Geratel en gerammel achter de Vario *filmpje*

Niet schoonmaken met water... Dan roest het namelijk.

Gewoon forceren. Niet bang wezen. Dan trek je spiebanen zowiezo weer glad als je m eruit forceert.
 
Kan ik het ook niet schoonmaken met terpetine? Want het eraf trekken lukt echt niet. Ik kan bijvoorbeeld niet mijn vingers aan de linkerkant omheen krijgen dus geen grip om hem eraf te trekken. Dus trek ik hem scheef waardoor hij dus vastloopt.

Ik doe wel eerst met een puntschroevedraaier de spiebanen schoonmaken want ik vermoed dat er vuil is opgehoopt.
 
Kan ik het ook niet schoonmaken met terpetine? Want het eraf trekken lukt echt niet. Ik kan bijvoorbeeld niet mijn vingers aan de linkerkant omheen krijgen dus geen grip om hem eraf te trekken. Dus trek ik hem scheef waardoor hij dus vastloopt.

Ik doe wel eerst met een puntschroevedraaier de spiebanen schoonmaken want ik vermoed dat er vuil is opgehoopt.
je kan hem het beste met remreinigerschoon spuiten, en daarna ff met een compressor schoon blazen.
het werkt perfect.
 
Hij is er inmiddels af...heb een stevige schroevedraaier gepakt en een hamer en hem er zo beetje bij beetje afgetikt. Er bleek gelukkig niks kapot te zijn, dus alle lagers weer netjes ingevet en alles weer terug gezet....gerammel is weg, alleen ben ik zo dom geweest mijn oude rollen in mijn vario te plaatsen, dus hij heeft nu een dip rond de 30km per uur. Maar goed, mijn multivar komt eraan, dus dan verander ik het wel.
 
Back
Top