Gelaserd op 70km weg in Margraten

JCD

Vivacity S.L. Shark Grey
Zojuist reed ik op een rustige weg, N278 die loopt door Margraten en Cadier en keer. De maximumsnelheid is daar 70kmpu voor autoverkeer, aangezien het fietspad er zo belabberd aan toe is ga ik op de baan rijden waar ik beter rij.

Maar zojuist zag ik dus een motoragent aan de overkant van een pechhaven staan, ik gaf al gas terug en dacht shit :P En ik reed gewoon door zonder om te kijken of ander verdacht gedrag. En opeens hoor ik een bmw-cilindertje brommen (toen wist ik dat het prijs was).

Oke, geen papieren bij me... alleen een pinpas. Hij vroeg me hoe hard ik reed, en ik zei daarop 65. En toen liet ie z'n lasergun zien waar 62 op stond :) Verder alles net doorgegeven voor het befaamde gele papiertje. Hij controleerde alleen op snelheid (met lasergun) dus hij gaf me niks voor de papieren. Hij vroeg me of het de bebouwde kom was, ik antwoorde 'ja, denk het wel'. En daarop zei je; 'dus reed je dus je dubbele toegestane snelheid'. Nou blijkbaar mag ik op dat stuk maar 30 brommeren? Ik vroeg wat me dat ging kostten: 115 EUR!

Dayum... Maar ik snap niet wat ie met die dubbele toegestane snelheid bedoelde, was te afgeleid :) En maar doorgereden, met dat dure stukje papier. Iemand die dit kan toelichten?

Advertisement - register to remove this

Das toch niet moeilijk?
ALs jij zegt dat je binnen de bebouwde kom reed, mag je daar dus 30 en je reed 62, dus de dubbele toegestane snelheid.
MIss als je had gezegd dat je erbuiten reed, dat je dan maar 20 km te hard reed, ofzo.
beetje vaag we van die kerel, maarja, die boete heb je al....

Op die manier... zoiets vermoedde ik al. Maar dan houd die agent zich niet aan de regels toch? Als ik het verkeerde antwoord geef moet ik meer betalen?!

Originally posted by JCD

Gelaserd op de N278 die loopt door Margraten en Cadier en keer. De maximumsnelheid is daar 70kmpu voor autoverkeer.

de agent vroeg me of het de bebouwde kom was, ik antwoorde 'ja, denk het wel'. En daarop zei je; 'dus reed je dus je dubbele toegestane snelheid'. Nou blijkbaar mag ik op dat stuk maar 30 brommeren?
Dayum... Maar ik snap niet wat ie met die dubbele toegestane snelheid bedoelde, was te afgeleid :)

Iemand die dit kan toelichten?

Op wegen binnen de bebouwde kom geldt nooit een maximumsnelheid van meer dan 60 km/u. Volgens mij werd je dus gelaserd buiten de bebouwde kom. daar mag je met je scooter maximaal 40. Omdat je op 62 bent gelaserd reed je dus 22 km/u te hard. daarvoor kan je "maar" maximaal €92 boete krijgen. bezwaar maken dus.
(correct me if i'm wrong)

nouw... dan vind ik dat wat ik nu heb leuker voor relatief ietsje meer geld :) boehahaha 23 eur verschil.

omg, lol 8P. maar ook al had je tegen die agent gezegd van we zijn buiten de bebouwde kom, dan had hij je toch die boete gegeven denk ik hoor:), majah shit happens huh:), je mag nog blij zijn dat je geen boetes hebt gehad voor je papieren :)

suc6 ermee

Re: Re: Gelaserd op 70km weg in Margraten

Originally posted by TresurP
Op wegen binnen de bebouwde kom geldt nooit een maximumsnelheid van meer dan 60 km/u. Volgens mij werd je dus gelaserd buiten de bebouwde kom. daar mag je met je scooter maximaal 40. Omdat je op 62 bent gelaserd reed je dus 22 km/u te hard. daarvoor kan je "maar" maximaal €92 boete krijgen. bezwaar maken dus.
(correct me if i'm wrong)

In nieuw vennep heb je dat soort wegen niet nee :)

ik was laatst ook gelaserd :| reed er 41 km per uur. mag er 30. 2 km eraf dus 39. 28 euro boete. ik tegen die agent. ja maar die auto''s rijden hier allemaal 50. Moet ik mezelf dood laten rijden ofzo. zeg die agent. Ja. :|

week later weer gelaserd op zelfde punt. reed ik alleen op citta. ook 38 km per uur. mocht ik weer door rijden :S

sporen niet die mensen :(

Het is natuurlijk kut om bekeurd te worden, maar als ik er dan toch een krijg, vind ik er een van een laser eerlijker dan van de bank, omdat je dan bekeurd wordt voor de snelheid die je rijdt, niet wat je zou kunnen rijden.

De weg waarop ik reed was BUITEN-bebouwde kom. Dus ook dat fietspad, dus een bezwaarschrift gaat die kant op zodra die bekeuring binnenvalt. Ik heb alleen mijn variobegrenzer laten verwijderen, omdat ik geen 50 kon rijden. Nu kan ik tenminste meestromen... krijg je dit mieregeneuk! I'll keep you updated!

ahahaha.. je reed buiten de bebouwde kom 8P
ik heb die weg ook al eens gereden maar op die weg kom je toch wel makkelijk boven de 65mja.. iig
die weg loopt tussen margraten en cadier en keer door en is buiten de bebouwde kom (weet ik 100% zeker) !!
ik moet nu eigenlijk best wel lachen mja, ik zou hier wel iig zaak van maken !

Back