Gereedschapsvraag

Advertisement - register to remove this

Ik heb aardig wat van Hilti , ik heb ook de slagschroevendraaier van Hilti , daar heb ik een Adapter bij naar 1/2 Duims , dus ik weet het verschil van beide Machines .
Maar ik wou vertellen is .. Losmaken met slagmoersleutel is prima ,echter aandraaien is het beste met een Momentsleutel ... Denk ik .
En verder ... een Koppelingssleutel van 15,00 is zeker niet verkeerd ,veel beter als je te gierig bent om er 1 te kopen en de moer in de bankschroef gaat zetten en ovaal kan knijpen , of ander Beunhaas manieren gaat verzinnen om de moer los te krijgen .
Ik weet dat Hilti ook over de hele lijn dit soort machientjes levert.
Maar zeg tegen mij " Hilti " en ik denk aan betonboren met van die boortjes van 25 euro pst.
Van Makita, Dewalt en Metabo ben ik behoorlijk op de hoogte van hun accumachines, van Hilti niet alhoewel ik denk dat die wel in orde zullen zijn.

Ik had trouwens laats zo'n koppelingssleutel gehaald bij de Kymcodealer in Eindhoven.
17 euro en paste niet op de 38 platte moer terwijl er op stond dat het wel een 38 was.
Hefboom was te kort on stabiel kracht uit te oefenen of ergens achter te klemmen.
Zwaar kut, dan is 17 euro duur.
Post automatically merged:

Ik heb mijn krukasmoer de 1 na laatste keer met de 1/2 ratel vastgezet. Ik moest hem met de tol op stand 3 losfrutteren. Dus op de lichtere standen kan je volgens mij betrekkelijk veilig werken met een 400nm machine.
Klopt Heinz,
losdraaien met een slagmoersleutel is veilig.
Zowel voor het werkstuk als voor jou.
Behalve als je met een zware slagmoersleutel een zware bout los probeert te draaien met een normale dop ipv die speciale zwarte.
Een gewone dop kan compleet uit elkaar spatten, zo sterk zijn die slagmoersleutels.

Je variateur draait linksom en de draad van de moer is rechts.
misschien heeft die moer zich gaandeweg zelf wat vaster gezet, kan gewoon.
Post automatically merged:

16 jaar lang een blokkeersleutel gebruikt, maar door een incident kan het niet meer en wil ik het ook niet meer.
Hmm.
16 jaar....incident...kan niet....wil niet....?

Geen touw aan vast te knopen, verklaar je nader svp ?
 
Last edited:
Is hier allemaal terug te lezen:

Ik ben er trouwens ook bang voor dat ik een koppelingssleutel koop die daarna waardeloos blijkt.
 
Last edited:
Ik heb een bacho gevonden met een bek van exact 34mm in de grootste stand.
Die Bahco heb ik ook, alsmede eentje die kleiner is en ik heb nog een grotere blauwe Bahco, die kan tot minstens 42.
Is ook langer, kan je dus veel kracht mee zetten.
Nou is die moer bij mij 38. Denk je dat ik die blauwe nog ergens kan vinden ?
Hele huis en de schuur drie keer overhoop gehaald........
Ik heb ook een stuk of tien grote steeksleutels.
Die maten gaan van 27 tot 44, allemaal gedore, doidat, facom, topsleutels met vreemde maatcombi's
37 - 44 of 31 - 34 etc etc.
Behalve.....jawel......38
Ik ga nog maar eens de schuur overhoop halen =p
 
Is het al gelukt? Zie vele reacties.. Maar echt tot de kern komen ...
Je kan hier natuurlijk maanden lang over door babbelen...

Als je nog iets wil weten vraag het dan nog even..
Hopelijk heb je het probleem al zelf kunnen oplossen..
 
Is het al gelukt? Zie vele reacties.. Maar echt tot de kern komen ...
Je kan hier natuurlijk maanden lang over door babbelen...

Als je nog iets wil weten vraag het dan nog even..
Hopelijk heb je het probleem al zelf kunnen oplossen..
" Maar echt tot de kern komen "
Me dunkt dat vrager legio nuttige tips heeft gekregen.
En als er dan een randomgeving van gerelateerde gedachtewisselingen plaatsvindt, wat is daar dan het probleem mee ?
 
Het probleem is dat men een topic overneemt van de vraagsteller, en dan het geheel offtopic gaat.
Eigenlijk is dat gewoon iemands topic kapen..

Het topic word nou een wirwar van berichten, en het is niet echt duidelijk of dat de topic starter nou wel geholpen is of niet.
En steeds het omhoog schoppen in de lijst van nieuwe berichten helpt hier ook niet echt aan mee.

Het topic is bedoeld om iemand met een probleem te helpen.. Niet om het hier gezellig te hebben met elkaar.
 
Het probleem is dat men een topic overneemt van de vraagsteller, en dan het geheel offtopic gaat.
Eigenlijk is dat gewoon iemands topic kapen..

Het topic word nou een wirwar van berichten, en het is niet echt duidelijk of dat de topic starter nou wel geholpen is of niet.
En steeds het omhoog schoppen in de lijst van nieuwe berichten helpt hier ook niet echt aan mee.

Het topic is bedoeld om iemand met een probleem te helpen.. Niet om het hier gezellig te hebben met elkaar.
" off topic "
Kan ik niet echt met je eens zijn, denk ik.
Over de hele lijn van dit topic is het volgens mij steeds over toepassing van allerlei gereedschap en methodes gegaan betreffende de vraag van vraagsteller. Vind jij niet dan ?
 
Is het al gelukt? Zie vele reacties.. Maar echt tot de kern komen ...
Je kan hier natuurlijk maanden lang over door babbelen...

Als je nog iets wil weten vraag het dan nog even..
Hopelijk heb je het probleem al zelf kunnen oplossen..
Haha, true maar dat is toch helemaal in lijn met jouw projecten?!

Ik moet die vario nog kopen, en dan gaan we eens kijken of het lukt. Moet ook nog die veiligheidsboutjes eruit zien te krijgen, hopelijk lukt dat met een griptang.

Edit: topic graag openhouden totdat ik zeg dat hij dicht mag en/of het topic in strijd is met de richtlijnen van dit forum.
 
Last edited:
Ik denk dat ik er verder er niet mee in discussie ga.. Want dat helpt beiden denk ik niet.
Dat mag de beheerder zelf besluiten.. @Bas

Het is heel simpel, een gezonde discussie die hier gevoerd worden is geen enkel probleem. Het forum is juist meer dan een "ticket" systeem, waar enkel de vraag wordt beantwoord en daarna einde discussie is. En natuurlijk is er altijd wel een nuance in wat voor soort discussie er daarna verder gaat, maar zoals hierboven waar gewoon lekker met elkaar van gedachten wordt gewisseld op een normale en leuke manier die de community ten goede komt, niets mis mee.

Sowieso is het gewoon het beste om dan even het report knopje in te drukken, ipv in een topic hierover te beginnen. Dat zorgt vaak dat de discussie juist een kant op gaat waar niemand mee geholpen wordt :)
 
Kan je dan niet iets in het forum inbouwen dat ik dit soort topics niet meer te zien krijg? (het is overigens niet alleen voor IK, maar dat je als gebruiker kan kiezen om te gebruiken, of je wilt het niet gebruiken.
En dan wel zo, dat die ook niet meer bij de nieuwe berichten te zien is.

Denk dat ook niemand mee geholpen is dat een discussie helemaal afdwaalt, en steeds opnieuw weer in de lijst van nieuwe berichten komt. Overigens heeft dit forum ook een General Chat gedeelte waar ze onder een genot van een koekje en een bak koffie daar lekker door kunnen babbelen. Dan stoort dat niet met de rest van het gedeelte van het forum waar mensen komen met een probleem die juist geholpen willen worden met hun probleem.
 
Last edited:
Ja bedankt, zal het even proberen.


Ik heb even gekeken.. Maar bij mij staat daar niet UNWATCH, maar WATCH.. Dus hij staat feitelijk al op UNWATCH... Maar toch krijg ik steeds deze post te zien.. Dus het werkt niet.
 
Ja bedankt, zal het even proberen.


Ik heb even gekeken.. Maar bij mij staat daar niet UNWATCH, maar WATCH.. Dus hij staat feitelijk al op UNWATCH... Maar toch krijg ik steeds deze post te zien.. Dus het werkt niet.
Misschien een nieuw Topic starten ... Nu ga je zelf zoals je zelf eerder zei : Een Topic Kapen...

Misschien hier een nieuw Topic starten :
 
Misschien een nieuw Topic starten ... Nu ga je zelf zoals je zelf eerder zei : Een Topic Kapen...

Misschien hier een nieuw Topic starten :



Het is heel simpel, een gezonde discussie die hier gevoerd worden is geen enkel probleem. Het forum is juist meer dan een "ticket" systeem, waar enkel de vraag wordt beantwoord en daarna einde discussie is. En natuurlijk is er altijd wel een nuance in wat voor soort discussie er daarna verder gaat, maar zoals hierboven waar gewoon lekker met elkaar van gedachten wordt gewisseld op een normale en leuke manier die de community ten goede komt, niets mis mee.
 
Back
Top