This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Genaaid

[5th]Nick said:
DR 50 is kwalitatief heel goed, en vrij goedkoop, en dan laten monteren door een professional

Is het wel jammer dat ik t net zelf gedaan heb =D

en vario komt nog wel... eerst inrijden

en volgens mij (k kan t ook mis hebben) zit er al een dellorto 17,5 op :O ik zal t eens goed schoonmaken en kijken.. kan er ook standaard opzitten
 
Ken het gevoel opgelicht te worden. Tijd terug een nrg gekocht en daar ook nogal wat problemen mee gehad.
Zoals voorvork die vastzat, op de dag dat ik hem bij hem kocht veerde die gewoon nog goed maar na +/- 25km zat ie zo vast als iets, leek wel alsof hij hem gewoon even zo gesmeerd had ofzo dat hij het goed deet als er iemand ging kijken.
Elektra iets niet goed mee na laten kijken maar ze konden niets vinden en stelde voor kabel boom helemaal te vervangen maarja das helemaal prijzig, Zelfde als jou met de uitlaat, kort samen gevat heb ik in de eerste maand er al voor +/- 500 eppo aanversleuteld. Hoop voor je dat je niet meer problemen krijgt. Nu +/- 9 maanden later is de mijne nog niet goed en had ik beter een duurdere scooter bij de dealer kunnen kopen , Heb er ook een dr50 vervangings cilinder op liggen en motorisch is die nu eindelijk helemaal goed.
 
mja, een nrg staat gewoon bekend om het voorvork probleem , 9 van de 10 heeft dit probleem dus je niet opgelicht maar je bent zelf verantwoordelijk , JIJ koopt een oude scooter waarvan dat een bekend probleem is , als je zekerheid wilt moet je gewoon een nieuwe scooter kopen

JIJ hebt een ouwe gebruikte scooter gekocht , dat brengt ALTIJD risico's met zich mee , soms heb je geluk ,soms zit het tegen , maar dat maakt de tegenpartij nog geen oplichter , dan ben je zelf zo dom geweest om m te kopen en als je geen verstand hebt van scooters moet je helemaal niet beginnen aan zulke praktijken ..

ik ga er bij een gebruikte scooter altijd vanuit dat er behoorlijk wat stuk is , of ik koop m dan voor heel weinig of ik pak eerst alles los om het te bekijken , als de eigenaar dit niet wil dan koop ik m niet , en met dingen als voorvork bij nrg houd ik gewoon rekening mee...
 
lolz ja dat is idd kut mja voorvork bij een nrg =) tenminste wel de oudere types dan eh

O ja khad nog een vraag eh... Ik rij nu bij wijze van op top in he.. gas vaker helemaal open is dit goed zodat ik geen luie zuiger krijg?

BTW ik heb een Temp. meter dus ik kan mn scoot gewoon uitzetten als ik een warmloper wil voorkomen
 
maakt niks uit , de scooter word er niks anders van , alleen is het wel zo dat als je teveel volgas rijd tijdens het inrijden (dus niet inrrijden) dat er vaak extra slijtage optreedt omdat de materialen nog niet op elkaar zijn ingesleten.

temperatuur van het water kun je niks aan zien , het is de temperatuur van de zuiger die m laat warm/vastlopen , niet de algehele temperatuur.

de zuiger kan te heet worden door bijv. te weinig smering of een verkeerd mengsel , waardoor de wrijving te hoog word en het alu van de zuiger zo heet dat het smelt en dus vervormd en tegen de wand aan drukt , vastloper dus..