Gerray Star

Tjico

New Member
Hoi,

Ik wil voor het eerste een snorscooter kopen en heb van iemand iets aangeboden gekregen.
Het is een Gerray star met 520 km op de teller en een jaar oud. De scooter zelf ziet er nog erg mooi uit.
De vraagprijs is 1250 euro(Was nieuw 1600 euro).
Is dit te veel voor een vrij onbekend merk?
graag advies daar ik er weinig ervaring mee heb.

Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dat ding is zelfs zo onbekend dat zelfs Google geen foto ervan kan vinden.
1600,- Euro voor zo'n onbekend merk is wel erg veel.
Hier in Belgie, waar ik woon, heb je voor 1600,- Euro al een leuke Peugeot Kisbee, een Piaggio Zip of meerdere leuke modellen van Sym of Kymco.
Die laatste twee zijn weliswaar ook Chineesjes maar toch van een andere kwaliteit.
Verder als je zelf geen verstand hebt van scooters waar laat je dan de beurtjes doen en waar kun je daarvoor terecht?
Over het algemeen hebben die "merkloze" Chineesjes wat meer liefde nodig (lees zijn kwalitatief wat minder) en zal je er zelf zaken vaker aan moeten repareren of wegbrengen natuurlijk.

Indien dit laatste, sluis je, je financieel voordeel bij de aanschaf naar de scooterzaak.
Bovendien heb je voor deze vraagprijs ook wel een nette tweedehandse van een bekend merk, deze zal weliswaar wat ouder zijn (3 a 4 jaren) en over het algemeen wat meer kilometers op de teller hebben.

En tuurlijk kan voor sommige mensen zo'n Chineesje een goed alternatief zijn, maar dan denk ik meer aan mensen die zelf kunnen sleutelen/repareren of goed weer rijders voor een toertje rond de kerk en een droge stalling.
 
Kijk anders even hier: https://www.gerray.nl/Scooters
De ''star'' staat er ook tussen....
Het zal duidelijk zijn dat het hier een Chinees betreft... Niks mis mee, maar nogal vaag.

Gerray is een beetje van hetzelfde als IVA.., handelsmaatschappij welke de scooters dezelfde benaming geven als het bedrijf.
Vaak kun je aan het kentekendocument of de motorblokcode aan de linkerzijde wel achterhalen waar deze precies vandaan komen.

V.w.b. de rest heeft Sparky al een flinke duit in het zakje gedaan..
Als je zelf het e.e.a. beheerst kan het best wel meevallen, onderdelen zijn er in overvloed, en ook in het geheel niet vreselijk duur!
 
Last edited:
zelf geen fan van zulke scooters, heb toch liever een zip, rox of n neo's. ieg iets met een bekender merk, scooterzaak doet hier ook alleen yamaha / kymco etc etc.
 
Back
Top