gekke knallen uit mn uitlaat

Mini-g

YEAHH
Ik heb gister een nieuwe uitlaat eronder gezet, ong 25 kilometer gereden, daarna ff in de garage gezet en gaan slapen, reed vanochtend heel normaal weg, ong naar 1km begon hij te sputteren, gas geven deed nix meer.. kwamen allemaal doffe knallen uit me uitlaat.. op zn bok (standaard) kan ik wel gas geven wiel gaat ook draaien, maar als ik erop ga zitten en gas wil geven dan komen die knallen weer.. echt raar.. ik heb 3 verschillende bougies geprobeert, er zat een BPR6HS in.. die vervangen door een BR7HS, en daarna een BR8HS.. maakt allemaal nix uit.. ik heb de search gebruikt maar die problemen zijn dat ie niet start daarna.. mijne start gewoon nog.. weet iemand wat het is?? Ik heb me originele uitlaat er weer onder gedaan en nog steeds zelfde probleem..
 
Advertisement - register to remove this

Je moet een mooie dikke electriciteitkabel leggen tussen je frame en je carter.
Het Carter moet namelijk "geaard" zijn en knallen uit de uitlaat kan erop duiden dat je slecht geaard bent...
 
Dat klinkt zeeeeer overtuigend.. want op de bok maakt ie wel enig contact met de grond (aarde) en als ie op ze wielen staat dan beginnen de knallen pas.. hoe los ik het op?? Gewoon andere kabel of kijken offie los zit ofzo?
 
Nou dat is het dus ook niet.. heb draden dik en dun gebruikt van me carterkap naar me frame, van me cilinder naar me frame, van me bougie naar me frame, van me uitlaat naar me frame, van me carter naar me frame (vastgetaped) en nog niets.. het lijkt wel alsof hij geen gas aanneemt als er druk op het wiel staat.. echt raar :S

En hij maakt het geluid alsof ie benzine krijgt die die niet wilt of dattie gewoon geen of TEVEEL benzine krijgt.. terwijl er gewoon altijd euro95 ingaat

Oh en gas geven gaat dus ook niet he als ie aanstaat zonder standaard bij gas geven komen de knallentjes weer en valt ie na een paar x uit.. hij doet zelfs al moeilijk met stationair lopen
 
Lijkt me dat je gwn totaal geen compressie hebt.
Heb je aan je cilinder gezeten met het erop zetten van je nieuwe uitlaat?
Paste hij precies of heb je dingen zitten forceren?

Kan je een warmloper hebben gehad omdat je met een nieuwe pijp bent gaan rijden zonder groter in je sproeier te gaan?

haal je cilinder kop er eens af en bekijk je zuigertje en cilinderwand. Maak als het kan een foto
 
Dat heb ik ook gehad met mijn kymco, bleek dat er een draadje beknelt zat .. dus als ik erop ga zitten dan komen er knallen uit de uitlaat, en later ging de scooter uit.

Ik weet niet of dat bij jou zo het geval is, maar ik had hetzelfde als jou.

Grtz Dennes
 
Ik denk dat het gewoon de sproeier is die te groot is, ik had het ook voor. als je meer gas gaf dan ging hij niet sneller maar er kwamen alleen meer knallen uit de uitlaat.
Ik wist toen ook niet wat het was maar daarna gewoon kleiner sproeiertje er in en het probleem was verholpen.

GRTZ
 
Volgens mij heb ik wel compressie..hij start toch?
Ik heb verder niet aan me cilinder gezeten, uitlaat paste precies.. en aangezien het een andere versie van de pijp was vond ik het niet nodig om een andere sproeier erin te zetten (was tenslotte zondag).. ik zal morgen een fotootje maken..

En Dennes, ja ik heb precies dat.. ik kan wel gewoon rijden als ik er niet op zit.. dus gas geven gaatie gewoon vooruit enzo, seconde dat er druk op komt dan lijkt het wel alsof ie geen gas meer accepteert en komen er knallen uit de uitlaat (komen geen knallen als ik geen gas geef)..
 
Back
Top