Geluid van lekke uitlaat na montage 80cc

TiamoSil

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb op mijn 4t zip een 80cc cilinder gemonteerd, dit verliep allemaal vrij soepel. Nou heb ik het blok weer onder mn zip en zojuist gestart, alleen maakt ie hetzelfde geluid als bij een lekke uitlaat. Ik heb bij de montage de oude pakkingen gebruikt, zagen er nog heel uit maar heb niet heel goed gekeken. (Ik was vergeten vantevoren nieuwe pakkingen te bestellen anders had ik dit zeker gedaan)
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dit geluid? Mijn uitlaat zit goed gemonteerd, en verder zou het blok ook gewoon in orde moeten zijn.
 
Advertisement - register to remove this

pakkingen moet je eigenlijk nooit hergebruiken (o-ringen kunne vgm wel). Als ze eenmaal op bepaalde plekken een beetje samengedrukt zijn om de oneffenheden te compenseren blijft die vervorming in de pakking zitten en kan hij daarna dus niet meer goe afsluiten.

Rijd anders langs een brommerzaak, dan heb je hem meteen en scheelt t wachten op verzenden en de verzendkosten.
 
pakkingen moet je eigenlijk nooit hergebruiken (o-ringen kunne vgm wel). Als ze eenmaal op bepaalde plekken een beetje samengedrukt zijn om de oneffenheden te compenseren blijft die vervorming in de pakking zitten en kan hij daarna dus niet meer goe afsluiten.

Rijd anders langs een brommerzaak, dan heb je hem meteen en scheelt t wachten op verzenden en de verzendkosten.
Ik heb nieuwe pakkingen ertussengezet, blok weer eronder gezet alleen wil die nu met geen mogelijkheid starten. Hij is 1 keer voor een paar seconden kort aangegaan maar gelijk weer uitgevallen. Later na een paar keer kicken een plof met allemaal roet uit de uitlaat.
Ik heb al van alles geprobeerd alleen weet echt niet wat het zou kunnen zijn. Bougie al vervangen en gehele cilinder nog eens gecontroleerd of die wel goed op tijd stond. Alle reactiez zijn welkom ben ten einde raad
 
Welke sproeier heb je er in zitten? Zou ongeveer 84 a 86 moeten zijn.

Liep hij met de vorige cilinder wel goed?

Misschien lukt het als je een beetje met de luchtschroef speelt?
 
Welke sproeier heb je er in zitten? Zou ongeveer 84 a 86 moeten zijn.

Liep hij met de vorige cilinder wel goed?

Misschien lukt het als je een beetje met de luchtschroef speelt?
Er zit een sproeier 80 in.

Blok is los op marktplaats gekocht dus werking is onbekend, hij is voordat ik de nieuwe pakkingen heb gemonteerd wel een paar keer aangeslagen en bleef toen ook wel stationair lopen, alleen nu met de pakkingen niet meer. Ik heb de oude pakking er goed van afgeschraapt.

Ik heb ook al met de luchtschroef gespeeld alleen zonder resultaat.
 
Heb je een goede vonk? Mogelijk maakt je CDI geen goed contact met de bougie kabel? Wordt je hand nat wanneer je luchtinlaat dicht houd en start, voel je weerstand op de kickstart? Maakt de bougie kabel/dop geen contact met het frame. Hoor je zuiger gewoon op en neer gaan zonder bij geluid. Wordt de bougie nat?

Probeer altijd eerst deze makkelijke stappen en werk van weinig werk naar veel werk. Ploffen is vaak iets in de ontsteking/arm mengsel.

Filmpje kan ook helpen!

Zou sws sproeier 84 tot 86 erin doen zoals bovenstaand en mengselschroef op 2,5 slag zetten. Dit is de basis vd mengselschroef in Nederland omdat we relatief laag op de zeespiegel zitten.
 
Last edited:
Heb je een goede vonk? Mogelijk maakt je CDI geen goed contact met de bougie kabel? Wordt je hand nat wanneer je luchtinlaat dicht houd en start, voel je weerstand op de kickstart? Maakt de bougie kabel/dop geen contact met het frame. Hoor je zuiger gewoon op en neer gaan zonder bij geluid. Wordt de bougie nat?

Probeer altijd eerst deze makkelijke stappen en werk van weinig werk naar veel werk. Ploffen is vaak iets in de ontsteking/arm mengsel.

Filmpje kan ook helpen!

Zou sws sproeier 84 tot 86 erin doen zoals bovenstaand en mengselschroef op 2,5 slag zetten. Dit is de basis vd mengselschroef in Nederland omdat we relatief laag op de zeespiegel zitten.
Ik heb sproeier 84 erin gedaan en de luchtschroef op 2,5 slag gezet. Ook de massakabel en startmotor vervangen en het met een andere cdi geprobeert. Nog steeds niks
Post automatically merged:

Heb je een goede vonk? Mogelijk maakt je CDI geen goed contact met de bougie kabel? Wordt je hand nat wanneer je luchtinlaat dicht houd en start, voel je weerstand op de kickstart? Maakt de bougie kabel/dop geen contact met het frame. Hoor je zuiger gewoon op en neer gaan zonder bij geluid. Wordt de bougie nat?

Probeer altijd eerst deze makkelijke stappen en werk van weinig werk naar veel werk. Ploffen is vaak iets in de ontsteking/arm mengsel.

Filmpje kan ook helpen!

Zou sws sproeier 84 tot 86 erin doen zoals bovenstaand en mengselschroef op 2,5 slag zetten. Dit is de basis vd mengselschroef in Nederland omdat we relatief laag op de zeespiegel zitten.
Ik lijk geen goede vonk te hebben alleen heb de bougie, cdi, bougiekabel, massakabel en startmotor al vervangen. Nog steeds geen vonk. Waar kan ik nog meer naar kijken
 
Last edited:
Vliegwiel, accu of Massa kabel denk ik dan. Massa zit waarschijnlijk onder je luchtslang bij de startmotor. Ik heb deze zelf bij de ophanging van mijn achterspatbord zitten. Kun je er beter bij en toch droog etc.
 
Back
Top