This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

geen voorlicht wel achterlicht

Weedie

Well-Known Member
Jongens, ik heb een probleempje.

Ik heb een yamaha aerox, 2004.
Hierop heb ik een voorlamp van DMP gekocht, die met 2 spotjes. Nu weet ik dat je met deze lichten geen groot/normaal licht meer heb, maar gewoon 1 stand.
Nu reed ik pas op mijn scooter met de schakelaar op groot licht (perongeluk) en toen dat mijn voorlicht het opeens niet meer. Nu is het alleen de voorlicht en niet de achterlicht. Zekering is ook gewoon nog heel. Waar zou het nog maar aan kunnen liggen? Zou mijn voorlicht kapot zijn? of moet ik eerder zoeken bij:

de spanningregelaar http://www.euroscooters.nl/shop/spa...maha-hyosung-beta-malaguti-polig-p-10493.html

of de lichtweerstand?

Ik heb ook mijn stroom gemeten bij de voorlamp en dat maar 1,5...

Weet iemand het? alvast bedankt
 
als je je licht op groot licht zet woord ook alleen je voorlicht veller niet je achterlicht die hoeft alleen genoeg licht te geven zodat de mensen achter je jou zien. daar door knapte alleen je voorlicht toen je hem op groot licht zetten. gewoon nieuw lampje dus en voortaan wat beter opletten

groet hertog
 
Nu heb ik er nieuwe spotjes ingezet. Rij ik weg 3 seconden later zijn ze weer doorgebrand!! Dit keer had ik hem niet op groot licht...

Iemand een idee?
 
controleer eens of het wattage gelijk is met de oude lamp die erin zat. Spanningsregelaar is berekend op de orginele verlichting (met de bijhorende weerstanden van de lampen)

Als je hier in afwijkt, kan het zijn dat de spannings regelaar het niet meer snapt. Of deze is gewoon kapot. Weerstand kan je eenvoudig nameten en vergelijken met de waarde die erop staat
 
kijk uit.
probleem heb ik ook gehad en maar nieuwe peren en spanning regelaars kopen maar niets.
is de ontsteking en als je er vlug en weinig aan uit wilt geven 24 vollt lampjes monteren.
 
je achterlicht heeft niks met je voorlicht uittestaan.
dit zijn namelijk 2 gescheiden circuits.

dus elk een aparte + pool en - pool. ze worden op 1 enkel plek geschakeld, maar dat terzijde.

als je pitten telkens knappen is waarschijnlijk je spannings regelaar dood.

dit kun je heel simpel met een multimeter controleren. op wissel of gelijk stroom ontgaat me even, volgensmij wissel.

dan zet je de + van de multimeter op de + van je accu
- van de multimeter op de - van je accu.

start nu je scooter en geef wat gas.
het voltage mag nu maximaal rond de 14.3 volt zijn.
komt het niet hoger dan is het je spanningsregelaar nog heel.