Gereedschapsvraag

Advertisement - register to remove this

Haha, true maar dat is toch helemaal in lijn met jouw projecten?!

Ik moet die vario nog kopen, en dan gaan we eens kijken of het lukt. Moet ook nog die veiligheidsboutjes eruit zien te krijgen, hopelijk lukt dat met een griptang.

Edit: topic graag openhouden totdat ik zeg dat hij dicht mag en/of het topic in strijd is met de richtlijnen van dit forum.
Ik ben het niet eens met zijn lompe gebruik van de slagmoersleutel op het eind.
Maar hier hoe hij de "veiligheidsboutjes" losmaakt.

 
Die Bahco heb ik ook, alsmede eentje die kleiner is en ik heb nog een grotere blauwe Bahco, die kan tot minstens 42.
Is ook langer, kan je dus veel kracht mee zetten.
Nou is die moer bij mij 38. Denk je dat ik die blauwe nog ergens kan vinden ?
Hele huis en de schuur drie keer overhoop gehaald........
Ik heb ook een stuk of tien grote steeksleutels.
Die maten gaan van 27 tot 44, allemaal gedore, doidat, facom, topsleutels met vreemde maatcombi's
37 - 44 of 31 - 34 etc etc.
Behalve.....jawel......38
Ik ga nog maar eens de schuur overhoop halen =p
Machine sleutel maat 38 bij gereedschapland.
Is alleen een steeksleutel met een lang heft.
Werkt prima.

Edit: link toegevoegd.

Hij is nu ook goedkoper. En zag ook een ring/steek versie.

https://www.gereedschapland.nl/prod...3StcntCRurqPCfoN2CDI_o--WCyh2QOxoCO5IQAvD_BwE

https://www.gereedschapland.nl/prod...eKCPKxk3OqyahJEOuI15u0_368FGtpCBoC_IsQAvD_BwE
 
Last edited:
In dit filmpje zie je Joey de koppelingsmoer met de slagmoersleutel doen:

Mooie scooter trouwens, die SXR50. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen, zou het voor mij een kanshebber zijn.
 
In dit filmpje zie je Joey de koppelingsmoer met de slagmoersleutel doen:

Mooie scooter trouwens, die SXR50. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen, zou het voor mij een kanshebber zijn.

Dan doe jij dat toch niet?

Misschien lukt het hem wel met de slagmoer sleutel, en lukt het jou dat niet.
 
In dit filmpje zie je Joey de koppelingsmoer met de slagmoersleutel doen:

Mooie scooter trouwens, die SXR50. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen, zou het voor mij een kanshebber zijn.
En hier hoe het eigenlijk hoort.
Post automatically merged:

Machine sleutel maat 38 bij gereedschapland.
Is alleen een steeksleutel met een lang heft.
Werkt prima.

Edit: link toegevoegd.

Hij is nu ook goedkoper. En zag ook een ring/steek versie.

https://www.gereedschapland.nl/prod...3StcntCRurqPCfoN2CDI_o--WCyh2QOxoCO5IQAvD_BwE

https://www.gereedschapland.nl/prod...eKCPKxk3OqyahJEOuI15u0_368FGtpCBoC_IsQAvD_BwE
Mooie sleutel voor een tientje. Daar gaat het waarschijnlijk heel goed mee.
Ik heb gelukkig mijn grote blauwe Bahco weer gevonden. Op een plaats waar ik al 6 keer gezocht had =p.
 
Last edited:
Ik heb nog een nieuw idee gekregen. Ik heb een grote tang om oliefilters mee los te draaien:

Is het een idee om de koppeling met die tang vast te houden (uiteraard met een doek ertussen) en de moer dan met de Bacho los te draaien? Volgens mij kan je dan veel makkelijker kracht zetten. Of zou je de koppeling dan juist slopen?
 
Ik heb nog een nieuw idee gekregen. Ik heb een grote tang om oliefilters mee los te draaien:

Is het een idee om de koppeling met die tang vast te houden (uiteraard met een doek ertussen) en de moer dan met de Bacho los te draaien? Volgens mij kan je dan veel makkelijker kracht zetten. Of zou je de koppeling dan juist slopen?
Op zich een goed plan, kan best werken.
Probleem met zo'n sleutel is, dat je de koppeling vasthoudt en niet zozeer blokkeert.
Je zou iets moeten hebben waarvan je de hefboom kunt klemmen, zodat het niet meegeeft en je het moment goed kan doseren.

Bijvoorbeeld een kettingtang of zoiets met een lang heft,
 
Je kan ook een eind Steigerpijp door je achterwiel heen steken .... :tearsofjoy:

Sjonge jonge ... Heren ! koop eens goed gereedschap man .
Ah kijk nou komen we ergens.
Ik deed dat altijd met een schuttingpaal van 80 mm in het vierkant.

Maar het kan dus ook met een steigerpijp ?
Had dat maar eerder gezegd, lijkt me veel makkelijker.
 
Goed gereedschap is het halve werk zeggen ze wel eens.
Pas op met de slagmoersleutel als men geen ervaring er mee heeft. Los draaien kan nog wel maar vast draaien kan verkeerd gaan.
Of : ' een vakman is half zo goed als zijn gereedschap '.
En dat met die slagmoersleutels waaeschuw ik al zo lang voor, ze blijven het toch doen.
Post automatically merged:

Denk dat een houten schuttingpaal beter is , die beschadigt de velg niet , ;)
Ja, ik bedoelde ook die houten.
Eerst heb ik nog met die betonnen geprobeerd maar die passen niet lekker tussen de ' spaken '.
Want die zijn veel dikker.
Jammer want die zijn best sterk, door al dat draadijzer wat er in zit.
 
Leer eens een koppelings blokkeer sleutel te gebruiken..

Vraag me af hoe lang je bezig bent om een moer van je achteras te krijgen?

Is een werk van 10 seconden.


IMG-20200807-WA0007-1.jpg

De manier die je deze zo opspant is ook niet goed. Dit is vragen dat die zo eruit schiet.

Je moet altijd een tegenovergesteld gat gebruiken en nooit een naast liggend gat.
 
Back
Top