, maar gaat zeg maar uitzwaaien / slingeren. En hoe meer toeren de krukas maakt hoe meer je er last van hebt en zeker als er ook nog een 'zware' vario mee moet draaien. Vergelijk het met een wasmachine, meer gewicht is meer belasting. Ik zou even kijken of de krukas mooi recht draait.
Zo nee, kan je hem beter vervangen want je lagers vinden het ook niet fijn zo elke keer weer een schok krijgen.
Beter ook gelijk je lagers vervangen, die kunnen ook aardig al versleten zijn.
 
Back
Top