Zojuist reed ik op een rustige weg, N278 die loopt door Margraten en Cadier en keer. De maximumsnelheid is daar 70kmpu voor autoverkeer, aangezien het fietspad er zo belabberd aan toe is ga ik op de baan rijden waar ik beter rij.
Maar zojuist zag ik dus een motoragent aan de overkant van een pechhaven staan, ik gaf al gas terug en dacht shit
En ik reed gewoon door zonder om te kijken of ander verdacht gedrag. En opeens hoor ik een bmw-cilindertje brommen (toen wist ik dat het prijs was).
Oke, geen papieren bij me... alleen een pinpas. Hij vroeg me hoe hard ik reed, en ik zei daarop 65. En toen liet ie z'n lasergun zien waar 62 op stond
Verder alles net doorgegeven voor het befaamde gele papiertje. Hij controleerde alleen op snelheid (met lasergun) dus hij gaf me niks voor de papieren. Hij vroeg me of het de bebouwde kom was, ik antwoorde 'ja, denk het wel'. En daarop zei je; 'dus reed je dus je dubbele toegestane snelheid'. Nou blijkbaar mag ik op dat stuk maar 30 brommeren? Ik vroeg wat me dat ging kostten: 115 EUR!
Dayum... Maar ik snap niet wat ie met die dubbele toegestane snelheid bedoelde, was te afgeleid
En maar doorgereden, met dat dure stukje papier. Iemand die dit kan toelichten?