Gelijdebus vast @ mhr vario

Boj

Banned
hallo!

ik heb een overrange gekocht, 2ehands van een of andere dude van scooter-freaks.nl. nu was er volgens hem niets mis mee, dat geloof ik best. maar aangezien de manier waarop hij het ingepakt had zit er nu een flinke beschadeging op de achterkant van de vario.

er zitten 2 kleine gleuven in waardoor de koperen bus die om de gelijdebus zou glijden iets ingedeukt is. de gelijdebus kan daardoor niet helemaal de vario in, en houd een mm oid over.

ook word de gelijde bus afgekneld op het laatste stuk (tegen gradenplaat aan).

wat heeft dit voor consequenties?
- toerenverloop loopt slecht,
- komt moeilijk van hoge toeren af (omdat gelijdebus niet draaien kan, dus min of meer vast op de krukas)
- spiebanen verneuken oid?

en 2e vraag, valt het met een dremeltje iets bij te werken ? of kan je dit beter niet doen in verband met het misschien gaan schommelen van de vario, waardoor bij naarmate er meer mee gereden wordt verder en verder uit zou slijten ?

heb een duidelijke foto ervan proberen te maken (duidelijker krijg ik het niet, maar is duidelijk genoeg lijkt me)

alvast bedankt :)

 
Advertisement - register to remove this

Bj31 said:
de beschadeging is niet minimaal.... en hij klemt behoorlijk af.
Dan zou ik m af (laten) draaien (naar normale diameter, maar dus zonder bramen e.d.

Dat is het beste lijkt me en daarna kun je m idd misschien polijsten ofzo. Maar om die bramen weg te werken zou ik m toch laten afdraaien.

[edit] dan moet je ook de "hoek" van de bus een beetje schuin af (laten) draaien net als ie normaal is...
 
is het ook, maar zolang hij niet reageerd kan ik alsnog weinig :|
ik zie dit ook als laatste uitweg, mocht ik er wel met de verkoper uitkomen gaat deze naar iemand die er wél wat mee wil doen voor en schappelijk prijsje :)
 
Back
Top