This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Genaaid

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
Yo.

Ik heb laatsts dus een scooter gekocht voor 700 euro... intussen is hij al geschouwd en verzekerd etc... en onderdelen besteld en erop gezet ik ben intussen al 1200 euro kwijt.

Nu ben ik vdaag aan t rijden...valt mn uitlaat eronder uit. wat blijkt nou: cilinder afgebroken. en hier heb ik dus niks aan veranderd (zowiezo motorisch niks veranderd alleen optisch)

nou is mijn vraag: bestaat er iets op deze godvergeten wereld waardood ik mijn geld terug kan krijgen van die gast waar ik de scooter van gekocht heb? de 700 euro dan he...

of bestaat dat niet?
 
Is het zijn schuld dan dat jou dit gebeurd?

Is gewoon lullig voor je, had hij ook niet van tevoren aan zien kunnen komen.
 
jawel... zijn schuld wel

kijk toen ben ik gestopt... ik heb gekeken naar de cilinder en die hele schroeven van de uitlaat zijn er met geweld ingeslagen zo lijkt het wel... alsof de uitlaat helemaal niet voor minarelli is maar hij hem tog eronder heeft geslagen ofzo

en daarna naar de ophanging toe gebogen

wie wilt kan ik een foto geven van hoe het er nu uitziet en met een schrief errbij... mn hele schroefdraad is gewoon verkr8
 
Juist, jij koopt een scooter over van iemand waar je van te voren gewoon goed naar moet kijken.

Gaat er dan iets stuk, tsja jammer, je kan het niet op hem verhalen.

Zo had ik ook een Aerox hoor, ding zag er mooi uit van de buitenkant, maar je moest eens weten. :X
 
ja en ji denkt dar die mensen me ff de uitlaat erodner uit laten halen om te kijken of de schroefdraad op de cilinder nog goed is ;z


dat is tog egt het laatste wat je denkt als je een scooter koopt...

maja er bestaat dus niks... ook aangifte doen? zou dat helpen?
 
Nee, het is jouw scooter, en jouw schade, jij bent akkoort gegaan met de koop en dan is het dus niet hun probleem meer.
 
hmm dan zit ik dus met mn scoot van 700 euro die ik niet meer kwijt kom... en een lopende verzekering van 200 euro...

maja zou ik niet een stukje op de uitgang kunnen lassen en daar schroiefdraad in tappen?
 
Of je koopt gewoon een nieuwe std imitatie cilinder?

Of 2ehands ergens 1.

Die dingen kosten geen drol.
 
Ik had het zelfde met men slider 8P. Ding zag er netjes uit maar ondertussen... Inmiddels alweer opgelost maar toch... Je doet er niks aan.
 
Ik heb een:

Malaguti F15 firefox watergekoeld
alles standaard heb een laser xpro uitlaat erop...

dus wat voor iets raden jullie me aan?> ik wil geen 70cc... hoogstens een 50cc snel... geld is geen probleem... ik heb 2 bestellingen kunnen cancelen dus ik heb nog een beetje rond de 200 euro moet tog voldoende zijn>?
 
Een 2e hands scooter van een particulier kopen is gewoon grofweg gezegd "Garantie tot aan de stoeprand". Je kunt er moeilijk wat aan doen, jij hebt die scooter gekocht dus hun hebben er niets meer mee te maken. Is wel lullig dat je dit overkomt
 
Is wel een leuke cil (die stage 6 50cc), maar je hele setup eromheen moet ook goed zijn... anders heb je nix aan een snellere cil. (aangezien je er 1 dringend nodig hebt zou ik je deze wel aanraden). Rij er zelf ook al ong. een jaar mee en loopt nog steeds prima (wel goed op temp laten komen en voldoende olie gebruiken).
Een leuk vario'tje doet ook wonderen... (hebo/malossi/doppler s2br)
 
als je een scooter koopt moet je m of van te voren goed bekijken of je moet er 1 bij een dealer kopen , dan kun je nog een keer wat verhalen..

maargoed , als de cilinder is afgebroken is het vaak omdat er een stoeprand mee geraakt is , en dan hoor je dit ook wel , als de verkoper de bouten er zo in heeft gedraaid oid dat de cilinder afgeknapt was moet je dit ook wel hebben gehoort bij de koop... een cilinder KUN je lassen maar perfect word het nooit meer , een imitatiecilinder kun je relatief goedkoop kopen , dan is het weer goed , ik zou als ik jou was ee gewoon gietijzeren cilinder kopen, bijv. Italkit , Powerone etc. , 50cc snel bestaat gewoon niet ,alle 50cc cilinders zijn in principe gewoon vervanging en lopen niks tot bijna niks sneller. alleen 50cc cilinders bedoekt voor racegebruik zijn sneller mits je de goeie onderdelen gebruikt. dus koop maar gewoon een imitatiecilinder , maar als de cilinder al zo is vraag ik me af hoe de rest van de scooter is , kijk als je toch bezig bent alles een beetje na voordat je nog meer pech met het ding krijgt. haal de variateur etc. er even af , kijk de remmen vooral na , wiellager etc. want nu was het de uitlaat maar je wilt niet meemaken wat er gebeurt als bijv. de remklauw afknapt oid...


een 2e hands scooter is altijd een risico , gewoon een gok...
 
de rest is nog gewoon goed naar mijn inzien..

remt goed geen sponzig gevoel... bougie heeft nog een goede kleur alles ziet er goed uit variorollen een beetje versletenmaar voor de rest ook goed...

Maja als ik dus die 50cc stage6 zou kopen wat moet ik dan nog allemaal veranderen om hem perfect te laten lopen?