Even een wijziging op gisteren. Met bovenstaande oplossing krijg ik wel vonk. Ik kwam erachter dat ik gisteren geen massa aangesloten had op de bobine. My bad. Dus ook met die test heb ik ook een vonk.
Nog even terugkomende op de spoel. In mijn OP gaf ik aan 8,5 volt tijdens het indrukken van de startknop en het laten rondgaan van de startmotor.
Daarna heb ik op de een of andere manier een keer 33,5volt gemeten op wisselspanning. Geen idee maar dat dus niet meer terug gezien. Gisteren weer gemeten en ook toen weer 8,5 volt.
Ik heb een gloednieuwe spoel liggen van een Aerox 2014-2016. De stekkers daarvan zijn anders dan de 2018 maar spoel is verder hetzelfde. Die gemonteerd en ook nu meet ik weer 8,5 volt. Van beide spoelen en pickups heb ik de weerstanden gecontroleerd en die zijn in orde.
Ik ga nog even een andere accu proberen straks en morgen komt een nieuwe hellingshoek sensor binnen. Maar mocht dit het niet zijn kunnen we dan zeggen dat het vliegwiel de laatste verdachte is? De pickup is ook vervangen, zit samen met de kabelboom.
Edit: zat ook een verkeerde accu in. Morgen de nieuwe. Ik laat het weten.