Gepakt opgevoerde scooter gevolgen

sebastiaandh

New Member
Hoi ik vroeg me af wat er gebeurt als je met een snelle scooter gepakt word of dat impact heeft op het halen van je auto rijbewijs of als je meerdere boetes hebt met een scooter of dat impact erop heeft

mvg
Sebastiaan
 
Advertisement - register to remove this

Dan val je qua overtreding hoogstwaarschijnlijk niet meer onder de wet Mulder en zal een rechter bepalen.

ja dat kan flinke gevolgen hebben zoals een cursus, rijontzegging en misschien wel meer consequenties.

hm ja waar het onder valt is moeilijk te zeggen topsnelheid is niet heel gek er zijn meer mensen in de buurt bij mij met 180ers op brom plaat die waarschijnlijk ietsjes gekker zijn
 
hm ja waar het onder valt is moeilijk te zeggen topsnelheid is niet heel gek er zijn meer mensen in de buurt bij mij met 180ers op brom plaat die waarschijnlijk ietsjes gekker zijn

Tja als die gepakt worden zijn ze ook flink de Sjaak.

sprak toevallig vrijdagavond nog een jongen die met runner met 180 blok is gepakt. Mooi advocaat in de arm kunnen nemen en pakken hem nu flink, heeft aanklacht liggen dat hij op 1. een gemotoriseerd voertuig rijdt zonder geldig rijbewijs, 2. Overschrijding maximale constructiesnelheid met meer dan 50km/u. 3. Het rijden van een technisch ondeugdelijk voertuig.

6 maanden rijontzegging, ruim 2000 euro boete, het volgen van een 3 daagde cursus en 2 punten op zijn auto rijbewijs pleite. Dus tja het is maar welk risico je wil lopen.
 
Tja als die gepakt worden zijn ze ook flink de Sjaak.

sprak toevallig vrijdagavond nog een jongen die met runner met 180 blok is gepakt. Mooi advocaat in de arm kunnen nemen en pakken hem nu flink, heeft aanklacht liggen dat hij op 1. een gemotoriseerd voertuig rijdt zonder geldig rijbewijs, 2. Overschrijding maximale constructiesnelheid met meer dan 50km/u. 3. Het rijden van een technisch ondeugdelijk voertuig.

6 maanden rijontzegging, ruim 2000 euro boete, het volgen van een 3 daagde cursus en 2 punten op zijn auto rijbewijs pleite. Dus tja het is maar welk risico je wil lopen.

Ah ok niet zo leuk om te horen maar verder gaat mijn scootertje niet extreem vergeleken met die 180 runners die de 140 km/u aantikken ik heb wel wat pk maar trekt alleen aardig op voor sprints alleen is AC dus kan ook niet te extreem alleen was even benieuwd omdat ik zelf nu bijna voor me autorijbewijs ga of als ik misschien daarvoor ooit gepakt wordt of dat dan iets doet tegen het halen van bijvoorbeeld het halen van je auto theorie of auto praktijk
 
Ah ok niet zo leuk om te horen maar verder gaat mijn scootertje niet extreem vergeleken met die 180 runners die de 140 km/u aantikken ik heb wel wat pk maar trekt alleen aardig op voor sprints alleen is AC dus kan ook niet te extreem alleen was even benieuwd omdat ik zelf nu bijna voor me autorijbewijs ga of als ik misschien daarvoor ooit gepakt wordt of dat dan iets doet tegen het halen van bijvoorbeeld het halen van je auto theorie of auto praktijk

Kerel had precies hetzelfde als wat jij nu hebt. Ik ben bijna 18 en heb al een half jaar mijn rijbewijs.

Het rijden op een scooter die zo hard gaat is misschien wel leuk, maar ik raak er zelf in ieder geval paranoïde van, aangezien ik maar om me heen blijf kijken of er geen politie is en hopende dat ze niet opeens ergens net een rollerbank hebben neergezet. Geef me dan liever 30 km/h maar wel met een hele snelle trek, dan 75km/h en constant paranoïde zijn dat ik word gepakt en in het kutste geval een WOK of ongeval aan m’n broek heb hangen.

Verder als jou of iemand anders iets overkomt door toedoen van jou dan ben jij zelf aansprakelijk en je verzekering doet niks voor je, aangezien je scooter is opgevoerd.

Als je hem wilt opvoeren als scooter zijnde zou ik zeggen max 35-40 aantikken, 40 is al te veel voor de rollerbank maar toch. Als brommer dan 55-60, 60 idem dito als de 40. Volledig eigen risico en in mijn ogen onhandig. Maar 40+ gaan rijden is gwn retegevaarlijk als snor.
 
Tja als die gepakt worden zijn ze ook flink de Sjaak.

sprak toevallig vrijdagavond nog een jongen die met runner met 180 blok is gepakt. Mooi advocaat in de arm kunnen nemen en pakken hem nu flink, heeft aanklacht liggen dat hij op 1. een gemotoriseerd voertuig rijdt zonder geldig rijbewijs, 2. Overschrijding maximale constructiesnelheid met meer dan 50km/u. 3. Het rijden van een technisch ondeugdelijk voertuig.

6 maanden rijontzegging, ruim 2000 euro boete, het volgen van een 3 daagde cursus en 2 punten op zijn auto rijbewijs pleite. Dus tja het is maar welk risico je wil lopen.
Ik heb ook wel een gesproken met een paar (2) kerels die op een runner en op een crosser te grazen zijn genomen. De boetes die je dan krijgt zijn echt absurd hoog een zat rond de 4K en de ander rond de 6k (inclusief verlies motoren). De grap is als je een motor op kenteken hebt is de boete voor het niet hebben van een plaat €130 (+250 er van uit gaande dat deze jongens geen rijbewijs hebben). Ik wilde eigenlijk kijken of ik een standaard aerox die ontgrensd is op A1 kenteken kan krijgen. Lijkt mij veel relaxeder rijden.
 
Vanaf welke snelheden krijg je al deze ellende? Boven 80/90 km u op gps? Vroeger waren ze stuk minder streng als ik al het bovenstaande zo lees.
 
Back
Top