Geprobeerd en geprobeerd. Starten lukt niet.

Aesto

Member
Hallo! Ik heb al vele threads aangemaakt maar dit zal een van de laatste zijn.
Vorige week starten mn scooter na 3 jaar stil gestaan te hebben. Het enige wat ik hiervoor moesten doen was mn carburateur vervangen. Nou gedaan en hij startte. Alleen sinds dat moment krijg ik hem niet meer aan.

hierbij vraag ik om nog de laatste tips te geven en hoppelijk dat een van deze zou werken.
Het is een chinese scooter met volgensmy een gy6 ofzoiets. Een 4 takt.

mvg,
Aesto
 
Advertisement - register to remove this

Als hij zo lang stil staat is het wel heel erg aan te raden om de motor olie te verversen. Want in de verloop van tijd word de olie door stil staan ook slechter. Er kan condens in de motor ontstaan en dit vocht kan in de olie terecht komt.. Water met olie smeert bepaald niet fijn.

Ook na lange stilstand je oude benzine eruit halen en verversen voor nieuwe. Benzine dat te lang bewaard word zal in kwaliteit achteruit gaan.

Daarnaast belangrijk om een service beurt uit te voeren..

* Kleppen controleren en eventueel bij stellen
* Nieuw filter in de luchtbox plaatsen.
* Nieuwe aandrijf riem.
* Vertandings olie af laten en nieuwe erin doen.
ect.. gewoon het nodige onderhoud eraan doen voordat je hem weer wilt gebruiken.
 
Benzine is vers gemaakt.
Kleppen van de wat?
Luchtbox filter ziet er opzich prima uit. Niet echt iets op aan te merken.
Wat is de aandrijf riem als ik vraag mag aan waar bevind deze?
Bedankt voor deze tips hoor! :)
 
Kleppen die in de kop zitten moeten worden afgesteld op de waarde die vermeld staat in jou werkplaats boekje.
Voor het filtermatje zou ik hem persoonlijk toch even uitwassen in benzine en daarna weer invetten met een heel klein beetje olie (schoonmaken kan geen kwaad) Wat je niet wilt in een filter waar al vervuiling in zit.

Aandrijfriem zit achter de carterkap bij de vario en koppeling. Zo`n riem kan bij te lange stilstand slecht worden en gaan uitdrogen.
Toch vervangen als die al minimaal 2 jaar stil heeft gestaan.
 
Back
Top