Geen vonk

Thomas0195

New Member
Beste mensen ik heb een probleem met me scooter. Het gaat om een chinese look a like vespa euro 4 van 2017. Het is een mi inverno (snor/blauw kenteken) van het merk taotao, met nog geen 10,000 km op de teller. 3 jaar geleden heb ik deze nieuw gekocht. Maar van af het begin af aan heb ik problemen gehad met dit ding. Nu is het zo dat hij in 1 keer niet meer start. Ik heb alleen geen schema van dit ding, wat het voor mij heel lastig maakt. Wie kan mij helpen? Het enige wat ik weet is dat de elektrische start het soms nog deed voor heen. Kick start werkte wel. Nu heb ik wel brandstof maar geen vonk. Kan iemand mij hier door heen loodsen?
 
Advertisement - register to remove this

Beste mensen ik heb een probleem met me scooter. Het gaat om een chinese look a like vespa euro 4 van 2017. Het is een mi inverno (snor/blauw kenteken) met nog geen 10,000 km op de teller. 3 jaar geleden heb ik deze nieuw gekocht. Maar van af het begin af aan heb ik problemen gehad met dit ding. Nu is het zo dat hij in 1 keer niet meer start. Ik heb alleen geen schema van dit ding, wat het voor mij heel lastig maakt. Wie kan mij helpen? Het enige wat ik weet is dat de elektrische start het soms nog deed voor heen. Kick start werkte wel. Nu heb ik wel brandstof maar geen vonk. Kan iemand mij hier door heen loodsen?
Chinese look a like? Ff googlen. Ow dan snap ik nu waar die andere Sym blokken in liggen, denk ik
 
Ja volgens mij is het een gy6 blok
Ja ik bekijk net met verwondering naar de look a likes!
Ik heb een Sym Orbit 2 4 takt bromscooter, 2014 met een Sym blok. Bekende 6 deukjes blok.
Nieuwprijs vh blok 750eu

En de imitatie blok uitvoering is 300eu. Maar voor mij valt er een puzzel in elkaar. Maar ik ga nog ff verder lezen. Ik zou t als ik jou was basic houden.
Mag ik de nieuwprijs weten?
Maar als je al 3 jaar probleemloos rijdt valt me dat weer mee.
Ik weet ff niet wat er over te zeggen. Ik vergelijk t met de Action, daar pak ik ook van alles 2 want t is te goedkoop en gaat niet lang mee.

Maar goed. Geen reden om jou niet te proberen te helpen.
Is t alarm door een dealer geïnstalleerd?
Persoonlijk zou ik juist dingen die met bedrading en zo te maken hebben juist vermijden.
Ik zou t alarm er compleet tussenuit knippen. Ik heb alarm op mijn schijfrem slot.
Maar daar heb je nu niks aan. Ik hoop dat je meer over t alarmsysteem kan vertellen.

Normaal weten ze hier zo de kleuren vd draden op te noemen van een groot deel vd elektrische componenten. Maar jij bent de 1e Chinese imitatie scooter voor mij.

Ongelooflijk, mijn krukas alleen is €125,-
Dat is 1 3e vd nieuwprijs van jouw blok. We hebben dezelfde blokken.
Alleen heb jij de imitatie versie, ik vroeg laatst nog hier of ze die blokken van €300,h echt onder een scooter hangen en verkopen:
Jij geeft mij meer antwoorden dan ik jou.

Als t alarm door de dealer is geïnstalleerd, en ze zouden hier jou niet kunnen helpen in t weekend...dan zou ik t hele alarm skippen, die scooters jatten ze toch niet?
Ik denk dat t de startonderbreker is die overhoop ligt met jouw alarmsysteem.
Tering, ik ga nog ff verder inlezen op Google.

Maar bekijk t positief, sowieso 3 jaar probleemloos gereden..
 
Ja ik bekijk net met verwondering naar de look a likes!
Ik heb een Sym Orbit 2 4 takt bromscooter, 2014 met een Sym blok. Bekende 6 deukjes blok.
Nieuwprijs vh blok 750eu

En de imitatie blok uitvoering is 300eu. Maar voor mij valt er een puzzel in elkaar. Maar ik ga nog ff verder lezen. Ik zou t als ik jou was basic houden.
Mag ik de nieuwprijs weten?
Maar als je al 3 jaar probleemloos rijdt valt me dat weer mee.
Ik weet ff niet wat er over te zeggen. Ik vergelijk t met de Action, daar pak ik ook van alles 2 want t is te goedkoop en gaat niet lang mee.

Maar goed. Geen reden om jou niet te proberen te helpen.
Is t alarm door een dealer geïnstalleerd?
Persoonlijk zou ik juist dingen die met bedrading en zo te maken hebben juist vermijden.
Ik zou t alarm er compleet tussenuit knippen. Ik heb alarm op mijn schijfrem slot.
Maar daar heb je nu niks aan. Ik hoop dat je meer over t alarmsysteem kan vertellen.

Normaal weten ze hier zo de kleuren vd draden op te noemen van een groot deel vd elektrische componenten. Maar jij bent de 1e Chinese imitatie scooter voor mij.

Ongelooflijk, mijn krukas alleen is €125,-
Dat is 1 3e vd nieuwprijs van jouw blok. We hebben dezelfde blokken.
Alleen heb jij de imitatie versie, ik vroeg laatst nog hier of ze die blokken van €300,h echt onder een scooter hangen en verkopen:
Jij geeft mij meer antwoorden dan ik jou.

Als t alarm door de dealer is geïnstalleerd, en ze zouden hier jou niet kunnen helpen in t weekend...dan zou ik t hele alarm skippen, die scooters jatten ze toch niet?
Ik denk dat t de startonderbreker is die overhoop ligt met jouw alarmsysteem.
Tering, ik ga nog ff verder inlezen op Google.

Maar bekijk t positief, sowieso 3 jaar probleemloos gereden..
Had ik maar zonder problemen gereden helaas is dat niet waar ;P
Het begint er al mee dat als je een namaak scooter koopt, dat veel onderdelen echt kut zijn. Carb is echt drama. Deze is niet verstelbaar. Mocht er dus wat gebeuren dan is hij meteen kapot. Die gas veer breekt ook heel snel. Ook is de bobine niet waterdicht. 1 keer door een plas reiden en hij doet het niet meer voor de rest van de dag. Of hij is dan meteen kapot. Heb er 2000 euro voor betaald met alle opties
 
Had ik maar zonder problemen gereden helaas is dat niet waar ;P
Het begint er al mee dat als je een namaak scooter koopt, dat veel onderdelen echt kut zijn. Carb is echt drama. Deze is niet verstelbaar. Mocht er dus wat gebeuren dan is hij meteen kapot. Die gas veer breekt ook heel snel. Ook is de bobine niet waterdicht. 1 keer door een plas reiden en hij doet het niet meer voor de rest van de dag. Of hij is dan meteen kapot. Heb er 2000 euro voor betaald met alle opties
Oww dat is balen zeg.
 
Ik kan het verhaal niet goed volgen dus ik vraag het maar even.

Dus de scooter start niet meer zowel met de kick als de elektrische start?
Het is begonnen met de elektrische start.

Je hebt gecontroleerd en de bougie vonkt niet?
 
Ik kan het verhaal niet goed volgen dus ik vraag het maar even.

Dus de scooter start niet meer zowel met de kick als de elektrische start?
Het is begonnen met de elektrische start.

Je hebt gecontroleerd en de bougie vonkt niet?
Sparky, 2e vermist persoon gevonden...zie quick forum krukas bla bla bla
 
Ik kan het verhaal niet goed volgen dus ik vraag het maar even.

Dus de scooter start niet meer zowel met de kick als de elektrische start?
Het is begonnen met de elektrische start.

Je hebt gecontroleerd en de bougie vonkt niet?
Ja idd de elektrische start is er mee gekapt sinds in er een nieuwe carb er in heb geplaats en een nieuwe elektrische shoke. Maar dat vond ik toe niet zo belangrijk dus heb ik me kickstarter gebruikt. Maar die deed het dus van de week niet meer. Toen ben ik gaan zoeken naar de oorzaak, en kwam tot de conclusie dan ik geen vonk meer heb
Post automatically merged:

Nu ben ik langs de scooterzaak geweest waar ik hem gekocht heb. Deze hebben mij zo’n dummy gegeven zodat ik het alarm kan verwijderen. Maandag ga ik kijken of het werkt maar ik denk dat er nog meer aan de hand is. Hoe dan ook weet ik dat het alarm niet meer werkt want er staat nu geen spanning meer naar de cdi. Wel heb ik spanning op me contact en kill switch en doet me verlichting het gewoon.
 
Je hebt 2 topics gemaakt, een ander over een alarm.
Zo komt alles een beetje doorelkaar.
Als je alarm niet meer goed functioneerd kan dat de ontsteking onderbreken, dus geen vonk.
Dat contact overbruggen in dat andere topic en dan kijken of hij vonkt.
 
Heeft iemand enig idee hoe veel spanning er uit me blok moet komen? want ik met er praktisch niks. De kleuren draden zijn
-blauw/wit
- zwart/wit
- groen
- zwart/rood
- geel
Post automatically merged:

ik zie hier nergens schema’s van op internet
Post automatically merged:

287268F3-737E-4EBF-8EC7-98D09579EBCF.jpeg
 
Last edited:
Kijk eens naar onderstaand filmpje, hier wordt het 1 en ander uitgelegd.
Verder aangaande de kleuren.
- blauw/wit is de pickupspoel
- zwart/wit is de laadspaning voor de spanningsregelaar
- groen is de massa
- zwart/rood is de ontsteekspanning voor de cdi
- geel is de lichtspoel voor je licht en gedeeltelijk voor je spanningsregelaar

De blauw/witte draad is in het filmpje de blauw/gele draad en is voor de pickupspoel.
De zwart/witte is in het filmpje de witte draad en is voor je spanningsregelaar.

Voor jouw zijn momenteel alleen de zwart/rode de blauw/witte en de groene interessant, dit wordt ook in het filpje gezegd, de rest van de draden zijn voor de spanningsregelaar.

 
Back
Top