Geluid uitlaat zachter

Scoopert

Well-Known Member
Hallo

Ik ben vandaag bij het RDW geweest om mijn brommer te laten keuren, hij is helaas afgekeurd omdat de uitlaat teveel geluid maakte en nu moet ik over 2 weken terug voor een herkeuring
Alle onderdelen op de brommer zijn origineel. Hoe kan ik hem nou zachter laten klinken?
 
Advertisement - register to remove this

Nieuwe pakking tussen je uitlaat en cilinder. En eventueel als ook nog tussen je uitlaatbocht en je demper (als je die los van elkaar kan halen).

Verder kan je nieuwe demperwol in je demper doen/laten doen.

Grtz
 
hij ging 103 en het mocht 97, maar zelf had ik niet eens het idee dat hij zoveel lawaai maakte. Ik ga morgen maar eens langs de brommerwinkel om te kijken of zij er iets voor hebben
 
de monteur had het ook over een te hoog toerental waardoor hij misschien een te hoog geluid produceerde. Kan ik die makkelijk zelf lager afstellen( ben niet heel technisch aangelegd), moet ik daarvoor naar de bromfietsmaker of is het onmogelijk of ontzettend duur?
 
Ik zou dan tijdelijk gwn een iets te grote sproeier monteren, dat ie lichtelijk verzuipt op top. Als het een brommer is kan je ook een groter achtertandwiel monteren maar dan verhoog je wel je topsnelheid
 
Back
Top