Geen vonk, Wat is er kapot??

OlivierN

Active Member
Goedenavond,

Ik ben bezig met het opknappen van een niet lopende sym mio 50,
Nu vonkte de scooter niet. Ik heb met mijn domme kop het voltageverschil tussen de draad naar de bobine en de ground (het frame gemeten), terwijl ik mn startmotor liet draaien. Nou natuurlijk meet je dan een verandering in spanning, maar dat zit m in het frame door de startmotor. voordat ik hier achter kwam heb ik een nieuwe bobine besteld. vanmiddag erin gezet en dus nog steeds geen vonk. (ook nieuwe bougie) de draad tussen cdi en bobine geeft wel een 0,00 ohm weerstand dus daar geen breuk iig.
Wat kan er nu nog kapot zijn waardoor de bougie niet vonkt?
Graag jullie hulp.
 
Advertisement - register to remove this

Grondplaat corrosie op contactvlak,
Spoelen onderbroken,
Soldeersel doorgecorrodeerd,
Doorvoerdraden breuk,
Pick up sensor soldeersel los,
Stekker cdi defect,
Bougie goed?
Bougiedop binnenzijde corrosie? Juiste dopje/draad?
Uiteinden bougiekabel corrosievrij?
Massa bobine?
Aarding cdi?
Aarding blok?
Contactslot?

Zomaar wat ideetjes,

Groet,
 
Grondplaat corrosie op contactvlak,
Spoelen onderbroken,
Soldeersel doorgecorrodeerd,
Doorvoerdraden breuk,
Pick up sensor soldeersel los,
Stekker cdi defect,
Bougie goed?
Bougiedop binnenzijde corrosie? Juiste dopje/draad?
Uiteinden bougiekabel corrosievrij?
Massa bobine?
Aarding cdi?
Aarding blok?
Contactslot?

Zomaar wat ideetjes,

Groet,
1: Begrijp niet helemaal wat je met deze bedoeld, kun je die iets uitleggen?
2: in de bobine? bobine namelijk nieuw.
3&4&5: Zelfde als bij 1 (redelijk nieuw met scooters)
6: waar zit die en hoe check ik die? ik verdenk ook de cdi van kapot zijn.
7: bougie nieuw
8&9: bougiedop en slang ook allebei nieuw (bij de bobine mee)
10: Hoe meet ik massa bobine? gewoon + bij accu en dan - waar de bobine zit? en dan ongeveer 12 volt meten?
11: Aarding cdi hoe meet ik die?
12: volt-verschil tussen accu en motorblok & ook carburateur gewoon 12,80 volt dus ook goed vgm
13: contactslot nieuw en doet wat ie moet doen
Post automatically merged:

Staat de kill-switch, bij je rechter handvat, niet gewoon verkeert?
Volgens mij geen killswitch bij de sym mio, rechter handvat heeft een schuifje voor licht en een knop voor startmotor.
wel uit de cdi een zwart/wit draadje waarvan ik dacht dat dit naar een killswitch zou moeten. maar geen idee.

Wat misschien handig is voor jullie om te weten, het motorblok+cdi is van een andere sym mio, maar de rest niet. (de stator is niet van de andere mio, die heb ik vervangen door de originele opknap-scooter)
 
Back
Top