Geld verdienen met scooters

lethalbas

New Member
Hallo mensen.
Ik heb redelijk wat ervaring met scooters sleutelen opgedaan over het afgelopen jaar. ik heb een geslaagd tomos project gedaan (afgevoerd en een hoop uiterlijke mods) en een lopend turbho rb-50 project (scooter ligt in kappen uit elkaar maar motor doet het weer, word aan gewerkt :) ). Ik denk dat ik het meeste nu wel kan dus ik wil graag proberen wat geld bij te gaan verdienen met scootertjes (aangezien een baan als patat bezorger kut is). nu dacht ik er zelf aan om zipjes met wok te kopen, af te voeren, wok eraf te keuren en de sp kappenset te monteren. is dit haalbaar (ik verwacht ongeveer 300 winst per scooter inclusief verkoop originele kappenset). Als iemand nog tips/valkuilen heeft hoor ik ze hier graag.
Laterz, Bas.

Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Als je dit hobby matig gaat doen, dan mag je geen uitkijken of dat de belasting dienst je niet op de vingers gaat tikken..
Als ze zien dat je onrechtmatig veel geld hebt verdient zonder dit op te geven, dan hang je zwaar..

Legaal kan het wel maar dan moet je een bedrijfje beginnen en een kvk nummer aan vragen.. Want dan moet je als bedrijf gewoon belasting betalen.
En dat weet ik niet of het gestelde idee nog wel een goed idee is.

Je zou wel een scooter sloop kunnen beginnen online.. Moet je wel heel veel tijd steken aan je website en zorgen dat de onderdelen die je aanbied dan ook op die site terecht komen. Als je goede prijzen hanteerd (dus zeker niet te duur) en je hebt een goede opbergst dan kan het wellicht wel eens lonend zijn.

Giodam

@gdwehnes
Hallo mensen.
Ik heb redelijk wat ervaring met scooters sleutelen opgedaan over het afgelopen jaar. ik heb een geslaagd tomos project gedaan (afgevoerd en een hoop uiterlijke mods) en een lopend turbho rb-50 project (scooter ligt in kappen uit elkaar maar motor doet het weer, word aan gewerkt :) ). Ik denk dat ik het meeste nu wel kan dus ik wil graag proberen wat geld bij te gaan verdienen met scootertjes (aangezien een baan als patat bezorger kut is). nu dacht ik er zelf aan om zipjes met wok te kopen, af te voeren, wok eraf te keuren en de sp kappenset te monteren. is dit haalbaar (ik verwacht ongeveer 300 winst per scooter inclusief verkoop originele kappenset). Als iemand nog tips/valkuilen heeft hoor ik ze hier graag.
Laterz, Bas.
Hi,

Ik doe dit ook zo af en toe, scooter opkopen en opknappen en met flink winst verkopen. Scooters met WOK zal ik persoonlijk nooit aan beginnen, je hebt een veel grotere kans dat je verlies maakt.

Ik zelf maak veel winst met Piaggio Zips en Vespa's, Zipjes kan je makkelijk kopen voor 500 euro, nieuwe kappenset, beurtje geven en de slijt onderdelen vervangen en je kan er wel 900 voor vragen, ben je binnen een dag klaar.

Vespa's zijn wel wat duurder, als je een Vespa met roest vind heb je er 1 voor minimaal 800 euro, opknappen en je kan er wel het dubbele voor vragen.

Wat @eurokit zei:
dan mag je geen uitkijken of dat de belasting dienst je niet op de vingers gaat tikken..
Als ze zien dat je onrechtmatig veel geld hebt verdient zonder dit op te geven, dan hang je zwaar..

Is na mijn ervaring niet waar. Als je gewoon ZWART, dus contant je geld verdient is er geen probleem. Als je alles via de bank doet ben je verdacht, ook als je meerdere scooters op je naam hebt is geen eens verdacht. De belastingdienst heeft hier niks mee te maken.. Als je maar gewoon betaald dan is er niks aan de hand, ik heb zelf nu 4 scooters op mijn naam. (Ook wel betaal ik 30 euro per scooter omdat ik nog 17 jaar ben kan ik dat gewoon). Mij is altijd verteld als je gewoon betaald en niks verdachts doet kunnen ze je niks maken!

Last edited:

Sparky

Well-Known Member
Af en toe een scootertje onder handen nemen en dan met winst verkopen is, denk ik, geen probleem.
Het is moeilijk bewijsbaar, vooral als je alles contant doet.
Het moet geen handeltje worden dat er 10-tallen scooters per jaar op deze manier worden verhandelt.

Ontevreden klanten die je een hak willen zetten kunnen ook aangifte doen bij de belastingdienst en de controleurs van de belastingdienst zien ook hoeveel voertuigen op jouw naam staan of gestaan hebben, mocht je in de picture komen.

Als je dit echt wil gaan exploiteren is het toch verstandig dit officieel te doen en je te laten inschrijven bij de kamer van koophandel.
Het is, volgens mij zo, dat als je een onderneming hebt met een omzet minder dan 20000 Euro je geen belasting betaald als je dit aanvraagt bij de belastingdienst.

Als je dit officieel gaat doen denk ook aan eventuele verzekering(en) want jij bent verantwoordelijk voor eventuele schade/ongevallen die terug te voeren zijn naar jouw handelen/reparaties.

Manu76

Custom R
Als je dit officieel gaat doen denk ook aan eventuele verzekering(en) want jij bent verantwoordelijk voor eventuele schade/ongevallen die terug te voeren zijn naar jouw handelen/reparaties
Daar zat ik dus over na te denken.

Word hier wel een eerlijke brommer afgeleverd of alleen optisch? En het is een algemene vraag zeker niet persoonlijk bedoeld. Verre van!

Ik ben nu ook met een project bezig om misschien te verkopen maar dan kijk ik er wel goed naar. Cilinder deed het maar met veel geprotesteerd. Na het nakijken zag ik dat de zuiger en cilinder op waren en verroest.

Dus vervangen, dat doe ik met andere belangrijke componenten ook. Speling, slijtage enz. Pakkingen enz.

Olie/transmissie/kvs vervangen. Dat soort dingen doe ik als ik een brommer opknap.

En wat ik zelf niet kan,besteed ik uit bij een shop.

Teake

New Member
Je kan je inschrijven bij de KVK als zelfstandig kost je eenmalig 50,- daarna kun je in de KOR regeling komen dus dat aanvragen. Je betaald geen belasting en je kan het ook niet aftrekken. Maar je moet niet boven een bepaalt bedragen komen wat je aan omzetbelasting moet betalen.

Als je 100% zeker bent als je goede scooters verkoopt dan hoef je geen verzekering te nemen (wel handig als je repareert voor anderen) bij door verkoop valt het wel wat mee. Tip wees altijd zeker van je zaak.

Als je een boekhouder kent kun je daar altijd nog advies inwinnen over eventuele KOR regelingen.

Advertisement - register to remove this