Gekke geluidenn ..

Peed.

Tuono.
Hallo ..

Ik hep een vraagje ..

Uit mijn Runner komt een gek geluid .. dit geluid komt uit mijn carter ..


Het is een soort geluid alsof er iets loszit .. ik merkte dit net toen ik uit mijn werk kwam .. daarna hep ik mijn voet tegen mn carterkap gezet en toen was het geluid over .. heel vaag. Nu heb ik thuis mn carterkap eraf gehaald en toen bleek dat het "koelvinnetje" voor een deel afgebroken was. Die heb ik er dus eruit gehaald .. ook zat het "start-motortje?" los.

Deze heb ik er ook uitgehaald. Toen mn carterkap er weer op en goed vastgezet. Ik starten .. en weeer vaag doen .. en met mn voet erop deed die weer normaal .. ?

Wat zou dit kunnen zijn .. ?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

phantomking said:
Is het niet je starterrondsel dat tegen het grijpertje komt? Dat kan het best eens wezen. Dus dat "tandwieltje" dat naar voren komt als je kickt, komt tegen het grijpertje dat op de krukas zit.

Hoe kan dat opeens komen ? En als ik dan mijn voet tegen het carterdeksel aan druk is dat geluid er niet ?
 
StrEet_glOw said:
Hoe kan dat opeens komen ? En als ik dan mijn voet tegen het carterdeksel aan druk is dat geluid er niet ?

Ik had hetzelfde probleem, kwam omdat ik mijn bouten van me carterdeksel niet goed had aangedraait.
 
dat geratel is dat je rondsel tever naar buiten komt, of je kickstart as heeft speling in het deksel zelf :) heb het zelf ook gehad

haal het rondsel maar eens uit je kap en zet em dan eens terug

dan is het wss weg
 
hardcorejunky said:
dat geratel is dat je rondsel tever naar buiten komt, of je kickstart as heeft speling in het deksel zelf :) heb het zelf ook gehad

haal het rondsel maar eens uit je kap en zet em dan eens terug

dan is het wss weg


dan moet wel de bendex er weer in ,anders wil ie niet electrisch starten :p

bendex = startmotording ;)

maar als je je voet tegen de carterkap zet , zet je m dan op de kap zelf of tegen het pedaal aan?
 
melf #50 said:
dan moet wel de bendex er weer in ,anders wil ie niet electrisch starten :p

bendex = startmotording ;)

maar als je je voet tegen de carterkap zet , zet je m dan op de kap zelf of tegen het pedaal aan?

Tegen de carterkap zelf .. maar dat startmotording had ik er al uitgehaald .. en daarna was het dus niet over ..
 
zelfs als er 4 maar in zitten (goed vast natuurlijk) , dan hoort ie nog geen geluid te maken..

zet de bendex er even weer in , en haal dan het rondsel van de kickstarter er weer uit ,dus dat ding wat tegen de krukas aankomt als je trapt ,zit in je carterkap

dan eens electrisch starten en kijken wat ie dan doet.
 
melf #50 said:
zelfs als er 4 maar in zitten (goed vast natuurlijk) , dan hoort ie nog geen geluid te maken..

zet de bendex er even weer in , en haal dan het rondsel van de kickstarter er weer uit ,dus dat ding wat tegen de krukas aankomt als je trapt ,zit in je carterkap

dan eens electrisch starten en kijken wat ie dan doet.

Electrische start doet die helaas nu niet .. maar jij denkt dus het rondsel van de kickstart ..
 
dat kan heel goed zijn , je kunt ook kijken wat ie doet als je de carterkap erad draait en laat lopen , dus even met 2 bouten vastzetten , aantrappen en dan het deksel eraf draaien
 
Khep er verder niet meer naar gekeken .. alleen nog maar heel fftjes .. als ik mn voet tegen de kickstart (!!!) aan doe is het gelijk over .. tegen carterkap heeft dus vanzelf-sprekend geen zin ..

Wat is dittt ??
 
Back
Top