Gek probleempje

John

New guy in town...
beste,

Het is een tijd geleden dat ik hier geweest ben maar ik heb een probleempje. Ik ben weer met leuk blokje bezig. Gewoon voor de fun.

Evo70 3br
26mm s6 sproeier 140 stationair 40
Dpr c21
Carters tuned op evo
Malossi membraan
Wigje
Rechtspruitstuk
Malossi Eprom binnenrotor.

Nou doet het volgende probleem zich voor:

3 keer trappen, een paar keer een klappen en dan weer uit. Volgas even hoogtoeren en weer oud. Ik denk een seconde

Carb schoongemaakt. Sproeier 115, 128 en 140 getest. Standaard stationair en 40 sproeier.

Geen verschil. 3 keer kicken, een 2 of 3 klappen en uit. Zonder choke geen beweging.

Bougie is new.
Massa op het frame en van frame naar blok.
Vonk krachtig en blauw.
Vlotter kamer loopt vol.

Als ik een beetje brandstof in het spruitstuk gooi dan doet hij meer. Een volle seconde hoog toeren en uit.

Iemand nog suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

Wellicht heb ik het verkeerd geformuleerd. Hij doet het eigenlijk een seconde en slaat dan af. Diverse aanpassing gedaan:

Ophoog plaat onder verwijderd. Geen verschil. (inlaat)
Hoofd sproeier 115, 128, 140 geprobeerd. Geen verschil.
Stationair sproeier op 40 gezet. Geen verschil.
Volgas, half gas, geen gas. Geen verschil.
Extra massa aangelegd en opnieuw aangesloten. Geen verschil.
Nieuwe membraan kleppen. Geen verschil.

Hij slaat even aan en gelijk weer uit. Ik twijfel aan de Eprom of CDI. Maar ik zit ook te denken aan de Killswitch. Zou dat kunnen?

Het gekke is, is dat het een duidelijk patroon is. Een paar kickken en dan doet hij een seconde wat. Daar na uit. Weer 3 keer kickken en dan het zelfde verhaal.
 
Als je nou heel de tijd staat te kicken (30 keer ff overdreven) is dan je bougie nat van benzine als je hem eruit draait of kurk droog?
 
Hij is wel wat vochtig.

Hier onder een filmpje van de de vonk. (Gedeelte in slomo) dat ziet er goed als je het mij vraagt. (Met boormachine gedaan)

 
mooi zo dat sloom beeld , compressie ok btw? Maar als je benzine in je spruitstuk mikt doet hij al meer , dan Zou je zeggen dat hij niet genoeg sap krijgt om te blijven draaien , anadere carburateur geprobeerd? Misschien dat daar iets in mis is of gewoon vervuild
 
Last edited:
Compressie is super. Ik begin nu aan de bougie te twijfelen. Deze is nieuw maar krijg toch de indruk dat daar misschien iets mee is.

Slomo is inderdaad gaaf. Leuke standaard feature van iPhone.

Bougie is best nat dus denk het toch ergens in de onsteking te moeten zoeken.
 
Carburateur heb ik overigens meerdere malen volledig gestript en opnieuw schoon opgebouwd. Zelf met diverse afstellingen geen verschil. Dat zegt me toch dat ik het elder moet zoeken.
 
Back
Top