Geen vonk sym orbit 1

Ik weet niet wat de bedoeling is van al deze foto's?

Maak eens een foto zoals Dubbeldrank dit gedaan heeft zodat we ook zien hoe de connector eruit ziet en welke kleur draden waar zitten? (IMAG0758.jpg)

Ik zie op deze foto's wel dat deze kabelboom gedoemd is om storingen te veroorzaken. (sluiting en losse contacten)

Zo zie ik een connector met een los gestoken lusje erin, waarschijnlijk van de killswitch.
Zo zie ik kroonsteentjes waar de blanke draden half uit hangen.

Kijk eens op de foto hieronder, ik heb een rood cirkeltje gezet om iets wat ik niet goed kan zien maar wat lijkt op de kabel van de pickupspoel, die ook daar weer aan elkaar gedraaid is.

Verder valt mij op dat de kabel aan de pickupspoel erg lang is dus waarschijnlijk is de pickupspoel in het verleden ook vervangen en heeft men deze niet door de beschermtule geregen.

Ik zou toch maar eens de soldeerbout erbij nemen en wat krimpkousjes kopen, zodat je de draden goed aan elkaar kunt solderen en voorzien van een waterdicht krimpkousje.

51319
 
Ik had bij mij ook wat onder de buddy gekeken, er zit zo'n oranje bobine en kabel op misschien is het vrij standaard dat weet ik niet, het lijkt op de eerdere foto in het topic. Toen ik mijn scooter kocht bracht ik hem weg voor een beurt, de monteur zei me dat er iets was met mijn bobine dat niet normaal was en misschien storing zou kunnen geven, toen niet echt door gevraagd.
Maar de vario ring is eruit en hij rijd 45, Kymco/Sym CDI onbegrensd daar start hij niet mee, maar de CDI die erin zit is dezelfde maat als een DC CDI, en AC CDI is kleiner want er zit minder materiaal in. Dus het lijkt me gewoon DC.
Een meter terug halen van aan wie ik hem heb geleend dan maar.
 

Attachments

  • IMAG0760.jpg
    IMAG0760.jpg
    150.8 KB · Views: 11
  • IMAG0761.jpg
    IMAG0761.jpg
    181.8 KB · Views: 11
  • IMAG0762.jpg
    IMAG0762.jpg
    253 KB · Views: 11
  • IMAG0763.jpg
    IMAG0763.jpg
    102.3 KB · Views: 10
  • IMAG0764.jpg
    IMAG0764.jpg
    304.8 KB · Views: 9
Ik weet niet wat de bedoeling is van al deze foto's?

Maak eens een foto zoals Dubbeldrank dit gedaan heeft zodat we ook zien hoe de connector eruit ziet en welke kleur draden waar zitten? (IMAG0758.jpg)

Ik zie op deze foto's wel dat deze kabelboom gedoemd is om storingen te veroorzaken. (sluiting en losse contacten)

Zo zie ik een connector met een los gestoken lusje erin, waarschijnlijk van de killswitch.
Zo zie ik kroonsteentjes waar de blanke draden half uit hangen.

Kijk eens op de foto hieronder, ik heb een rood cirkeltje gezet om iets wat ik niet goed kan zien maar wat lijkt op de kabel van de pickupspoel, die ook daar weer aan elkaar gedraaid is.

Verder valt mij op dat de kabel aan de pickupspoel erg lang is dus waarschijnlijk is de pickupspoel in het verleden ook vervangen en heeft men deze niet door de beschermtule geregen.

Ik zou toch maar eens de soldeerbout erbij nemen en wat krimpkousjes kopen, zodat je de draden goed aan elkaar kunt solderen en voorzien van een waterdicht krimpkousje.

View attachment 51319
ja ik had het even provisories aan elkaar gezet ivm andere ontsteking proberen en andere pickup spoel vandaar maar zelf dan zou die nog wel een vonk moeten geven niks komt tegen elkaar aan. lijkt mij
 
Ik vraag het nogmaals,


Maak eens een foto zoals Dubbeldrank dit gedaan heeft zodat we ook zien hoe de connector eruit ziet en welke kleur draden waar zitten? (IMAG0758.jpg)

Want op de foto's zie ik alles, behalve je CDI en de connectoren.
Verder kijk eens even naar die vermoedelijke verbinding met het rode cirkeltje, als ik me niet vergis is dit eveneens de kabel van de pickupspoel.
Dus je hebt hier twee mottige verbindingen op een lengte van minder dan 10cm, maakt deze wel goed contact?
Verder als dit zo is, want de foto is niet zo duidelijk, kun je dit korte stukje draad laten vervallen want de draad aan de pickupspoel is toch lang genoeg.

Ik vraag dit omdat het signaaltje wat van de pickupspoel komt erg laag is, heb je dan ook nog een slecht contact, blijft er van het signaal niks meer over!
 
Last edited:
Ik heb deze CDI (DC) gekocht om te kijken of er een snor en wat voor CDI er inzit: https://k-parts.nl/cdi-dmp-kymco-sym-45-km.html
Het maakte geen verschil maar hij deed het wel, deze heeft ook de aansluiting dezelfde kant om als mijn oude CDI, ik heb de oude er weer ingezet ook voor mijn gevoel reed die beter. Mijn v-snaar verwisseld en hij rijd nu 50 ipv 44 km/u maar dat is maar tijdelijk vorige keer had ik hetzelfde voor een tijdje. Ik had gekeken naar de sproeier er zat 88 in voorzover ik zag. Bougie zag een beetje wittig naar mijn idee.
imag0780-jpg.51343


Rollertjes zijn versleten, allemaal hebben ze 1 of meerdere platte kanten die moet ik nog verwisselen, ik weet niet hoeveel dat scheelt. Bij de carburateur zet er geen plaat oid voor de lucht inlaat ofzo, misschien zit er elders wat in de carburateur kwa begrenzing.
De scooter loopt gewoon mooi voor de rest, maar als ik over anderen lees met een Sym orbit 1 gaan die veel harder zonder begrenzing.
 
Ik heb zo mijn twijfels of de timing van deze immiratie cdi dezelfde ontsteekcurves hebben dan de originele.
De ontsteekcurve in een cdi wordt bepaald door de slag van de zuiger en de positie van de pickupspoel in combinatie met het nokje op je vliegwiel.

Er worden een hele reeks scooters opgesomd bij K-parts waarmee deze cdi compatibel zou zijn.
Dit betekent dus dat alle verschillende merken/types dezelfde slag hebben en de timing van het vliegwiel en pickupspoel ook hetzelfde is.
Is dit niet zo zijn deze immitatie cdi's een compromie en niet een echte vervanger!

Het is misschien ook daardoor dat je merkt/denkt dat de scooter beter loopt met de originele cdi.
 
De blokken van die scooters zijn allemaal nagenoeg hetzelfde, Kymco en Sym is vaak uitwisselbaar, sommige modellen zijn ook exacte kopieën van elkaar dat ik denk dat ze samen wat aan ontwikkeling doen, ze zijn ook beide Taiwanees. En Peugeot gebruikt ook GY6 en het nieuwe Sym blok.
De 4takt SYM/KYMCO/PEUGEOT blokken zijn DC en iig de kwaliteitscontrole zal beter zijn dan de Chinese scootermakers.
Ik ga nog de carburateur wat verder nakijken en anders zet ik er misschien wel een 60cc in en kijk ik of dat de snelheid een paar km omhoog brengt, rond de 52km/u ben ik al tevreden eigenlijk.
 
Na lang geprust heb ik een nieuwe kabelboom cdi spanningsregelaar stuurslot en onsteking gekocht (75 euri)
Hij vonkt nu maar slaat nog niet aan
Het hebt met remreiniger geprobeert. Geen verschil in geluid
Bougie is wel best droog maar zelfs als ik in het bougie gat remreiniger spuit en hem er weer opdraai en start start die niet
 
Back
Top